Prečo tento web?
Demokracia je v ohrození vždy. Tento typ spoločenského a politického zriadenia je závislý od myslenia ľudí a od toho, aký majú títo ľudia vzťah k základným ľudským právam.
Aj preto sa treba o demokraciu a jej udržanie uchádzať každý deň. Je vždy ohrozená, pretože moc chutí a ten, kto má dobrý apetít, môže využiť aj demokratické prostriedky na to, aby sa jej zmocnil.
Jedinou bariérou, ktorá stojí medzi tými, ktorí majú chuť vládnuť, a demokratickou formou vlády, je silná verejná mienka.
V slovenskej spoločnosti je vidieť jav rozdelenia na pasívnu väčšinu a aktívnu menšinu.
Pasívna väčšina nie je neutrálny pojem, to nie je nulová hodnota na stupnici. Nehovorí o tom, že nám je všetko jedno. Naopak, je to vyjadrenie odporu, je to mínusové vyjadrenie na škále hodnotenia ľudí, ktorí nemajú alternatívu. A preto je možné, že dočasne môže byť alternatívou aj extrémna politika.
Slovensko má za sebou tradíciu autoritárskych režimov a totalít, no ako sa zdá, s mnohými z nich sme sa nedokázali dodnes vysporiadať, toto všetko nás ovplyvňuje v súčasnosti.
Sme zvyknutí mať svoj pokojný život, chrániť len svoju rodinu, mať pohodlie.
Situácia na Slovensku sa môže zhoršiť tým, že nie sme schopní pomenúvať veci ich pravými menami. Súvisí to s tým, že najmä v politických elitách existuje predstava, že voličov netreba dráždiť tým, že im budete pripomínať ich zlyhanie a minulosť, a to sa prenáša do všetkých vrstiev spoločnosti.
Bada
Stovky štátnych zamestnancov prídu o prácu!
Na MO si novú prácu si v najbližšom období bude musieť na základe podfinancovania rezortu a dlhodobej stratégie vlády hľadať až viac ako 500 zamestnancov. „Konečný počet prepustených zamestnancov predpokladáme na úrovni približne 550,“ konštatuje rezort obrany, ktorému šéfuje minister Jaroslav Naď (OĽANO). Malo by pri tom výlučne ísť o civilných zamestnancov/úradníkov, teda nie o vojakov. A takých má Naďov rezort obrany cez 6 tisíc. Takže prepustenie veľkej skupiny z nich môže spôsobiť aj nedostatok civilnej pracovnej sily v rámci silového ministerstva.
Prepúšťať budú zamestnancov v dôchodkovom veku a poberateľov výsluhového dôchodku.https://www.aktuality.sk/clanok/6vz74sg/ozbrojene-sily-prepustia-asi-500-zamestnancov/ /TASR/.Podobné mediálne informácie a šumy sú aj v rámci silového rezortu MV.
Škoda mnohých ľudí s odbornosťou a skúsenosťami.Len aby v budúcnosti ich profesionalita v silových rezortoch nechýbala.Vraví sa, že každý je nahraditeľný a cintoríny sú plné nenahraditeľných.Ale… (dva krát meraj a raz rež…).
Možno ide najmä o čistenie hlavne na rozhodujúcejších funkciách zamestnancov rezortu MO SR. Asi niektorí boli nepriestrelní a splachovací alebo nepohodlní. Keď sa rúbe les lietajú aj triesky.
Bezpečnostná rada štátu má materiál “Návrh celkových početných stavov vojakov a zamestnancov k 31.12.2022” kde sa uvádza celkový počet civilných zamestnancov 4.410, čo má predstavovať nárast o 523 zamestnancov oproti predchádzajúcemu roku.
Uznesením vlády SR č.7 zo dňa 7.1.2021 bolo stanovených celkový počet civilných zamestnancov k 31.12.2021celkom 4.208, čo predstavovalo nárast oproti predchádzajúcemu roku o 99 civilných zamestnancov (Uznesenie vlády č.552 z 6.11.2019.
Podľa tohto minister obrany SR svojím vyjadrením o znížení tabuľkových počtov o 700 civilných zamestnancov buď zavádza alebo mu dali nedôveryhodný údaj alebo je to skreslené novinármi.
Každý si môže vybrať svoju verziu.
Znižovanie počtu zamestnancov v rezorte vnútra sa dotkne takmer výlučne civilných pracovníkov. Policajtov až na výnimky prepúšťať nemajú. Minister vnútra Roman Mikulec o tom informoval na sociálnej sieti po piatkovom rokovaní s ministrom financií Igorom Matovičom (obaja OĽaNO).
Nič nové pod slovenskym slnkom, prečítal som si, viac najdete tu: https://www.aktuality.sk/clanok/nmp058h/
Otázka znie: kedy bude mať nárok na VD? ( v náveznosti na príspevok nižšie Lubomir Duben 8. septembra 2021 o 17:02) ??
–
Policajt Štibrány: Viem, ako sa vynášali utajené informácie bývalému vedeniu policajného zboru.
Neobvyklé úlohy mal dostávať medzi štyrmi očami alebo cez aplikáciu WhatsApp, z ktorej následne musel všetky správy vymazať. O pridelených úlohách informoval vedenie policajného zboru – vtedajšieho prezidenta Milana Lučanského a viceprezidentov.
V policajnom zbore pracuje od roku 2003, o tri roky neskôr sa presunul na úrad zvláštnych policajných činností ministerstva vnútra a do roku 2012 sa špecializoval na vyhľadávanie osôb, odpočúvanie a sledovanie.
„Ľudí s takým výcvikom a skúsenosťami z praxe, ako mám ja, spočítate na Slovensku na prstoch jednej ruky,“ hovorí o sebe Ondrej Štibrány, ktorý v utajených policajných zložkách odpracoval takmer 20 rokov. Tvrdí, že hľadal kompromitujúce materiály na novinára Toma Nicholsona, zúčastňoval sa na stretnutiach v Pivnici Radošina, ktorú vlastnil Norbert Bödör, zabezpečoval odposluchy a vedel, ako sa nakladá s utajovanými informáciami.
„V roku 2012 som bol menovaný za vedúceho jedného z kľúčových oddelení úradu zvláštnych policajných činností ministerstva vnútra. Do funkcie mi pomohol Norbert Paksi,“ popisuje svoje povýšenie Štibrány. Aktuálne už bývalý vysoký policajný funkcionár Norbert Paksi patrí medzi spolupracujúcich obvinených a je odsúdený na päť rokov za zločin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny a inej s tým súvisiacej trestnej činnosti.
Štibrány je dnes kolegami označovaný ako takzvaný „pakšiovec“ a hovorí o šikane a terore voči svojej osobe, ktorá mala viesť k jeho údajnému vyštvaniu z utajených zložiek polície. Stanovisko prvej policajnej viceprezidentky Jany Maškarovej, pod ktorú formálne tento policajný útvar spadá, k tvrdeniam Ondreja Štibrányho nájdete na konci rozhovoru.
Aký ste mali s Paksim vzájomný vzťah? Môžete byť konkrétnejší?
Pracovne sme mali korektný vzťah, boli sme priatelia. Kamarátsky vzťah mal na pracovisku so všetkými, poznali ho úplne všetci. Dnes sa tvária, ako keby nikdy neexistoval. V júli 2017 mi bol svedkom na svadbe. Konala sa v Pivnici Radošina, ktorú vlastnil Norbert Bödör. V tej dobe sa tam už konávali súkromné akcie, kam som bol, podobne ako ďalší policajní funkcionári, pozývaný.
Boli to tie známe stretnutia „bödörovcov“, policajtov, sudcov, prokurátorov a politikov?
Môžem potvrdiť, že tam chodili nielen špičky polície. Ja som sa tam cítil skôr ako piate koleso u voza, ale bol som vedúci mimoriadne dôležitého útvaru, tak som dostával na tieto akcie pozvánku a mojou povinnosťou tam bolo ísť. Raz alebo dvakrát za rok sa ešte konali rybačky na súkromnom rybníku na juhu Slovenska v Kamennom Moste, kam chodil Paksi s vedením celého úradu inšpekčnej služby ministerstva vnútra. Stretával sa tam s vtedajším šéfom inšpekčnej služby Adriánom Szabóom. Paksi vďaka tomu mohol vedieť, kto z policajtov je odpočúvaný. Ja som do odposluchov inšpekcie z titulu svojej funkcie vôbec nevidel.
Kto ešte chodil na tieto rybačky?
Prakticky celé vedenie úradu inšpekčnej služby a úradu zvláštnych policajných činností. Čiže zo spomenutých osôb ešte chodil napríklad Jozef Rehák (pozn. red. – vtedajší riaditeľ úradu zvláštnych policajných činností ministerstva vnútra) a jeho zástupca pre sledovanie osôb a vecí P. G. (vzhľadom na charakter tohto policajného útvaru budeme mená jeho príslušníkov, ktoré ešte neboli medializované, uvádzať iniciálami – poznámka redakcie).
Dá sa váš vzťah s Norbertom Paksim označiť za dôverný?
Napríklad, keď si kúpil apartmán v Chorvátsku, vzal ma tam, aby som mu ho pomohol zariadiť. Kúpil si tiež byt oproti Polusu v Bratislave. Ten bol skutočne luxusný, tiež som ho videl na vlastné oči. V roku 2019 si kúpil nové auto BMW X5.
Tušili ste, odkiaľ na to vzal peniaze?
Bolo mi jasné, že z policajného platu to nemá, nie som predsa padnutý na hlavu.
On sa nebál, že sa to raz celé prevalí?
Vedel, že pôjde do väzby minimálne pol roka dopredu. Ku koncu totiž úplne prestal komunikovať. Všetci sa vtedy pýtali, čo sa s ním stalo.
Aké úlohy ste plnili ako vedúci oddelenia na úrade zvláštnych policajných činností ?
Na prelome rokov 2012 a 2013 som dostal prvú zvláštnu úlohu. Vtedy Tom Nicholson vydal knihu o kauze Gorila. V zmysle služobného postupu som dostal príkaz rozpracovať túto osobu pre okolnosti týkajúce sa Gorily, pre podozrenia z jeho napojenia na mafiánsku skupinu piťovcov a spoluprácu s tajnou službou cudzej krajiny.
O čo presne šlo?
Keďže som mal prístup k odposluchom a k ďalším veciam, mojou úlohou bolo nájsť na Toma Nicholsona kompromitujúce materiály. Tie sa aj našli. Šlo o tri telefonáty, ktoré som odovzdal Norbertovi Paksimu. Paksi bol v riadiacej hierarchii nado mnou o tri stupne vyššie, čiže môj priamy nadriadený to nevedel. Pri tomto postupe sme ho obišli. Napálil som hovory na dátový nosič. Dva sa týkali spolupráce s vtedajším podsvetím a jeden sa týkal jeho nevery, teda že podvádzal svoju vtedajšiu manželku. Toto bola moja prvá úloha, ktorú som dostal od Norberta Paksiho.
Okrem zvláštnych úloh ste robili ešte niečo?
Pracoval som ako vedúci oddelenia a plnil som si teda manažérske povinnosti vyplývajúce z riadiacej funkcie. Spadalo pod mňa 30 až 70 ľudí. Mám za sebou odpracovaných 19 rokov pre štát a dosiahol som hodnosť podplukovníka. Podľa zákona o policajnom zbore sme boli jediný útvar, ktorý môže zákonným spôsobom používať na získavanie informácií do procesov spravodajskú techniku.
Ako ste od Paksiho dostávali príkazy?
Neobvyklé úlohy som dostával vždy buď ústne medzi štyrmi očami, alebo cez aplikáciu WhatsApp, v ktorej som následne pred ním musel všetky správy vymazať. O mne pridelených úlohách informoval vedenie policajného zboru – čiže vtedajšieho prezidenta Tibora Gašpara a viceprezidentov. Keď sa stal policajným prezidentom Milan Lučanský (pozn. red. – jún 2018), tak sa mi Paksi priznal, že s ním a s Ľudovítom Makóom (pozn. redakcie – vtedajší šéf Kriminálneho úradu finančnej správy /KÚFS/) s informáciami kšeftuje. S Makóom a niektorými členmi vtedajšej vlády chodil na najlepšie futbalového zápasy, ktoré sa v Európe hrali – na klubovej aj medzinárodnej úrovni. Celé to pre nich organizoval Ľudovít Makó, na zápasy chodili lietadlom. Tam utužovali vzájomné vzťahy.
Po nástupe Milana Lučanského do funkcie policajného prezidenta sa niečo zmenilo?
Od daného momentu (pozn. red. – približne od júna 2018) som dostal pokyn, že všetky naše akcie s nasadením informačno-technických prostriedkov – čiže odpočúvanie telefónov či získavanie obrazovo-zvukových záznamov – musím hlásiť najvyššiemu vedeniu policajného zboru. Väčšinou bývali každý pondelok porady najvyšších predstaviteľov policajného zboru u prezidenta polície alebo u viceprezidentov. Pravidelne sa na poradách zúčastňovali Milan Lučanský, Jana Maškarová (pozn. red. – prvá viceprezidentka PZ), Norbert Paksi či Jozef Rehák.
Robili ste odposluchy aj pre KÚFS, ktorému šéfoval Ľudovít Makó?
Áno, aj. Podľa zákona o policajnom zbore sme boli jediný útvar, ktorý môže zákonným spôsobom používať na získavanie informácií do procesov spravodajskú techniku. Zároveň môžem povedať, že 90 percent týchto akcií pre KÚFS bolo vždy prezradených. Úniky smerovali hlavne smerom k olejárom, teda obchodníkom s nezdanenými pohonnými hmotami. Informácie o týchto akciách mali vždy Norbert Paksi, Milan Lučanský a Jana Maškarová. Makó podľa mňa ani nevedel, čo všetko sa u neho na KÚFS-e rozpracováva. Napríklad Paksi bol u Františka Böhma (pozn. red. – olejár a bývalý príslušník Slovenskej informačnej služby, vo februári 2021 spáchal samovraždu) varený-pečený, posielal mi ich fotky zo spoločnej grilovačky. Tie som potom musel pred ním z mobilu mazať.
Dá sa zabrániť tomu, aby sa s informáciami tohto druhu kšeftovalo?
Myslím si, že takéto informácie sú pre niekoho vždy také cenné, že sa s nimi bude obchodovať stále. Vždy bude o ne záujem a budú predmetom obchodovania, tak ako sa to dialo v minulosti a deje aj v súčasnosti. A je úplne jedno, ktorá vláda bude pri moci – modrí, červení, fialoví. Ja tomu neverím, že sa to raz skončí.
Čo sa dialo, keď v putách okrem iných skončili aj Lučanský, Paksi, Böhm či Rehák?
V čase, keď vlani došlo k zatýkaniu policajných funkcionárov, ostal vo vedení policajného zboru jeden jediný človek, ktorý vedel o tom, že som tieto informácie podával vedeniu polície. Tou osobou je viceprezidentka policajného zboru Jana Maškarová. Potom ale vo väzbe Paksi vypovedal proti Lučanskému a ten sa vo väznici v Prešove obesil. Som teda jediná osoba, ktorá vie o tom, akým spôsobom sa vynášali utajené informácie vedeniu policajného zboru. Akonáhle zavreli Lučanského s Paksim, začal sa zo strany viceprezidentky Jany Maškarovej voči mne doslova teror. Opakujem, že ostala v policajnom zbore jedinou osobou, ktorá vedela, kto som. Dovtedy som bol, ak sa to dá tak povedať, pod „ochranou“ dvojice Paksi – Lučanský.
Spomínate teror. Vysvetlite, prečo používate práve tento termín…
Začalo sa to testovaním na prítomnosť alkoholu v dychu. Či som mal narodeniny alebo meniny, vždy na druhý deň ráno po príchode do práce mi okolo 7.40 h dávali fúkať. Námatkovo som fúkal aj v ďalšie dni. Vždy to síce bolo s negatívnym výsledkom, ale takýto postup na pracovisku ma frustroval.
Kto vám dával fúkať? Kolegovia?
Zástupca riaditeľa pre takzvanú sledku pán G., ktorého poznám skoro 20 rokov a tykáme si. Čo viem, tak on to mal príkazom od pani Maškarovej.
Povedal vám aj dôvod takéhoto postupu?
Keď som sa ho na to opýtal, že prečo mi stále dávajú fúkať, povedal mi, že som „pakšiovec“ – čiže patrím do skupiny tých „zlých“ od Norberta Paksiho.
A patrili ste k nim?
Už som to spomínal, že do funkcie mi dopomohol on a mali sme priateľský vzťah. To nebudem zapierať. Na pracovisku som plnil úlohy, ktoré mi ako nadriadený zadával. To, že obchodoval s informáciami, ukázalo vyšetrovanie. Ja som nebol a ani nie som z ničoho obvinený, dokonca ma nezavolali vypovedať ani ako svedka. Nemal som z toho, čo sa malo diať, žiadny majetkový prospech ani som zázračne nezbohatol. Stal som sa ale terčom teroru na pracovisku, ktorý sa ešte viac zhoršil, keď nastúpil nový riaditeľ úradu zvláštnych policajných činností ministerstva vnútra M. F. Výberové konanie vyhral napriek tomu, že nespĺňal ani jednu z podmienok. Je to veľmi blízky osobný priateľ policajnej viceprezidentky Jany Maškarovej.
Odkiaľ prišiel nový riaditeľ úradu?
F. predtým pracoval na odbore ochrany svedkov. Ja som sa s ním do konfrontácie dostal v roku 2015. Šlo o sledovanie mafiánskej skupiny takáčovcov. Presnejšie o sledovanie bratislavskej reštaurácie na Mlynských nivách, ktorá bola ich obľúbená a kde sa často schádzali. On mal túto akciu na starosti. Chcel odo mňa, aby tam bola použitá ďalšia kamera na záznam daného objektu, čo som odmietol. Nebolo na to súdom vydané povolenie, čiže inštalácia druhej kamery by bola nezákonná. Od tejto udalosti sme už nemali korektný vzťah.
Čo konkrétne sa malo po jeho nástupe do funkcie z vášho pohľadu ešte viac zhoršiť?
Pán F. zvolal na útvare poradu. Okrem neho sa na nej zúčastnila jeho zástupkyňa A. B., ja a môj zástupca J. M. O priebehu porady bol spravený úradný záznam vo forme zápisnice. Na porade mi okrem iného povedal, že po jej skončení chce so mnou hovoriť medzi štyrmi očami. Nemal som z toho dobrý pocit.
Prichádzal na vás aj ďalší nátlak?
Na spomínanej porade, ktorá sa konala v dopoludňajších hodinách, mi pred prítomnými osobami F. povedal, že do pol štvrtej toho istého dňa si mám vypratať svoju kanceláriu. To sa však za približne štyri hodiny nedalo časovo ani fyzicky zvládnuť. Sedával som v nej desať rokov. Bez udania dôvodu ma presťahoval z kancelárie s rozmermi 3 x 10 metrov do kancelárie veľkej 3 x 2 metre. Tento krok som bral ako totálnu hanbu a moje poníženie. Poslednú dobu mi tiež zakázali podpisovať utajované veci, ale oprávnenie k ich podpisu mi neodobrali. Zároveň sa zhoršilo aj moje osobné hodnotenie zo strany nadriadených.
Policajtov hodnotia podobne ako v škole?
Áno, v policajnom zbore funguje hodnotiaci systém v rozsahu od A po Fx. Deje sa tak raz za rok a od toho sa odvíjajú ďalšie veci, ako napríklad odmeny a podobne. Za celé svoje pôsobenie na úrade zvláštnych policajných činností som mal hodnotenie A. Môj nový nadriadený M. M. ma ohodnotil stupňom C. Predtým som bol 10 rokov jeho nadriadeným ja a dával som mu vždy hodnotenie A. S M. ako mojím novým nadriadeným som sa dostal do konfliktu kvôli jednej rodinnej záležitosti.
Ak to nie je príliš osobné, tak ju bližšie opíšte…
V utorok 20. apríla tohto roku sa mi narodila vnučka. Bol som vtedy skutočne šťastný a o tejto radostnej udalosti v rodine som upovedomil aj môjho nadriadeného pána M. Zároveň som ho poprosil, že nadchádzajúci víkend po narodení vnučky – presnejšie v sobotu – pôjdeme spolu s manželkou do nemocnice po dcéru a vnučku. Následne mi pán M. oznámil, že mi na víkend nariadil pohotovostnú službu. Na moju otázku, „prečo, keď som ti vravel, že idem pre vnučku“, som dostal arogantnú odpoveď v zmysle, že už som dlho pohotovostnú službu nemal a akurát vyšiel rad na mňa.
V čom spočíva pohotovostná služba?
Pohotovosť v podstate spočíva v tom, že sa na formulár uvedie miesto, kde sa budem počas nej zdržiavať, aby som bol fyzicky zastihnuteľný. Ako môjho priameho nadriadeného som M. kvôli použitiu služobného auta požiadal, aby mi na daný víkend prepísal adresy tak, aby som si mohol vziať služobné auto. Na poskytnutie služobného auta aj zmenu adresy pohotovosti mal kompetencie. Jeho odpoveď ale znela, že už nič v papieroch prepisovať nebude – čo by na to povedal riaditeľ úradu, že to je preškrtnuté a prepísané. Začala sa mi z týchto situácií na pracovisku zhoršovať depresia. V tom čase mi do výsluhového dôchodku zostávalo asi 11 mesiacov.
Víkendovú pohotovosť ste teda absolvovali?
Tá sa mi skončila v nedeľu a v pondelok ráno som šiel k služobnému lekárovi v budove Policajnej akadémie s tým, že jednoducho už psychicky nevládzem a asi potrebujem pomoc psychiatra. Bolo toho na mňa príliš veľa. Akonáhle som sa dostal do ambulancie k sestričke, doslova sa roztrhli vchodové dvere a s radosťou do miestnosti vkročili páni G. s M. so slovami: „Fúkaj!“. To ma totálne odrovnalo.
Ako ste sa k požiadavke nadriadeného postavili?
Slušne som im povedal, že najprv musím hovoriť s ošetrujúcou lekárkou a potom budem fúkať. Pán M. trval na tom, že musím fúkať ihneď, čo som odmietol. To som už stratil nervy a kričal som, že o čo im ide, veď za pol roka odídem z práce sám. Čo sa dialo ďalej, si už presne nepamätám. Zo spisu k mojej výpovedi som sa neskôr dozvedel, že som údajne odmietol aj odber krvi, ale na to si nespomínam. Lekárka mi následne predpísala vyšetrenie u psychiatra, ktorého mimochodom navštevujem dodnes, a zároveň aj vyšetrenie mozgu, pretože som často odpadával. Akonáhle som opustil ambulanciu, moja depresia stúpla natoľko, že som sa chcel zabiť.
To ste chceli spáchať samovraždu?
Áno. Chcel som sa hodiť pod električku číslo štyri. Na zastávke ma v poslednej chvíli zachytil neznámy muž, ktorý mi tým asi zachránil život. Na vyšetrení u psychiatra to dopadlo tak, že ma odtiaľ rovno vzala sanitka do nemocnice v Ružinove, kde ma hospitalizovali na psychiatrickej klinike. Navyše počas mojej hospitalizácie zistili, že som pozitívny na covid-19. Strávil som tak ďalšie dva týždne v izolácii bez televízie, rádia a kontaktu s ľuďmi, keďže ma do nemocnice poslal psychiater. Počas hospitalizácie mi bola doručená písomnosť o začatí konania o ukončení služobného pomeru.
Keď ste boli na psychiatrickom oddelení, tak vám dali výpoveď?
Zatiaľ mi pracovný pomer nebol ukončený, pretože som práceneschopný. V konaní o ukončení služobného pomeru sa vedie spis, z ktorého som sa napríklad dozvedel, že som v ambulancii u lekárky odmietol odber krvi na zistenie alkoholu v krvi. Neustále sa mi z práce pripomínajú. Počas práceneschopnosti mi odobrali služobný preukaz aj služobnú zbraň. Jediné, čo mi zatiaľ ostalo, je pridelený služobný byt, za ktorý platím nájomné. Aj ten sa mi chystajú odobrať. Proti krokom môjho zamestnávateľa sa budem brániť. Všetky uvedené veci, ktoré sa mi v posledných mesiacoch udiali a o ktorých teraz hovorím, som riadne a zákonne zdokumentoval.
Reakcia prvej viceprezidentky Policajného zboru Jany Maškarovej v plnom znení:
„Informácie, ktoré Ondrej Štibrány uvádza, sa nezakladajú na pravde a ohradzujem sa voči týmto nepravdivým tvrdeniam. Budem nútená podať trestné oznámenie pre šírenie nepravdivých tvrdení. Ondrej Štibrány bol zaradený ako vedúci 1. technického oddelenia Úradu zvláštnych policajných činností, ktoré má na zodpovednosti nasadzovanie informačno-technických prostriedkov. Podľa mne z funkcie vyplývajúcich a dostupných informácií, ktoré mám z rôznych zdrojov, pán Štibrány bol dlhé roky podriadený Norbertovi Pakšimu a osobne sa aj poznali, údajne chodievali na dovolenky. Ja som nikdy nebola jeho nadriadená, osobne ho nepoznám a nekomunikovala som s ním, aspoň si to nepamätám. Môžem zodpovedne prehlásiť, že som nikdy na jeho osobu nevyvíjala nátlak a už vôbec som nevykonávala kontrolu požívania alkoholických nápojov. Informácie, že údajne nadmerne požíva alkoholické nápoje boli známe v prostredí Úradu zvláštnych policajných činností a predpokladám, že príslušný nadriadený po zadržaní osoby Norberta Pakšiho, tieto informácie preveroval. Pán Štibrány už nie je príslušníkom policajného zboru, nakoľko porušil služobnú prísahu alebo služobnú povinnosť zvlášť hrubým spôsobom a jeho ponechanie v služobnom pomerne by bolo na ujmu dôležitých záujmov štátnej služby. Rozkaz mu bol doručený dňa 15. júla 2021, právoplatnosť nadobudol dňa 30. júla 2021, nakoľko menovaný do 15 dní nepodal odvolanie.“
.
poznámka: Krasna “sebranka” na tej policii.
Kseftovat s udajmi, rybacky, party vo vinnych pivniciach, tripy po futbalovych zapasoch, nakupovanie a zariadovanie nehnutelnosti, velkych (najvacsich a najdrahsich aut), krasny luxusny zivot z penazi otrokov co na nich robili…
“Pomahat a chranit” by si mali zmenit na “Kseftovat a kradnut”.
Watergate: Sledujte peniaze, najdete pravdu. Mali tam ešte väčšiu chobotnicu ako sme si mysleli.
Vážení priatelia,
podľa údajov Slovenského štatistického úradu v roku 2015 zomrelo na Slovensku 53 826 ľudí, z toho
27 462 mužov a 26 364 žien. Tie čísla sa iba o málo líšia od smutných čísiel v roku 2020. Taká nemilosrdná je štatistika. Znamená to, že na Slovensku denne zomrie cca 148 ľudí. To je fakt.
Koľko ľudí zomrie na COVID-19 sme denne informovaní z masmédií. Ale koľko ľudí zomrie na ostatné civilizačné choroby, o tom je akosi ticho. Som presvedčený, že objektívne závery z týchto údajov si vie určite urobiť každý z Vás. Tieto údaje sa do našej pozornosti nedostávajú, ale nazdávam sa, že kompetentní by nás mali o tom oveľa pravdivejšie informovať.
S priateľským pozdravom
JUDr. Marián Ď U R I N A
Vyberám z dnešnej tlače (citujem):
Zákon o sociálnom zabezpečení policajtov hovorí, že ak dôjde k ukončeniu pomeru alebo prepusteniu pre zločin alebo prečin, nárok na odchodné policajt stratí úplne a výsluhový dôchodok by expolicajt v takom prípade dostával až v starobnom dôchodku, nie hneď po odchode z polície. Ak však policajt odíde do civilu, požiada a dostane výsluhový dôchodok a odchodné ešte predtým, ako je právoplatne odsúdený v súvislosti so svojou predošlou prácou, na tieto peniaze mu už nikto nesiahne.
Nové policajné pravidlá zatiaľ so sprísnením v tejto oblasti nerátajú a ako potvrdilo Policajné prezídium, nie sú ani predmetom diskusií o zmenách v zbore. Aj vzhľadom na to, že by sa napríklad veľmi ťažko posudzovalo, od akého dátumu, prípadne o aké roky by sa výsluhový dôchodok upravoval.
Za prvých 5 mesiacov tohto roku požiadalo o odchod takmer 1.800 policajtov. Pritom za celé 2 predchádzajúce roky odišlo zhruba 1.100 policajtov. Odchádzajú skúsení policajti s priemerne 27 odpracovanými rokmi. V priemere na policajta vychádza tento rok odchodné takmer 26.500 Euro.
Nižší počet policajtov môže mať vplyv na ich osobitný systém. Je vybilancovaný pri 23.400 policajtov, vtedy počet prispievateľov do systému stačí generovať tok peňazí.
Z uvedeného mám zlý pocit, hlavne keď sa píše:
– nové policajné pravidlá zatiaľ so sprísnením tejto oblasti nerátajú…
(zatiaľ)
– veľmi ťažko by sa posudzovalo, od akého dátumu, prípadne o aké roky by sa výsluhový dôchodok upravoval
(táto myšlienka je scestná, spätne odoberať roky a znižovať dávky expolicajtom poberajúcim výsluhový dôchodok, keď ich až po priznaní dávky odsúdia, ale je tu precedens v súvislosti s odoberaním benefitov!!!)
Myslím si, že aj takéto náznaky zvýšia počet žiadateľov o prepustenie zo služby alebo saa mýlim?
Myslím Ľuboš, že sa nemýliš, táto vlna policajtov už x-tá v poradí odchádza ešte najmä podľa prechodných ustanovení novelizovaného zákona účinného od 1. mája 2013, zákon č. 328/2002 Z. z. v zmysle §143 aa, pričom sa opätovne zvýšia tiež naše priemerné výsluhové dôchodky a budú naďalej biť do oči nezainteresovaným civilným občanom.Naznačuje tomu aj uvedené odchodné – ” V priemere na policajta vychádza tento rok odchodné takmer 26.500 Euro. ” Ta výška odchodného hoci zaslúžená a vyslúžená dosť bije do očí, aj preto som skúsil dať aj porovnanie medzi platmi príslušníkov (novými platovkami – rozdeliť to medzi priamy výkon služby do 25 r. služ. pomeru a na druhej strane ako protiváhu kariérny postup /netvrdím, že nezaslúžený/) a našimi už skôr priznanými výsl. dôchodkami: zníženie výpočtu percent pri výpočte VD na 37,5 % po 25 r. služobného pomeru dôjde niekde až cca v roku 2032.(ak sa nezmení zákon – spravodlivejší bol podľa mňa zákon 328-čka účinný pred touto novelizáciou, prípadne kombinácia Českého vzoru zákona o sociálnom poistení, ale vrátiť VD spätne už od 15 rokov služobného pomeru.Zbytočne budú nejaké platovky príslušníkov, ak nastane raz čas, že nebude motivácia v sociálnom zabezpečení policajtov a vojakov a nebude v budúcnosti kto slúžiť./ináč je to všetko o percentách a mzdových vždy novších platovkách/).
https://www.bezpzlozky.eu/2021/09/platy-policajtov-na-slovensku/comment-page-1/#comment-42269
K tomu odmeňovaniu nezučastnených a trestaniu nevinných ešte ďalšie príklady.
Jeden kladný: Pani prezidentka nič nesľubovala, no odmenila osobne hasičov, čo hasili požiare v Grecku a to promptne po ich návrate, ešte v ten samý deň. Medializované je, že im do nohy dala odmeny po 500 €. Súhlasím, nezávidím-tak treba.
Druhý už nie kladný-skôr záporný ale hlavne už rok pretrvavajúci: Zdravotníci mali sľubené ešte bývalým predsedom vlády približne také isté odmeny za druhu vlnu C-19. Medzitým sa predsedovia vymenili, ale odmeny radoví zdravotníci žiadne doposiaľ nedostali. A to už nám na dvere klopka delta-vírus. Tak to im tiež nezávidím ale hlavne s tým nesúhlasím -takto sa to robiť nema…Alebo, žeby si (ne)kompetenní dávali ešte čas na nápravu???
Z blogu Pravda -Jozef III/prevzaté-krát.
Výzva postihnutého zákonom o „benefitoch“. . . . .
Prečítané 1 404x, Jozef III, Dôchodky – prevzaté krátené zo str. blogy – denník Pravda….
Človek má v osude napísané kde sa v ktorom momente ocitne. Ale KEDY si to už „veriaci“ uvedomia???? Zdá sa, že zákon o „odňatí benefitov“ je napísaný právnymi analfabetmi, a neviem nájsť právny dokument, ktorý by trestal paušálne vinných či nevinných po viac ako 30 rokoch. Osobitne preto, že ho zostrojili a schválili „VERIACI“.k dnešnej dobe uvediem príbeh jedného z možných postihnutých, ktorý mi napísal list: Pán Jozef III, keďže pochádzam z oblasti Čiernej nad Tisou, celý život od skončenia vojenskej služby som pracoval na oddelení pasovej kontroly striedavo na Sovietskej ( neskôr Ukrajinskej ) a Maďarskej hranici. V živote som neudrel človeka. Nikdy som nikomu nenadával, neponižoval ani nebral úplatky. V podstate práve pre nedostatok iných pracovných príležitostí som na tejto funkcii zostal až do starobného výsluhového dôchodku. Dnes, po pravidelnej valorizácii dostávam 760 .- Eur. Keďže nový zákon by sa mal na mňa vzťahovať aj napriek tomu, že som bol v roku 1990 previerkovou komisiou vyhodnotený s tým, že niet voči mne žiadne výhrady po zložení novej prísahy pre SR som pokračoval na tomto pracovisku. Teraz by som mal dostať buď polovicu z môjho terajšieho dôchodku, alebo minimálny t.j. vraj 386.- EUR. ( zo znenia zákona sa nedá vypočítať) Mám 72 rokov, ako diabetik som prišiel o nohu. Nakoniec sa od premiéra SR dozviem, že som MUČIL ľudí…. Nechápem, ako sa môžu správať takto veriaci, ktorých často navštevuje Duch svätý. No, keďže som tiež veriaci, skôr si myslím, že ho osvietil DIABOL a nie Duch svätý…. V médiách vidím ako dookola ukazujú, ako zatvárali a mučili kňazov. Nikdy však nepovedia, KEDY TO bolo a KTO to robil, lebo ja som približne vtedy narodil….JA VYZÝVAM VŠETKY NAJVYŠŠIE ORGÁNY SR OD P.PREZIDENTKY, VLÁDU a POSLANCOV NRSR aby začali voči MOJEJ OSOBE trestné stíhanie za moje činy , ktoré som spáchal ako príslušník pasovej kontroly, ktorá spadala pod štátnu bezpečnosť. Konkrétne, individuálne, voči každému koho sa zákon týka. Nech mi rovno povedia komu som čo zlé urobil….
zo stránky Policajt vo výslužbe – prevzaté
Z Afganistanu priviezli na Slovensko 24 osôb ale odmenili 36 záchrancov ?!?!. Výber z tlače : “Z Afganistanu prišlo 16 občanov Slovenska a ich rodinných príslušníkov a osem afganských spolupracovníkov. Minister obrany SR Jaroslav Naď 24.8.2021 udelil 33 príslušníkom a zamestnancom Ozbrojených síl SR a 3 civilným osobám vojenskú medailu za humanitárnu pomoc. Ocenil ich tak za zabezpečenie úloh spojených s evakuáciou občanov Slovenskej republiky a Afganistanu na Slovensko.” Toto je primitívna ukážka toho ako sa politici chcú za každú cenu dostať do správ, veď všetci ocenení vojaci plnili iba rozkaz. A o evakuácii vedeli už najmenej 5 mesiacov dozadu. Mne sa zdá, že problém ako obyčajne, mali politici a ocenení vojaci ich z neho vytiahli. Tým vôbec netvrdím, že úloha bola ľahká a že niektorí vojaci si medaily nezaslúžili. Ale toľkí ?
My čo si pamätáme doby totality a podmienok pre udeľovanie vyznamenaní ako aj porevolučnú dobu a donehostovanie totalitných vyznamenaní môžeme len závidieť dnešným funkcionárom. Plná hruď rôznych ocenení a ak im bude malý dôchodok, tak len predajom vyznamenaní v zberných surovinách majú zabezpečený príjem na prežitie.
To čo demokrati v nedávnej dobe tvrdo odsudzovali, tak dnes je najväčšia forma spoločenskej prestíže a pomaly si budú udeľovať vyznamenania aj za to, že funkcionár xy prišiel v pondelok do práce.
Napr. veď len taký Brežnev by sa musel hanbiť, vedľa NGŠ, za holú hruď.
keďby medzi zberateľov medajlí patril iba NGŠ, pozrite sa na slovenského hrdinu ktorý nebol ani v 1.as, ani v SNP a má medajlí ako maršal – generál OS SR Ján Bajciar – šéfoval aj vojenským tajným, ODIŠIEL NA VLASTNÚ ŽIADOSŤ k 31.03.2020.
Absolvent Vysokej školy poľnohospodárskej v Nitre pracoval po skončení školy a absolvovaní vojenskej služby na polícii, kde v rokoch 1987 až 2003 zastával rôzne funkcie. Od roku 2003 pôsobí na rôznych pozíciách pod ministerstvom obrany. Bol aj zástupcom Ľubomíra Skuhru, za ktorého sa prevalili informácie o tunelovaní tajnej služby.
Kto umí, ten umí… (https://www.bezpzlozky.eu/2020/03/rady-ozbrojenych-sil-sr-opustili/)
Z tých 33 plus 3 každopádne dvaja piloti a ich palubný technik, snáď aj mechanik, čo Spartana pripravoval. A možno aj ozbrojený doprovod, od 5.pluku špecialného určenia, tuším v sile družstva. Už len za to, že tam leteli.Ten zbytok, do vyše uvedeného počtu neviem. Ale to boli snáď náčelníci a podobné doležite osoby. Takže asi tak dajak. Pre historiu, dobuducna ???
Na svojom blogu som sa pred časom, v záujme riadneho chodu štátu, kladne vyjadril k povinnému očkovaniu, niektorých skupín štátnych a verejných zamestnancov proti ochoreniu COVID-19. Potešilo ma, že podobne, hoci v hodine dvanástej, začali bez ohľadu na ojedinelé protesty, uvažovať aj minister obrany a minister školstva. Asi si uvedomili, že zhoda prijatých opatrení vlády a predstavy občanov na riešenie situácie spôsobenej COVID-19, nebudú nikdy dokonalé. Vždy sa bude, niekto z občanov cítiť viac, či menej podvedený. Od toho je ale demokraticky zvolená vláda, aby našla optimálny spôsob, ktorý v záujme väčšiny občanov pretransformuje do príslušných zákonov. To je demokracia, a tá nám tiež môže pomôcť zvíťaziť nad COVID-19. V opačnom prípade, keď si bude každý robiť to, čo chce, nastane anarchia a po nej nastúpi totalitná diktatúra, pritom COVID-19, by asi nebol na prvom mieste jej činnosti. Takže, v záujme nás všetkých, čo na Slovensku žijeme, potrebujme mať časť obyvateľov povinne zaočkovaných, aby štát ako taký neprestal demokraticky fungovať.
Prajem dobrý deň, z opačnej strany súdka. Ja osobne mám názor, že v súčasnej etape poznania problematiky Covid – 19 sa jasne ukazuje , ako sú ľudia nevyspelí a podliehajú všakovakým tlakom, ba dovolím si tvrdiť až útlakom. Tiež však priznávam, že dnešní ľudia tak vlastne žijú. Často im chýba zdravý rozum, spojený s historickými a v našom prípade profesionálnymi danosťami. Moje skúsenosti sú však také, kedy aj súdna moc už iba pri počutí COVID obchádza paragrafiádu, kde sa len dá. Nik ma nebude presviedčať, rozsudky nepustia. Starostlivosť o pacienta – nuž dnes zaujímavo sa snažia ospravedlniť chýbajúce plánované operácie, či operačné a iné zákroky počas doby covidovej. Darmo štatistiky poukazovali na to, že pán Covid neznamená víťazstvo nad ďalšími ochoreniami. Nebiť dobrého známeho, ešte priateľka do dnešného dňa behá so zlomeným kolenom. Nuž mohol by som pokračovať aj ďalej, ale skončím túto tému a to názorom, že nech sa to páči, alebo nepáči komukoľvek, mne ako zdravému jedincovi nebude dnes nikto diktovať či sa mám, alebo nemám dať popichať. Nikto nenesie dnes zodpovednosť za nič, to sú holé fakty k tomuto neporiadku, zistite si prosím právne postavenie problému. A ja mám iba jeden život, na rozdiel od mnohých, ktorí sa hádam tešia na ten posmrtný. Ešte som zabudol, dnešný štát už dávno demokraticky nefunguje. V prípade služobných bytov napríklad vedenie BARMA povyšuje legálne ,, verejný názor,, nad právnou podstatou problému.
Očkovanie by malo byť úplne dobrovoľné. Rada Európy CoE, rozhodla v rezolúcii č.2361 (2021 ) o zákaze ustanovenie povinnosti očkovania členským štátom vrátane SR. Členské štáty EÚ sú povinné: 7.3.1 zabezpečiť, aby občania boli informovaní o tom, že očkovanie nie je povinné a že na nikoho nie je politicky, spoločensky ani inak vyvíjaný nátlak, aby sa nechal očkovať, ak si to sami neželajú; 7.3.2 zabezpečiť, aby nikto nebol diskriminovaný za to, že nebol očkovaný kvôli možným zdravotným rizikám alebo nechcel byť očkovaný; ️ 7.1.5 zaviesť nezávislé programy odškodnenia za očkovanie s cieľom zabezpečiť odškodnenie za neprimerané škody a škody spôsobené očkovaním.“
….Rada Európy CoE, rozhodla v rezolúcii č.2361 (2021 ) o zákaze ustanovenie povinnosti očkovania členským štátom vrátane SR….
V prvom rade treba povedať že žiaden orgán v celej EÚ NEPRIKAZUJE jednotlivým štátom, aby bolo nejaké očkovanie povinné. Tak ako v prípade iných očkovaní je táto problematika PLNE v gescii jednotlivých štátov. Ak sa štát rozhodne, že bude očkovanie proti COVID-19 pre občanov na jeho území povinné, tak žiadnu rezolúciu č. 2361 NEPORUŠIL.
V druhom rade treba povedať čo je to vlastne tá Rada Európy. Množstvo ľudi čo citujú túto rezolúciu si ju totiž zamieňajú s Európskou Úniou. Lenže Rada Európy nemá s Európskou Úniou nič spoločné. Je to samostatná medzivládna organizácia ktorá má v gescii napr. ľudské práva a do jej pôsobnosti spadá napr. Európsky súd pre ľudské práva. Samotný dokument je pre členské štáty Rady Európy zatiaľ len zdrap papiera, pretože na to aby bol dokument pre členské štáty nejakým spôsobom záväzný ho musí schváliť Výbor ministrov. A ten pokiaľ viem o tejto rezolúcií ani nerokoval.
A v treťom rade sa treba autorov rezolúcie spýtať čo tým paškvilom vlastne mysleli. Prečo má mať očkovanie proti COVID-19 nejakú výnimku oproti iným očkovaniam? Minimálne v 12 štátoch EÚ existuje povinné očkovanie proti niektorým chorobám zo zákona. Akým právom ten výbor Parlamentného zhromaždenia, ktorý rezolúciu navrhol rozhoduje o tom, ktoré očkovanie má byť povinné a ktoré nie? A na záver doporučem tým, ktorí uvedenou rezolúciou argumentujú, aby sa oboznámili s celou jej genézou od prvého rokovania Výboru pre sociálne veci, zdravie a udržateľný rozvoj. Citujem z úvodného dokumentu z 23.9.2020: Once a safe and effective vaccine has been released, member States must provide for efficient and fair distribution, ensuring that vulnerable groups have priority access to it. They must also persuade the public to get vaccinated.
A na záver otázka – čo myslíte – podarilo by sa svetu poraziť pravé kiahne, ak by bola vakcína proti nim vyvinutá až teraz????? Keď vidím tu hystériu okolo fakticky neškodného očkovania proti COVID-19, tak si osobne myslím že nie.
Prikladám plnú vážnosť slovám odborníkov ako je napr. zdravotnž analytik Martin Smatana a ďalším, ktorí majú s covidom svoje skúsenosti : „Pri boji s delta variantom musíme byť oveľa razantenjší a rýchlejší. Efektívne pred ním a jeho následkami chráni vakcinácia“, Skúsenosť Veľkej Británie podľa neho hovorí o tom, že vysoká miera zaočkovanosti chráni pri delta variante pred hospitalizáciami a úmrtiami. Podmienkou je však ukončený celý proces očkovania s vybudovanou imunitou. „To je tu kľúčové“, dodáva.
Ja mám za sebou liečbu na Covid, dve vakcíny Pfeifer a dodržujem pokyny vlády ohľadom rúšok a kontaktov kde som omnoho opatrnejší. Necítim žeby t.č, vláda niekomu niečo vnucovala, myslím že očkovaniu by sa mali podrobiť všetci, ktorým to zdravotný stav dovolí a nemuseli by sme sa vyhýbať nezodpovedným priateľom.
Pekný podvečer,
v nedávnej minulosti sa tu bleskom objavil návrh na založenie politickej strany. Len tak som zvažoval, lebo zbrane sme odložili spolu s uniformami a už riešime iba teoretické vojny. Dnes sa však objavila v tlači správa, že generál Macko ide založiť novú politickú stranu ODS /nie ta česká/.
Píšem to iba preto, že hádam v niečom budú naše úvahy spoločné.
Do Národnej rady Slovenskej republiky skupina poslancov dňa 16.04.2021 predložila návrh na vydanie zákona o odobratí nezaslúžených benefitov predstaviteľom komunistického režimu
parlamentná tlač 516, tu je link na text predloženého návrhu:
https://www.nrsr.sk/web/Default.aspx?sid=zakony/zakon&MasterID=8210
Dúfam, že na tomto Webe exploduje aktivita rôznych klubov od generálov, vojnových veteránov a ďalších, na obranu proti prijatiu navrhovaného zákona. Môžem mať právom výhrady k niektorým praktikám minulého režimu, ale osobne hodnotím obdobie pred rokom1989 vo vzťahu k dnešným kapitalistickým pomerom pozitívne.
BTW: V socialistickej ústave mala Komunistická strana vedúce postavenie a dnes, aké postavenie majú koaličné vládnuce strany?
Pán Pálfi, máte pravdu v tom, že svet má štyri svetové strany, a práve preto, dospelá a svojprávna osoba sa musí dokázať aj orientovať, napriek Vami spomínanému “chaosu”. Moja reakcia bola na video p. Mosného pri príležitosti 17. výročia vstupu SR do NATA. Fandím mladým, len pripomínam, aby naša mládež mala aspoň takú, relatívne bezstarostnú mladosť, akú sme mali my.
Aj ja fandím mladým.Veď nakoniec máme deti a vnukov.Na Slovensku bolo zatiaľ jediné platné referendum a to v r. 2004 o vstupe do EÚ s tesnou pre úspešnosť referenda 51% účasťou.Do NATO sme však boli včlenení politicky, bez referenda.Referendum o vstupe do NATO na Slovensku v roku 1997 bolo druhé referendum na Slovensku, ktoré sa konalo 23.–24. mája 1997 a zaužíval sa preň prívlastok „zmarené“[1]. Referendum sprevádzali spory pred, počas aj po jeho uskutočnení. Bolo neplatné, pretože účasť voličov bola len 9,53%[2] namiesto požadovaných 50% a potom bolo vyhlásené za zmarené. Podľa Ústrednej komisie pre referendum ho zmaril minister vnútra Gustáv Krajči, pretože nechal vytlačiť a distribuovať hlasovacie lístky len s tromi otázkami. Páchatelia zmarenia boli amnestovaní Mečiarovými amnestiami v marci 1998. Prípad bol znovu obnovený v roku 2018.Otázky boli :
“Ste za vstup SR do NATO?”
“Ste za rozmiestnenie jadrových zbraní na území SR?”
“Ste za rozmiestnenie vojenských základní na území SR?”
“Súhlasíte, aby prezidenta SR volili občania SR podľa priloženého návrhu ústavného zákona priamo?” … bližšie na internete
Už aj v 2016 r. sme spoločne aj na tomto webe volili pronárodne našich kolegov zo SNS – dá sa to nájsť na tomto webe v rubrike Ako podporiť tento web.Naši kandidáti – kolegovia neboli úspešní.Osobne sa mi páči neutralita Rakúska či Švajčiarka.
Po dlhšom odmlčaní pridávam koment vo forme youtube, ktorý sa mi zapáčil. Je to oživenie keď starší človek, dôchodca, vidí nastupujúcu mladú generáciu plnú elánu. V tejto koviksovej dobe ako by sa ani nežilo, dôkaz že neni tomu tak! Mladým držím palce.
Však preto som sa pokúsil dať to sem, pozrite si mne sa to ľúbilo:
https://youtu.be/-xuWY3wSacI
Pekný podvečer , aj ja sa prihováram všetkým mladým občanom našej vlasti, čo svoj život upriamili na vojenský život. Prajem im iba taký život, o akom snívajú. Teda mier a vysokú odbornú pripravenosť. Takmer vždy sme to aj my starší dokázali, dovolím si tvrdiť , že dnes už v nepoznaných situáciách a to či už súkromných, ale i tých služobných . Mojim vzor dnes sú však Švajčiarsko, či Rakúsko. Neutrálne a bohaté štáty. Žiadne spolky , iba národné cítenie. Ani NATO ani nič.
Fandím mladým,…..ale to neznamená, že sa máme s elánom podieľať v spoločenstve NATO na rinčaní zbraní ….
Súhlasím s príspevkami Jozef Šamaj napísal: 29. júna 2017 o 18:54 a Tibor Fülöp napísal: 29. júna 2017 o 20:26 .. “Jozef to chce ako naši bratia hovoria “klídek” Radšej budem mlčať, ako trieskať prázdne slová” .. atď.,
My občania, dôchodcovia si môžme vybrať.Svet má štyri svetové strany.Fandiť je komu, len je ťažšie sa v tej spleti “chaosu” – záujmov správne orientovať: Vychádzam z postoja troch najvyšších ústavných činiteľov SR, resp. politických strán, ktoré reprezentujú.
Prezident SR pán Kiska – účasť na: /Poľsko – Summit Trojmoria/ “Spolupráca 12 krajín vrátane Slovenska”.Okrem Slovenska, Poľska a Chorvátska majú svoje zastúpenie na podujatí aj predstavitelia Bulharska, Českej republiky, Estónska, Litvy, Lotyšska, Maďarska, Rakúska, Rumunska a Slovinska. .. podpora zo strany USA /Donald Trumph/.
Predseda vlády SR pán Fico – podpora a orientácia na Jadro EÚ – iniciátori /podpora/ Nemecko a Francúzsko.
Predseda NR SR pán Danko – podpora a orientácia aj rozumná spolupráca smerom na východ /Rusko/ – účasť na euro-ázijskom sumite v juhokórejskom Soule./pozn. prípadná Hodvábna cesta z Číny smerom na západ/.
Ako občan – aj dôchodca, som hľadal spoločný prvok, pre všetkých troch najvyšších ústavných činiteľov, prípadne ich, aj ďalšie politické strany v SR.Mne vyšlo ich prihlásenie sa k Cyrilo-Metodejským tradíciám. Oslavy – pripomenutie si sviatku príchodu vierozvezdcov Cyrila a Metóda. /Celoštátne oslavy dňa 5.7.2017 sa konali napr. na Devíne, či v Nitre/. Ak máme v ústave napísané, že demokratickú formu vlády máme mať v duchu odkazu Cyrilo-Metodského duchovného dedičstva, potom naša demokracia musí vychádzať z kresťanských zásad .. k týmto kresťanským zásadám sa slovenskí politici – najvyšší ústavní činitelia hlásia.
Včera prebehla v mnohých médiách (aj TV) informácia:
Prezident SR Andrej Kiska očakáva v armáde poriadok a zmenu stráženia vojenských skladov.V armáde musí byť poriadok a preto je potrebné čím skôr jasne povedať, čo sa vo vojenských skladoch, odkiaľ zmizla časť munície, stalo, čo chýba a určiť vinníka.Vyhlásil to po rokovaní s ministrom obrany Petrom Gajdošom a náčelníkom generálneho štábu Milanom Maximom prezident Andrej Kiska. Zároveň zdôraznil, že od vedenia rezortu obrany očakáva čím skôr plány na zmenu stráženia vojenských skladov, aby sa takáto situácia už neopakovala.Kiska označil situáciu okolo stratenej munície za veľmi vážnu. Ministra Gajdoša zároveň vyzval, aby pravidelne a objektívne informoval občanov, aby sa ich dôvera k armáde nestratila. Do armády prídu stámilióny eur, nesmieme dovoliť, aby pri takom objeme peňazí, ktoré pôjdu do armády, sa nám niečo strácalo, dodal Kiska.
Že je to vážny problém (a nie len ten ..) .. pozornosť je mu venovaná tiež v dnešnej slovenskej tlači .. /mas – médiách/ ..
Jozef to chce ako naši bratia hovoria “klídek” Račej budem mlčať ako trieskať prázdne slová. Mne sa na vás páči, že vždy píšete k veci a nie prázdne taľafatky. Iste ste už poradil viacerým ako aj mne. Páči sa mi na tomto webe, že sa tu prevažne píše k veci a hlavne si pomáhame jeden druhému bez nároku na odmenu. Ta tej vami spomenutej akcii je zjavné, že nejde o dobro veci ale zisk.
Bol som čiastočne obvinený, že sa k ničomu nevyjadrujem, pravdivo, ale z osobných dôvodov som sem naozaj nechodil. To čo som včera počul ma prinútilo urobiť si pár minút čas, pretože sa zasa potvrdilo pravidlo, že za rečníckym pultom sa dá povedať čokoľvek, ale “skutek utek”.
Ak ste sa dopočuli alebo dočítali, že cez víkend budú pri Trenčíne “tankové dni” a chcete sa páni dôchodcovia ísť pozrieť, cez google si môžete nájsť program, ak sa chcete naštvať, tak si pozrite vstupné… podľa slov jedného z organizátorov, profesionálny vojaci vstup zdarma, ostatní 10 éčiek, deti do 130 cm výšky zdarma. Takže VD, ktorí by ste mali záujem, plaťte… dobre, ani by ma to nehnevalo, ale – na Sneme ZV SR zástupca NGŠ aj zástupca veliteľa PS o nás VD hovorili ako sa s nami dobre spolupracuje, ako sa s nami radi stretávajú…. no akcia, ktorá by veľa z nás potešila – tú si VD zaplať… tak iba toľko….
Ku Karolovi Mosnému: Vrtuľníky sú to pekné. Neviem síce, či aj tak výkonné ako Mi 17 (Mi-171). Len čo z toho, že k našej obranyschopnosti ku dnešnému dňu môžu prispieť akurát tak nanajvýš gumipuškami, čo osádky prepašujú na palubu (nie sú vyzbrojené).
Keďže mnohí z nás občanov, dôchodcov, výsluhových dôchodcov .. nie sme odborníci na extrémizmus, vygooglil som význam slova extrémizmus: súvisiace slová pre extrémizmus –
extrém → krajnosť, prehnanosť, výstrednosť; spoločné označenie pre minimum a maximum
extremitas → koniec, pól, končina, koncová časť orgánu
extrémny → hraničný, radikálny, výstredný; v medicíne vonkajší, hraničný
extremus → extrémny, prehnaný, krajný, výstredný
Extrémizmus je definovaný ako neštandardné správanie, prípadne ideológie, ktoré sa významným spôsobom odlišujú od všeobecne akceptovaných a zaužívaných stanov. .. “Extrémizmus nemusí automaticky znamenať kriminálne konanie”, .. často mu však je pripisované popieranie či porušovanie etických, právnych alebo iných významných spoločenských štandardov. Extrémizmus býva často spájaný s rasovou, národnostnou, prípadne náboženskou neznášanlivosťou. Medzi základné druhy extrémizmu patria politický a náboženský extrémizmus.
Vyhranený extrémizmus je často sprevádzaný verbálnou alebo fyzickou agresivitou.
“Extrémizmus nemusí automaticky znamenať kriminálne konanie”, .. teda extrémizmus môže znamenať tiež kriminálne konanie.
Napr.? Extrémna krádež = extrémizmus:
Podľa televízie Markíza majú v martinskom sklade chýbať státisíce funkčných nábojov, ktoré používajú vojaci v aktívnej službe.
Minister obrany Peter Gajdoš po kauze v Trenčíne nariadil kompletné prepočítavanie výzbroje.„Môžeme potvrdiť, že v rámci mimoriadnej inventarizácie sa zistilo, že v muničnom sklade Sklené chýbajú náboje vo väčšom množstve. Vzhľadom na to, že kontrola stavu zásob naďalej pokračuje, bolo by predčasné poskytovať čiastkové informácie o chýbajúcich počtoch,” povedala hovorkyňa Ministerstva obrany Danka Capáková.Kým ministerstvo obrany presný počet chýbajúcej munície tají, podľa zdroja Markízy zmizlo až 300-tisíc kusov nábojov. Používajú sa pri športovej streľbe a výcviku jednotlivca……
alebo ..
podľa medializovaných informácií či už dennej tlače, prípadne STV (TV) .. “Z pokladu Matice zmizlo aj zlato.Škandál okolo národného pokladu Matice slovenskej, na ktorý sa zbierali občania začiatkom 90. rokov, nemá konca. Najnovšie sa zistilo, že z pokladu znovu ubudlo, chýba niekoľko desiatok retiazok a prsteňov. Ich hodnota zatiaľ vyčíslená nie je.Kto je zodpovedný za stratu predmetov zo zlata a iných cenných kovov, o to sa sporia Matica slovenská a súkromná Nadácia Matice slovenskej, ktorá má poklad v správe. Len nedávno sa pritom prišlo aj na to, že je poškodených niekoľko obrazov maliara Vincenta Hložníka. Umelec pred štvrťstoročím venoval na národný poklad stovku svojich diel.
V priebehu niekoľkých týždňov ide už o dve závažné kauzy, týkajúce sa národného pokladu. Ministerstvo kultúry, ktoré prispieva zo štátneho rozpočtu na činnosť Matice, sa v utorok k najnovším zisteniam nevyjadrilo, rovnako ani Najvyšší kontrolný úrad, ktorý kontroluje použitie verejných peňazí. Zasiahnuť by mohli orgány činné v trestnom konaní, k tomu však zatiaľ nedošlo. .. atď.
Otázka pre demokratickú spoločnosť (r. 1989 – r. 2017) znie = až extrémna krádež nie je extrémizmus, čo to je? – eticky minimálne hanba a krádež týkajúca sa Národného pokladu Slovenskej republiky špička hanby ľadovca slovenskej demokracie.Smutné.
Potešil som sa, budeme obranyschopní a ľudia sa budú cítiť bezpečnejší, konečne sme vyzbrojení. Po prečítaní
niekoľkých článkov o vrtulníkoch sme sa zhodli s kamarátom Jurajom že tým MODERNIZÁCIA vyzbrojovania sa stala realitou (a dnes aj skončila?).
Citujem: …hovorkyňa rezortu obrany Danka Capáková. V stanovisku, ktoré poskytla, sa zdôrazňuje, že „modernizácia, po ktorej sa roky v ozbrojených silách volalo, sa dnes stala realitou.“
Silnejšia slovenská armáda. Do Prešova prileteli vrtuľníky Black Hawk, tak znejú články v médiach.
Chcelo by sa mi mohutne zarevať: HURÁ, HURÁ, HURÁ , no neviem či bontón dovolí, to „hurá“ znie tak akosi ruský v NATO sa asi moc netoto, nenosí:
PREŠOV – Na letisku v Prešove pristáli v pondelok prvé dva viacúčelové vojenské vrtuľníky UH-60M Black Hawk, ktoré budú súčasťou výzbroje Vzdušných síl OS SR, informovala hovorkyňa rezortu obrany Danka Capáková. V stanovisku, ktoré poskytla, sa zdôrazňuje, že „modernizácia, po ktorej sa roky v ozbrojených silách volalo, sa dnes stala realitou.“
Preprava týchto dvoch vrtuľníkov na Slovensko bola zmluvne zabezpečená v rámci kontraktu. Z USA boli prepravené loďou do Bremerhavenu v Nemecku, odkiaľ ich už na Slovensko previezli zmiešané slovensko-americké posádky. Slávnostné odovzdanie vrtuľníkov sa uskutoční 6. júla. Nové vrtuľníky UH-60M Black Hawk budú patriť pod Vrtuľníkové krídlo generálplukovníka Jána Ambruša v Prešove.
V USA už boli vo výcvikových zariadeniach amerických ozbrojených síl vycvičené štyri posádky na nové stroje, pričom výcvik ďalších naďalej pokračuje. Do konca tohto roka by malo byť pripravených pilotovať nové stroje šesť posádok, informovala hovorkyňa. Počiatočná logistická podpora je zabezpečená v rámci zmluvy formou dodávky pozemného vybavenia, náhradných dielov a spotrebného materiálu.
Autor: Zdenka Kollárová, Zdroj: Pravda 27.06.2017 07:00 .. záverom ešte “boj v praxi” proti extrémizmu – drahote, fašizmu, terorizmu, nelegálnej migrácii .. a iným izmom .. /občanmi – volenými politickými zástupcami/ .. včera to bolo aj v rádiu, takže nemalo by ísť o hoax.
“Chystá sa absurdná daň z podlažia.Kto má poschodový dom, má platiť daň z každého podlažia. Teraz sa väčšina domov zdaňuje najmä podľa zastavanej plochy. Ak teraz občan za bežný dom s prízemím a poschodím platí ročne daň z nehnuteľností napríklad 30 eur, po novom to môže byť 60 eur. Ak by dom mal aj pivnicu, daň by mohla byť aj 90 eur.Po novom by sa totiž daň počítala z celkovej plochy domu – teda súčtu z každého podlažia. Nová daň z podlažia cez novelu zákona o miestnych daniach už prešla v parlamente do druhého čítania a ide do výborov. Navrhli ju poslanci Ľubomír Petrák (Smer), ktorý je starostom obce Hurbanova Ves, Igor Choma (Smer), primátor Žiliny, a poslankyňa Edita Pfundtner (Most-Híd). Zmena v podobe dane z každého podlažia by postihla najmä ľudí na vidieku. Štát by ňou v podstate aj starších ľudí nútil presťahovať sa zo svojich dlhoročných domov do menších prízemných obydlí”. .. viac v článku.
Pekné pondelňajšie ráno,
v nedávnej minulosti sme sa konečne zbavili protiústavného zákona o upratovaní cudzích pozemkov, ba dokonca poznám aj mnoho súdnych rozhodnutí, kedy ,,upratovači,, neupratovali a mali z tohto finančné sankcie. Nemôžem sa doteraz vysporiadať aj problémom, kedy vlastník nehnuteľnosti, teda pozemku či stavby má komusi za to platiť nejakú daň. Veď sa do získania nehnuteľnosti odviedlo množstvo iných daní, napríklad daň z príjmu. Viem, že je to v prípadoch miest, obcí, čí tuším aj štátu významný prostriedok príjmu. Ale prečo musím byť stále dojnou kravou? Znie to možno naivne, ale podstate hádam každý rozumie.
K predchádzajúcim dvom príspevkom od 15. júna 2017 o 9:05 – /Jadro EÚ/ .. “Slovensko by malo podľa prieskumu smerovať do jadra Európskej únie” .. zdroj: SITA 26.06.2017 14:06 .. v linku je grafické znázornenie prieskumu zdroj: Agentúra Polis.
z článku: ” Sulík: „Otázka je absolútne sugestívne položená. Vôbec sa nedivím, že je takýto výsledok”. „Keby bola otázka inak položená, garantujem, že čísla by boli presne opačné,“ povedal.”Podľa opozičného politika premiér Robert Fico ani raz konkrétne nepomenoval, čo presne znamená jadro EÚ a čo znamená byť jeho súčasťou”. .. viac v linku článku.Môj názor.To sú prieskumy.Bolo by potrebné slovenským občanom vysvetliť slovenskými politikmi a presne pomenovať, čo znamená jadro EÚ, a čo znamená byť jeho súčasťou.Žiadny prieskum verejnej mienky nemôže nahradiť vyjadrenie sa slovenskej verejnosti – občanov, v tak závažnej otázke akou je budúce Jadro EÚ, v celoštátnom referende k správne oborníkmi vyformulovým otázkam.
“Referendum je hlasovanie, ktorým voliči celého štátu alebo niektorej z jeho častí rozhodnú o prijatí alebo zamietnutí zákona, predpisu, návrhu alebo programu, ktoré boli predložené na posúdenie obyvateľstvu. Je to jedna z mála zachovaných metód priamej demokracie. …”
K predošlému príspevku 15. júna 2017 o 9:05.(budúce JADRO EU.).Podľa nedeľnej relácie 18. júna 2017 na TA3 v Politike – /účastníkmi relácie boli predstavitelia politických strán: (SMER-SD, SNS, SAS, OĽaNO)/ sa diskutovalo aj o budúcom možnom začlenení Slovenska do Jadra EÚ.V diskusii panovala zhoda a to: potrebu tejto budúcej záležitosti /vstup do Jadra EÚ/ rozdiskutovať v spoločnosti a to či už harmonizáciu daní /zdaňovanie/ .. zosúladenie ďalších dôležitých sociálnych otázok v rámci budúcich štátov novovzniknutého Jadra, vrátane otázok Migrácie-Nelegálnej Migrácie, Utečeneckej krízy pred vojnovými konfliktmi a pod…
Budúce možné diskusie /až sa budú konať/ ohľadom vstupu do JADRA EU a zosúladenie právnych noriem, by mohlo byť zároveň diskusiou aj o zladení právnych noriem – sociálnych zákonov silových zložiek, kde podmienky 25 rokov služby, resp. služobného pomeru §§ 38 a § 143 aa zákona 328/2002 Z.z. potrebných na dosiahnutie nároku pre priznanie a vyplácanie výsluhových dôchodkov sú jedny z tých horších, až nie najhorších v rámci Európskej únie či sveta. https://www.bezpzlozky.eu/2015/12/zakon-3282002-zmeny-od-1-januara-2016/ .. §§ 38 a § 143 aa sú v linku.
Slovenská republika je jedným až nie jediným štátom v rámci Európskej únie, resp. sveta /predtým v minulosti bolo najviac 15r. až 20 r. služobného pomeru/, kde sa služobný pomer na nárok pre dosiahnutie výsluhového dôchodku postupne predľžuje až na dĺžku služby – služobného pomeru 25 rokov./podrobnosti v zákone § 143 aa/ .. Pre úplnosť prikladám ako už bolo uvádzané kolegami v minulosti na tomto aj ďalších weboch silových zložiek: “Takto sa majú výsluhoví dôchodcovia v niektorých susedných štátoch a vo svete.
.
Veľká Británia: – odchod do dôchodku je v 55 rokoch veku, nárok na dôchodok získava po 15 rokoch služby, delí sa na predčasný (po odslúžení najmenej 13 rokov, vo výške 40% z posledného príjmu, po 10 rokov je to 45% ) a riadny (minimálne 25 rokov služby), bez vekového obmedzenia.
Belgicko – dôchodok sa delí na predčasný (po odslúžení najmenej 10 rokov) a riadny (minimálne 35 rokov v službe, u veľmi rizikovej službe minimálne 25 rokov služby), pričom riadny dôchodok pri odchode vo veku 55 rokov , predstavuje sumu vo výške 77% z posledného platu pred skončením služobného pomeru. Civilní štátni zamestnanci majú odchod do dôchodku až vo veku 67 rokov.
Francúzsko – dôchodok u poddôstojníkov najmenej po 15 rokov činnej služby, dôstojníci najmenej po odslúžení 25 rokov činnej služby Vek odchodu do dôchodku je od 52 do 59 rokov, ale je možné odísť aj na predčasný, podľa limitov rezortu na príslušný rok. Valorizácia dôchodkov je rovnaká ako u civilných dôchodcov. Civilní štátni zamestnanci majú odchod do dôchodku až vo veku 70 rokov.
Taliansko – dôchodok sa delí na predčasný (po odslúžení najmenej 13 rokov, vo výške 40% z posledného príjmu, po 10 rokov je to 45% ) a riadny (minimálne 25 rokov služby), bez vekového obmedzenia.
Maďarsko – dôchodok po odslúžení najmenej 20 rokov, vo výške 65% z posledného čistého príjmu, po 30 rokoch je to 80% ) a riadny (minimálne 25 rokov služby), bez vekového obmedzenia. Valorizácia je rovnaká ako u civilných dôchodcov.
Nemecko – dôchodok -po odslúžení najmenej 10 rokov, je možný odchod vo veku od 48 rokov veku, resp. 50 rokov podľa odbornosti (do 75% z platu po 30 rokoch služby). V civilnom sektore štátni zamestnanci odchádzajú na dôchodok ako 65 roční. Valorizácia ako u ostatných civilných dôchodkov.
Rakúsko – dôchodok po odslúžení najmenej 10 rokov, vo výške 50% z platu, následne podľa odslúžených rokov sa to stupňuje až do 80% z posledného platu, bez vekového obmedzenia. Valorizácia je rovnaká ako u civilných dôchodcov.
USA – dôchodok po odslúžení 20 rokov (50% z platu, potom sa navŕšuje za každý odslúžený rok až do 75% z platu). Pri predčasnom (odchode skôr ako 20 rokov ) sa znižuje podľa rokov, ktoré odslúžil menej”.
…..Pri eventuálnom vstupe do JADRA EU /po avizovaných diskusiách k možným debatám k Jadru EÚ slovenskými politikmi – verejnosťou/ …. by bolo potrebné /môj názor/ zamyslieť sa tiež nad vyššie uvedeným a využiť vzniknutú celkovú situáciu v prospech všetkých VD, VD/SD, SD, vrátane kolegov činných v službe – služobnom pomere /všetkých/ spádajúcich pod zákon 328/2002 Z.z. o sociálnom zabezpečení.
V poslednom čase prebieha v médiách “boj” politických lídrov Slovenska najmä medzi pánmi Ficom Predsedom vlády SR (Smer-SD) a pánom Sulíkom (SaS) o vstupe Slovenska do budúceho novo-vytváraného “Jadra” Európy.Bežnému občanovi nie je dnes jasné, čo znamená byť v spomínanom jadre, aké budú jeho pozitíva, prípadne negatíva pre občanov Slovenska, vrátane /zdaňovania?/40 tisíc a 1 milóna 300 000 výsluhových dôchodcov, starobných dôchodcov a pod.Naposledy sa k tejto otázke jadra EÚ (zatiaľ) vyjadril včera 14. júna 2017 pán Kiska Prezident SR, vo svojej Správe o stave republiky v NR SR, kde sa pripojil v tomto bode k Predsedovi vlády SR a to podpore vstupu do uvedeného Jadra Európskej únie.
/Ako som našiel na internete, tak to nižšie dávam/.
Internetom prebehla “informácia Verejnoprávnej TV stanice TVP /u nás v médiách zatiaľ nič, (aspoň som nepodchytil)/, ktorá informovala Poľských občanov o tom, čo EU, USA a NATO “upiekli”.Na stretnutí Vyšehrádskej skupiny v Prahe predloží Frank-Walter Steinmeie deväťstránkový dokument vzniku Európskeho superštátu”.
“Členské štáty EÚ sa vzdajú”.
1/ Vlastnej armády, vlastných tajných služieb, vlastného zákonodárstva, vlastného daňového systému, vlastnej meny.(pozn. my už euro máme).
2/ Kontroly nad štátnou hranicou, vrátane systému a procedúry vpúšťania a relokácie migrantov.
3/ Vytvorenie spoločného vízového systému, spoločnej zahraničnej politiky transformácie NATO.
V preambuli textu vlády Francúzsko a Nmecko oznamujú:
” Naše štáty zdieľajú spoločné predurčenie a spoločný rebríček hodnôt, ktoré dávajú predpoklad ešte hlbšiemu zjednoteniu našeho obyvateľstva.Budeme sa teda usilovať o politickú úniu v Európe pozývame ďalších Európanov k projektu”.
– Vznikne spoločná armáda “European Security Compact” na princípe “ohrozenie jedného štátu/ohrozenie všetkých štátov”.
– Rozviedka a kontrarozviedka budú podriadené jednému centru.
– Bude zväčšená právomoc ” Európskeho verejného žalobcu” a vznikne jednotný trestný zákon.
– Národné štáty nebudú mať právo rozhodovať o migrácii a nebudú mať vlastnú azylovú politiku.
– Rozmiestnenie migrantov bude povinné a bude rešpektovať rovnomerné rozdeľovanie utečencov a národné štáty to nebudú môcť odmietnuť.
– Nemecko a Francúzsko už v mene EÚ začali jednať so severoafrickými štátmi na najvyššej o pravidlách migrácie a rozšírení dialógu na túto tému.
– Bude zavedenie jednotnej meny euro pre všetky členské štáty, otázka nie je či áno, ale kedy bude prijaté.
– Bude zavedený jednotný daňový systém a bude odstránená konkurencia v daňovom systéme medzi jednotlivými krajinami … ”
Nezdá sa, že by šlo o hoax./JADRO EÚ/ .. TVP INFO je Poľská verejnoprávna televízia.Tak – či onak, Slovenská verejnosť by mala byť podrobne informovaná slovenskými politikmi, následne slovenskými masmédiami o vyššie uvedenom pripravovanom Jadre EÚ, prípadne by sa Slovenská verejnosť /občania/ mohla v rámci rôznorodosti – plurality názorov k Jadru EÚ vyjadriť v celoštátnom referende./zatiaľ slovenskí politici nevyjadrili svoje názory, aký vplyv môže mať Jadro EÚ na život, finančné, resp. sociálne zabezpečenie Slovenských starobných dôchodcov – aj výsluhových dôchodcov, napr. v otázkach prípadného zdaňovania ?. dôchodkov./.
Politici musia priznať zlyhanie, systém vytvoril hŕstku boháčov
V dôsledku hospodárskej krízy si ľudia uvedomili, že malé množstvo ľudí pracujúcich vo finančnom sektore má astronomické príjmy, ale práve obyčajní ľudia sme nútení kryť tieto náklady, ak dôjde ku kríze. Pokrok je nevyhnutný, zastaviť sa nedá, ale spôsobí sociálne nepokoje práve kvôli astronomickým rozdielom v bohatstve.
Žijeme vo svete prehlbujúcej sa finančnej nerovnosti, v ktorej mnoho ľudí vidí, že im nielen klesá životná úroveň, ale že mizne aj ich schopnosť si vôbec na živobytie zarobiť. Niet divu, že hľadajú nové usporiadanie, a tak sa im zdalo, že Brexit a Trump im ho ponúkajú.
Dôvodom je aj to, že sme technologicky na takej úrovni, že sa dokážeme vyhubiť, no na druhej strane nemáme technológiu, aby sme z tejto planéty unikli. Preto by mali podľa Hawkinga všetci mať jeden cieľ, a to ochranu Zeme. Národy by preto nemali medzi sebou bojovať ale spolupracovať. “Ak to máme dosiahnuť, svetoví politici musia priznať, že zlyhali. Bude nutné sa naučiť zdieľať tie zdroje, ktoré teraz ovláda len hŕstka ľudí. Elity sa budú musieť poučiť z lekcií uplynulého roka. To predovšetkým vyžaduje určitú mieru pokory.”
Z úvodného článku tejto rubriky:
“Jedinou bariérou, ktorá stojí medzi tými, ktorí majú chuť vládnuť, a demokratickou formou vlády, je silná verejná mienka.V slovenskej spoločnosti je vidieť jav rozdelenia na pasívnu väčšinu a aktívnu menšinu”…Novo schválený Trestný zákon proti extrémizmu z dielne MS SR v ktorom sú paragrafy o obmedzovaní slobody prejavu, slobody slova, (myslím najmä koncovky slov ..-isti) ešte viac podporuje jav rozdelenia občanov v spoločnosti na pasívnu väčšinu a aktívnu menšinu.U každého jednotlivca-občana, u ktorého existuje pud sebazáchovy, bude po prijatí tohoto TZ podľa môjho názoru inklinovať jeho správanie a vyjadrovanie sa smerom ku pasívnej väčšine.Možno je to viac-menej aj cieľom tohoto TZ.Dokiaľ eventuálne nebude novelizovaný a výklad jeho paragrafov nebude jednoznačnejší.Nedočítal som sa ale zatiaľ, odkedy bude TZ proti extrémizmu účinný …či až od 1. januára 2017, alebo ..
“Asi tretina slovenských aj zahraničných šoférov sa vyhne povinnosti zaplatiť pokutu za neplatnú diaľničnú známku! To predstavuje šialených 91,5 milióna eúr nevyzbieraných len na týchto pokutách. V piatok to zistili redaktori RTVS a informovali o tom v hlavných správach 02.12.”
vyššie napísané nadväzne je na príspevok nižšie … nechce sa mi ani veriť, že je ten výpadok 91,5 milióna éur (možno prehnané číslo, ale aj tak) … ako prídeme k tomu všetci tí, ktorí si diaľničné známky poctivo platíme? Čo na to politici?Štátni financmajstri?Vsjo chorošo?Alles gut?Všetko je v najlepšom poriadku?Nuž, asi áno.
Miro Palfi napísal: 7. novembra 2016 v 16:32
zastavte-posielanie-pokut-za-ciernu-jazdu-na-dialnici-vyzyva-sas
Už tomu všetkému prestávam rozumieť.Sekera 20 miliónov eúr na pokutách za užívanie diaľníc v r. 2016 už odpustená bola.Štátu SR peniaze chýbajú iba od ľudí, ktorí si všetko poctivo platia?Čo vlastne SAS chce?Ako sa píše v jednom príspevku pod článkom: “SaS by mali vydať zoznam zákonov a povinnosti, ktoré nie je treba dodržiavať ako aj zoznam ľudí, ktorí ich zákony nemusia dodržiavať.Pre ostatných bude platiť, že zákony sa musia dodržiavať a za ich nedodržanie budú potrestaní”……
Neviem, ako prídeme k tomu všetci tí, ktorí si poctivo všetko (aj diaľničné známky) platíme, a až by nedopatrením náhodou bol niekde u človeka nedoplatok pár centov, či nejaké to euro, hneď má človek na “hlave” exekútora…..viac v linku.
(Link odstránil webmajster – prosím prispievateľov aby ste komentáre uverejňovali priamo na webových stránkach pôvodných článkov – ďakujem)
Od roku 1919 do roku 2016 sme v ČSR , SR mali 29 vedúcich referátu, povereníkov , ministrov školstva. Z toho 18 po roku 1989.
18 ministrov školstva za 27 rokov ! Tu je prehľad.
Ladislav Kováč VPN 12. december 1989 6. september 1990
Ján Pišút 6. september 1990 24. jún 1992
Dušan Slobodník HZDS 24. jún 1992 26. september 1992
Matúš Kučera HZDS 26. september 1992 22. jún 1993
Roman Kováč HZDS 22. jún 1993 10. november 1993
Jaroslav Paška SNS 10. november 1993 15. marec 1994
Ľubomír Harach DEÚS 15. marec 1994 13. december 1994
Eva Slavkovská SNS 13. december 1994 30. október 1998
Milan Ftáčnik SDĽ 30. október 1998 18. apríl 2002
Peter Ponický SDĽ 18. apríl 2002 15. október 2002
Martin Fronc KDH 16. október 2002 8. február 2006
László Szigeti SMK 8. február 2006 4. júl 2006
Ján Mikolaj SNS 4. júl 2006 8. júl 2010
Eugen Jurzyca SDKÚ-DS 8. júl 2010 4. apríl 2012
Dušan Čaplovič SMER-SD 4. apríl 2012 3. júl 2014
Peter Pellegrini SMER-SD 3. júl 2014 25. november 2014
Juraj Draxler SMER-SD 25. november 2014 23. marec 2016
Peter Plavčan SNS 23. marec 2016
Bieda Slovenského školstva od roku 1989: Čo minister to nová koncepcia, nová reforma. Priehrštie politických koncepcii, reformácii. Ani jedna reforma, DEFORMÁCIA ŠKOLSTVA. Podvyživené školstvo v princípe nový minister nová koncepcia na šnúrke politickej strany, odbornosť cez prizmu politiky .
Strašné! Dehