Informácie a diskusia o histórii a aktuálnych otázkach vojenstva a bezpečnosti, sociálnych otázkach a činnosti neziskových organizácií

27. október 2014   | Autor: Miro Šimko, BA

Informácia o kúpeľnej liečbe

Som dlhoročným pacientom VKU – Piešťany (teraz HOREZZA), kde chodím pravidelne od roku 1974. Doteraz mi bola poskytovaná adekvátna kúpeľná liečba v súlade so všetkými medicínskymi poznatkami a možnosťami tohto zariadenia. Teraz som bol účastníkom kúpeľnej liečby od 29.9.2014 do 20.10.2014. Z terajšieho pobytu som priam šokovaný a nielen ja, ale aj ostatní účastníci.
Nastúpil som v pondelok 29.9.2014 o 9:00 hod., vyčkal radu na recepcii (bola tam len jedna pracovníčka) a lekársku vstupnú prehliadku som absolvoval namiesto o 14:20 (ako bolo uvedené na lístku) až od 15:30 do 15:35. V tento deň mi už neboli poskytnuté nielen žiadne procedúry, ale ani naplánovanie ďalších procedúr, ale bolo mi oznámené RNDr. KIRSCHOVOVOU, že je koniec pracovnej doby a mám prísť ráno 30.9.2014.
Nasledujúci deň mi boli naplánované procedúry. Pri nástupe nevyšetrili ani krv, ani moč (poznámka: lebo je to drahé).
Priebežná lekárska kontrola sa nevykonáva a záverečná bola už 14.10.2014 od 9:20 do 9:25h (liečbu som mal do 20.10.).
Nástupná aj záverečná kontrola prebehla formou pohovoru s MUDr. KIRKA MARIOM (gastroenterológ), ktorý o FBLR nemá žiadne poznatky a ordinuje len pri nástupoch a odchodoch (pracuje v nemocnici). Naordinované procedúry nezodpovedajú zásadám racionálnej balneoterapie a sú nevhodne časovo rozložené, pretože pani RNDr. KIRSCHOVOVÁ je lekárnička a nemá žiadne teoretické poznatky. Nikdy s FBLR neprišla do styku (súkromne som konzultoval naplánovanie procedúr s odborníkmi MUDr. Doc. Šmondrkom a MUDr. LISÝM, ktorí tam už nepracujú). Boli z „plánovania“ procedúr zhrození.
Je podstatne zredukovaný počet zamestnancov a tomu zodpovedá aj kvalita procedúr.
– 1 maser = 20 pacientov na smenu.
– Vodoliečba = 1 pracovník.
– Bahno je studené, nedodržiava sa vyzrievanie.
– Strava sa značne zhoršila čo do obmeny aj kvality.
Manažment (vedenie) sa viac venuje okoliu ako kúpeľnej starostlivosti.
Vybudovala sa terasa k baru František s prístupom i pre verejnosť.
Vstup do objektu je bezprekážkový.
Stav zamestnancov nepostačuje na plnohodnotný výkon kúpeľnej liečby. Skúsený a odborne vysokoškolsky pripravení a vzdelaní boli prepustení a na najdôležitejšie funkcie boli nahradení odborne nepripravenými novými ľuďmi.
Som nemilo prekvapený ako klesá úroveň tohto zariadenia, ktoré som i ja ako stavebný dozor pomáhal budovať aby čo najlepšie slúžilo v udržovaní zdravia a mám predtuchu, že čoskoro toto zariadenie bude plniť úplne iný účel a nie ten, na ktoré bolo za štátne prostriedky vybudované.
Toto nie je len môj postreh, ale aj ostatných účastníkov tohto turnusu.
Miroslav Šimko, pacient

 

2 Komentáre na Ako ďalej v Piešťanoch?:

  • Vážení, v posledných 20, rokoch, keďˇsa reformovala, “modernizovala” ASR a MO SR sme boli svedkami ako sa dá vynulovať rezort obrany čo do bojaschopnosti a logistiky. A tiež v starostlivosti o ľudské zdroje. Ak na rehabilitáciu a liečenie mal rezort obrany k dispozícií VLZ Zemplínska Širava, Matliare, Tatranské Zruby, Nová Polianky, Smrekovica, Trenčianske Teplice, Piešťany a iné. Je verejným tajomstvom, ako tieto zariadenia dopadli. Najprv MOSR dosadilo svoje persony, zväčša odborných diletantov, ale odborníkov na prípravu privatizácie. Údajne na rade po Novej Polianke je skoro 150 ročné liečebné a kúpeľné zariadenie v Piešťanoch, ktoré na privatizáciu pripravuje riaditeľka (vzdelaním geodet). V súčasnosti sme svedkami, že po odovzdaní viac ako 80 ročnej Vojenskej Nemocnice v Bratislave rezortu MV SR bude privatizovaná. Na mieste je otázka akú majú predstavitelia rezortov MO, MV víziu starostlivosti o ľudské zdroje. Nebolo by na mieste vytvoriť z bývalej Vojenskej nemocnice v Bratislave zariadenie pre zranených, nemocných a prestarlých veteránov bezpečnostných zborov. Alebo za dvadsať rokov spomínané rezorty boli hluché voči prosbám starých veteránov vysluhových dôchodcov, ktorých vysluhové dôchodky (vtedy tzv. príspevky) boli napríklad v roku 1997 po štyridsiatich a viac rokov služby v sume okolo 6. tisíc Sk teda 200 Eur. Pritom sa podielali na prerozdelení bývalej federálnej ČSA a budovaní novej ASR a rezortov MO a MV SR. Asi, by sa mali obrátiť o pomoc k politickým stranám Most-Híd alebo ĽS naše Slovensko.

  • • Milan Faltin:
    1.12.2014 o 10:12 (Upraviť)
    K Stanislavovi Milanovi,
    01.12.2014 o 08:12 hod.:
    na veľa otázok, ktoré sú Ti nejasné, nájdeš odpoveď v dnešnej Pravde, na str. 2-3. Ale ja Ti chcem hlavne poďakovať, za Tvoju analýzu, ktorou si ostatným kolegom vysvetlil, ako sa veci majú. Ďakujem Ti aj v mene sestričiek ( tiež o týchto veciach medzi sebou diskutujú, a viem to podľa toho, že jednu mám doma),a stredného zdravotného personálu za to, ako si to perfektne vysvetlil.
    --
    • Ing.Tibor FÜLÖP:
    1.12.2014 o 8:35 (Upraviť)
    Žiadatelia o kúpele s inou diagnózou ako pohybovou, nemôžu napísať žiadny názor. Vlastne môžu ak si kúpele zaplatia. O tento problém sa naša ÚR “veľmi zaujíma” asi tak ako ostatné problémy VD.
    --
    • Stanislav Milan:
    1.12.2014 o 8:12 (Upraviť)
    Kupelnu liecbu som absolvoval od 10.11.14-1.12.14.
    Pokusim sa vyjadrit moj subjektivny nazor na celkovy dojem z kupelov a kupelnej liecby.
    Na liecenie som nastupil 10.11. pred 10hod dopoludnia. Privitanie a vybavenie na recepcii bolo aj napriek len jednemu zamestnacovi rychle a slusne-mal som stastie, ze som vystihol cas kedy tam neprisla „vlna“ pacientov, nakolko jeden zamestnanec urcite nestiha priebezne prijimat velky napor pacientov, pricom v dany den nastupilo velke mnozstvo pacientov.
    Recepcna mi pri prijime oznamila, ze vstupnu prehliadku absolvujem na druhy den o 9 hod a budu mi naplanovane aj procedury.
    Zarazilo ma, ze ked som sa poobede vratil z prechadzky, recepcna na mna zavolala a podala mi naplanovane procedury!!! Samozrejme, ze o lekarovi som v tom case ani len nepocul, nieto este, aby som absolvoval vstupnu lekarsku prehliadku…
    Naj na tom celom bolo, ze 2 procedury uz boli „fuc“ a na tretiu-masaz som mal cca 7min…
    Na druhy den po navsteve lekara ( pracuje tam vraj len na dohodu par hodin do tyzdna co MAX NEPOSTACUJE ) mi dane procedury preplanovali a aj tie, o ktore som nemal zaujem.
    Moj nazor po skusenostiach s liecenim v kupeloch je, ze planovat procedury dopredu pred navstevou lekara podla navrhu na kupelnu liecbu resp podla zaznamov z minulych lieceni je nespravne… Je to zdvojena praca, nakolko lekar bez vyjadrenia sa pacienta na dane procedury, nevie, ktore pacient akceptuje a tym padom dochadza k problemu, preplanovavaniu. Mne dane procedury planoval a aj preplanoval na zaklade odporucania lekara pan, ktory pracuje na elektroliecbe c.d. 215. Procedury som mal naplanovane perfektne, za co mu patri vdaka. Je tam jeden z mala co sa vyzna v planovani procedur, aj ked robi nieco uplne ine…
    Procedury prebiehali uplne bez problemov…
    Co ma zarazilo bolo, ze pocas mojho liecenia vysiel na pracovny den statny sviatok, a to 17 november. V dany den sa procedury nepodavali, comu aj rozumiem, ale nerozumiem tomu, ze o 3 procedury sme mali tym padom menej naplanovane na cely cas liecby…
    Co sa tyka personalu-zamestnancov kupelov, tak co som tam zazil doteraz ( v kupeloch som bol 3.x ), tak teraz to bolo najlepsie. Boli velmi ustretovi, ochotni, mili, aj ked podla mna pod obrovskym tlakom na nich z vedenia. Bolo mi povedane, ze dost vela ludi uz prepustili a su tlaky aj na dalsich, ktori tam uz par rokov odpracovali. Tomuto celkom nerozumiem, preco to vedenie robi, ked tam boli ludia skuseni a vyskoleni…
    Co sa tyka byvania, tak som mal samostatnu izbu, co ma svoje vyhody aj nevyhody, ale celkovo spokojnost.
    Strava podla mojho nazoru bola pre mna max dostacujuca a aj pestra.
    Problem ale vidim v tom, ze kupele by uz potrebovali v niektorych castiach rekonstrukciu…. Na chodbach v ubytovacich priestoroch opadava omietka, v zrkadlisku na stenach je plesen, su tam hrdzave kovove konstrukcie, v okoli vnutorneho bazena je prehradzavene kovove oblozenie, kde je dokonca riziko zranenia, na elektroliecbe popraskane steny a opadavajuca omietka… To su asi tie najvacsie problemy, ktore by bolo potrebne riesit a ako mi bolo povedane jednym zo zamestnancov, tak sa to „asi“ bude riesit pocas sviatkov, kedy budu kupele zatvorene.
    Okolie kupelov bolo ciste a spravovane. Platba za parkovanie auta v areali kupelov sa mi nepotvrdila.
    Este sa vyjadrim k lekarovi. Niekedy tam boli 3 lekari, ja si pamatam dvoch. Boli to dobri a skuseni odbornici, ktori ked sa vyjadrili k chodu kupelov, tak… vieme si domysliet. Jeden lekar, ktori je tam na ciastocny uvazok, resp dohodu, je max. nepostacujuci!!! Pocas pobytu v kupeloch, tam odpadol jeden pan, a sestricka ako sa snazila, tak sa nevedela dovolat lekarovi. Samozrejme, ze sa volala RZP ale podla mna by lekar v takomto zariadeni, ktore sa berie za ustavne liecenie mal byt…
    Pocet zamestnacov na niektorych oddeleniach je tiez nepostacujuci, a dani ludia sa pocas celeho dna nezastavia, napr elektro liecba, kde je skoro stale len 1 zamestnanec a ten to tam ma najtazsie, ba priam az nevhodne pracovne zatazenie…
    Kazdopadne, toto je moje subjektivne hodnotenie. Ja som tam siel kvoli pohybovym problemom, ktore mam, a moj stav sa po pobyte zlepsil, cize pobyt v kupeloch hodnotim velmi kladne.
    Tymto sa chcem podakovat personalu kupelov za sprijemnenie pobytu.
    --
    • plk.v.v. Ing. František Murín:
    11.11.2014 o 10:44 (Upraviť)
    A hádam si aj myslíte, že NGŠ p. Maxim keby si to aj všimol, že niečo urobí? Nič ináč by nebol NGŠ. Niekedy to bola armáda a aj NGŠ. Nezostalo dnes z nej iba torzo?
    Zo Slovenska sa stáva politický zahnívajúci štát, štát kde korupcia a klientelizmus je povýšený štátnu doktrínu, štát ktorému zomiera duchovná kultúra, štát ktorý si postavil parlament bratov smerakov a nadvládu získava policajná mašinéria.
    …a potom to všade vyzerá rovnako žalostne a z mŕtvych vstáva porekadlo ” kto nekradne okráda svoju rodinu”
    --
    • Miroslav Šimko:
    10.11.2014 o 20:28 (Upraviť)
    P. Stanislav Milan, prosím kontaktujte ma na simko15@post.sk Ďakujem Šimko
    --
    • Stanislav Milan:
    9.11.2014 o 16:28 (Upraviť)
    Milan Faltin: 9.11.2014 o 14:52
    S tym tam aj idem, ze sa chcem na niektore veci popytat a kedze som aj ja mladsi rocnik, tak by to nema byt az taky problem :))) sam som zvedavy aka tam bude atmosfera a co budu hovorit ludia…
    --
    • Milan Faltin:
    9.11.2014 o 14:52 (Upraviť)
    Pre Stanislava Milana,
    05.11.2014 o 20:47 hod.:
    Stano, a u tých mladších, keď to situácia dovolí, skúste zviesť nezáväznú reč na Belize, CT-čka,dozorné a správne rady, “raperov” a tak podobne. Možno sa dozvieme aj také veci, o ktorých novinári ešte ani nechyrujú:-)))
    Príjemný pobyt Vám želám.
    --
    • Jaroslav Peter:
    6.11.2014 o 13:16 (Upraviť)
    Pán Stanislav Milan,
    parkovanie možné za 2 eurá na deň od 1.7.2014/bolo 1,2 euro na deň/.
    Ak chcete získať obraz o skutočnom stave rozprávajte sa so “starými” zamestnancami. Príjemný pobyt.
    --
    • Stanislav Milan:
    5.11.2014 o 20:47 (Upraviť)
    Milan Faltin: 5.11.2014 o 20:03
    Suhlasim s Vasim nazorom. V pondelok tam idem na liecenie a kedze som tam uz bol, tak to porovnam a zaciatkom decembra sa vyjadrim… Nie som vobec narocny, tak som aj sam zvedavy ako sa to tam zmenilo…
    Ako je to s parkovanim sukromnych aut v areali kupelov?
    --
    • Milan Faltin:
    5.11.2014 o 20:03 (Upraviť)
    Zatiaľ jak-tak funguje, ale s rámusom.Vidíme, že štifty vypadávajú do tríbu a je len otázka času, kedy sa zadrie.
    Je normálne, že sestričky robia v kuse 12-hodinové smeny v poradí denná-nočná-denná nočná… po dobu aj celý mesiac, niekedy aj dlhšie, soboty nedele včítane?Veď aj vrátnici majú po nočnej jeden deň voľna.
    Pri tomto systéme organizácie práce vznikajú samozrejme nadčasy, za ktoré myslíte si dostanú náhradné voľno kedy chcú? Keď už, tak keď ho dajú oni a aj tak trpnu, či im vrchna nezavola:”ruším ti NV, lebo kolegyňa ochorela”.Alebo im tie hodiny preplatia? Kdeže, finančná situácia nemocnice to nedovoľuje ani náhodou!!! A že by mali byť podľa zákonníku práce aj nejaké príplatky za prácu v sobotu-nedeľu? Kde žijete?
    Mohol by som pokračovať aj ďalej, ale zatiaľ len toľko, aby sme vedeli, prečo v pozícii pacienta sme rozčarovaní, že sestričky sa neusmievajú na nás, keď by sa mali, že nás niekedy nechajú dlhšie čakať, a tak podobne. Verte nie je to ich vina. Je to vina ich nadriadených, manažérov, proste funkcionárov a tajomníkov zdravotníctva a ích ROP /páči sa mi táto skratka, ktorú sme v minulosti používali/:-)To mi nevyhovorí nikto.
    --
    • Miro Palfi:
    5.11.2014 o 18:12 (Upraviť)
    Ako ďalej v Piešťanoch – Praktiky mocných hovoria za všetko – až je to pravda, zrovna hlavy v smútku nemajú.A prečo by aj.Veď všetko funguje ako má fungovať.Podľa ich presvedčenia.
    http://www.cas.sk/clanok/298499/exministerka-zdravotnictva-zuzana-zvolenska-po-odvolani-zur-do-druhej-rano.html
    --
    • Milan Faltin:
    5.11.2014 o 12:45 (Upraviť)
    Nie len vo VKU v Piešťanoch. Aj inde. Len tak námatkom, nemocnia v ZA-kotolník… Tvarůžek… donutili doktorov štrajkovať, sestričky stanovať , nemocnica v KK – Penta…zase Tvarůžek…kotolník, nemocnica zhodou okolnosti v PN ale pre zmenu raper a ďalší…
    A aj inde, podľa najnovších správ v TV aj v novinách, nie je všetko v súlade s kostolným poriadkom. Zdravotnické zariadenia by mali viesť a dirigovať zdravotnícki pracovníci, pokiaľ možno vzdelaní, skúsenejší, starší páni a dámy, snáď aj preto, aby tí mladší, taktiež vzdelaní sa od ních čo najviac naučili. A nie že by nemocnica mala pomaly viac odborníkov na na ROP /manažment/, ako doktorov a sestričiek.
    --
    • Jaroslav Peter:
    2.11.2014 o 15:29 (Upraviť)
    Pán Kin,
    zrejme máte pravdu.Tento nezáujem tomu tiež nasvedčuje.
    --
    • Štefan Kin, BA:
    30.10.2014 o 10:00 (Upraviť)
    Z toho čo tu páni kolegovia píšete a z osobného poznania praktík mocných tu u nás na Slovensku usudzujem, že “Vaše” VKU – Piešťany smerujú míľovými krokmi k tomu, že už Vaše nebudú. Ostanú Vám aspoň spomienky na niečo čo ste mali radi, na čo budete radi spomínať. Podľa môjho názoru “niekto neznámy má vo výhľade” objekt VKU Piešťany, ktorý podľa niektorých indícií môže dopadnúť tak ako objekt – komplex Vojenskej nemocnice v Bratislave, t.j. v súkromných rukách … Stačí cielenými opatreniami znechutiť klientelu, docieliť tak úbytok klientely z Vašich radov, docieliť nerentabilnosť zariadenia a nakoniec podľa príslušného zákona prehlásiť tento majetok štátu ako neupotrebiteľný a tak nepotrebný a pripravený k predaju do súkromných rúk. Úloha splnená, cesta voľná …
    --
    • Jaroslav Peter:
    29.10.2014 o 23:04 (Upraviť)
    Pán Junek,
    niekoľko-krát som si prečítal príspevok p.Slížeka. Nenašiel som tam žiadne invektívy voči SZK.Len konštatovanie k téme.
    Páni Šimko a Slížek,
    všetkými desiatimi podpisujem to čo ste uviedli.
    Tiež som dlhoročným pacientom a návštevníkom VKÚ Piešťany. Mne osobne, najmä však mojej manželke, tam veľmi pomohli. Do leta t.r. som na VKÚ nedal dopustiť. Keď v roku 2000 manželke diagnostikovali závažné neurologické ochorenie, a takmer prestala chodiť, MUDr.Lisý so spolupracovníkmi jej pomohli natoľko, že dnes chodí veľmi dobre a jej diagnózu by jej nikto nepovedal.
    V tomto roku sme v lete absolvovali liečenie vo VKÚ a nestačili sme sa čudovať kam až môže spadnúť úroveň liečenia.
    Potvrdzujem, že manažment sa skutočne venuje prednostne iným úlohám a na tie balneologické už nezostávajú sily ani prostriedky.
    a/Hlavná pozornosť je venovaná úlohám ako:
    -reorganizácia baru a s tým súvisiaca výstavba terasy,
    -otočenie recepcie o 90 stupňov,
    -otvorenie vstupov do ústavu pre širokú verejnosť,
    -na druhej strane stavanie plotov na zabránenie pohybu pacientov po VKÚ.Výsledok: ťažšie mobilní pacienti to mali k rehabilitačnému krytému bazénu z balneoterapie cca 20m, teraz je to cca 250m a nejaké tie schody, ako bonus,
    -zamykanie vstupov do a z balneológie – výsledok je rovnaký,
    -reorganizácia jedálne.Koľká, že v poradí. Výsledok je za každým rovnaký – zníženie kapacity jedálne,
    -v plnej letnej sezóne sadové úpravy za tisíce,možno desaťtisíce eur ako napr.:
    .Kladený trávnik s automatickým zavlažovaním – trocha pridrahý špás,
    .výrub stromov a okrasných drevín vo vegetačnom období. Nevadí, že pri tom padli za obeť vajíčka vtákov, ktorí tam práve hniezdili,
    -atď…
    b/Žiadna pozornosť sa venuje napr.oprave krytého rehabilitačného bazéna,ktorého konštrukcia je už takmer celá hrdzavá, v ktorom už takmer nič nie je funkčné.
    Taká istá pozornosť je venovaná celému komplexu balneológie, čiže žiadna.
    c/Mimoriadna pozornosť sa venuje personálnemu decimovaniu toho, čo robilo VKÚ tak žiadaným kúpeľným zariadením:
    -doslova vyštvali nositeľov balneologickej kvality VKÚ – lekárov MUDr.Lisého a MUDr.Kunica a nevedia ich nahradiť,
    -pod heslom “prezamestnanosti” a pod rôznymi zámienkami vyhadzujú kvalifikovaných a osvedčených zamestnancov zdrav. úseku. Pričom menej schopných, ale donášačov sa to netýka,
    -nasadili vedúcu zdrav. úseku, ktorá má vzdelanie vhodné do lekárne. Najväčším omylom je zveriť jej tak náročný úsek. Pretrvávajúce problémy s plánovaním procedúr ako nerešpektovanie zásad ich plánovania,nedostatočná znalosť práce s programom na plánovanie, atď…sú len príkladom jej nepripravenosti na funkciu.
    -zdravotné sestry vykonávajú nočné služby ako nočné vrátničky,
    -v celom ústave panuje atmosféra strachu z vyhodenia z práce. Stačí sa len so zamestnancami porozprávať tak, aby vás nevideli a pochopíte…
    Myslím si, že manažment Horezzy robí všetko naopak.Prečo? Môžem sa len domnievať.Jedno je však isté. Značná časť pacientov, s ktorými som mal možnosť počas pobytu hovoriť,sa do VKÚ neplánuje vrátiť na liečenie.Veľká škoda. Lebo to, prečo sme aj my s manželkou chodili práve do VKÚ boli vynikajúci lekári – odborníci,zdrav.pracovníci a ich perfektný, žičlivý prístup, ako i prístup ostatných zamestnancov. Dnes sa usmievajú viacmenej z povinnosti, profesionálne, tak akosi cez zuby.
    Z uvedeného sa akosi tlačia na svet nasledovné otázky:
    1.Kto ordinoval liečebné procedúry, keď vo VKÚ nebol žiadny lekár? Napr.po odchode MUDr.Lisého a MUDr.Kunica, alebo po odchode MUDr.Chlapíkovej? Ako to manažment a hlavne p.vedúca riešila?
    2.Aký je cieľ tohoto personálneho vyčínania? Komu to prospeje,či komu to vyhovuje?
    3.Vie o stave vo VKÚ VÚSZ a MO?
    4.Vedia o tom zdravotné poisťovne a MZ? Čo sa stane keď to praskne?
    5.Do kedy vydrží VKÚ pôsobenie súčasných odborníkov na balneoterapiu a nepríde o licenciu na poskytovanie kúpeľnej liečby?
    6.Čo na to všetko naša SZK? – to nie je invektíva, len otázka.
    MUDr.F.E.Scherer, zakladateľ VKÚ, sa asi obracia v hrobe.Žijúci riaditelia MUDr,Šmondrk CSc a MUDr.Lisý, ktorí budovali VKÚ do dnešnej podoby sú z toho isto zúfalí. VKÚ sa stali i mojou srdcovou záležitosťou. Verím, že nie som jediný, ktorému sa ťažko pozerá na to, ako sa ničí podstata toho, čo robilo VKÚ vyhľadávaným kúpeľným zariadením ozbrojených síl.
    J.Peter
    --
    • jaroslav.junek:
    29.10.2014 o 9:01 (Upraviť)
    Pán Slížek,
    invektívami sa nikdy nič nevyriešilo. Je nutné si uvedomiť, kto má aké kompetencie a možnosti ovplyvniť stav veci. SZK je poradný orgán Ústrednej rady ZV SR. Neplní kontrolnú a metodickú funkciu k HOREZZA, a.s. SZK v priebehu tohto roku riešila s kompetentnou inštitúciou ktorou je VÚSZ problém poskytovania kúpeľnej liečby pre výsluhových dôchodcov. O tejto skutočnosti sme informovali na našom webe. Problém bol v tom, že sa až v druhej polovici roku začali prideľovať poukazy na kúpeľnú liečbu. To nás v tomto období viedlo k intenzívnej komunikácií a snahe riešiť uvedený problém s riaditeľom VÚSZ a jeho spolupracovníkmi. Zároveň sme spolu riešili aj systém prideľovania poukazov. Otázka kvality kúpeľnej liečby mohla byť riešená až potom, čo bola vyriešená otázka poskytovania kúpeľnej liečby. Pravdou je, že aj zmluva o spolupráci medzi HOREZZA, a.s. a ZV SR z augusta tohto roku mala riešiť nielen zľavy na ubytovanie, ale aj na kúpeľnú liečbu ( napr. niektoré procedúry ) a spôsob komunikácie pri riešení problémov. Som však presvedčený, že už dnes existuje možnosť podávania sťažností a návrhov na skvalitnenie kúpeľnej starostlivosti. V tomto smere by som Vás chcel odkázať na skúsenosti člena SZK M. Kolena.Záverom Vás chcem ubezpečiť, že aj naďalej sa budeme týmto problémom zaoberať ako dobrovoľníci bez nároku na odmenu, ktorí si hradia sami všetky výdaje spojené s jeho riešením a venujú tomu všetok svoj voľný čas, niekedy aj čerpanie dovoleniek.Kompetenčne však nemôžeme nahradiť príslušné úrady zamerané na kontrolu poskytovania zdravotníckej a kúpeľnej starostlivosti.Také existujú v rezorte obrany a rezorte zdravotníctva. Pokiaľ máte pociť, že niekto nehospodárne nakladá s prostriedkami rozpočtovej kapitoly rezortu obrany môžete sa obrátiť na NKÚ a každý rezort a p. premier má na to určenú protikorupčnú linku.
    Predseda SZK
    --
    • Ján Slížek:
    28.10.2014 o 7:24 (Upraviť)
    Mám rovnaké poznanie z týchto kupelov. Ako sa zda dalši klienti su spokojeni a nenapišu o tom. Pritom som tam nestretol jedneho spokojneho iba nadávanie na systém. Teraz je tam údajne aj NGŠ p. Maxim, dufam si vsimne ako to tu vyzera.
    Neviem co sa stalo ale ani socialna a zdravotna komisia nereaguje, ci bola ustanovena iba na pol roka alebo este existuje. Ja sa už sem vypísať nedam. Inde slubuju aj 60% zlavy a kolega ttvrdil že on si zaplatí a má to bez problemov s komfortom. Titi Horezovci breckovci iba vyciciavaju štátnu kasu a žiju na úkor financnych prostriedkov vyclenovanych pre armádu. Nezavislu kontrolu na nich ak taka niekde existuje.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

:-)
 
:-)
:good:
 
:good:
:negative:
 
:negative:
:wacko:
 
:wacko:
:bye:
 
:bye:
:yes:
 
:yes:
;-)
 
;-)
:scratch:
 
:scratch:
:-(
 
:-(
:unsure:
 
:unsure:
more...
 

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Kalendár udalostí
Nové komentáre: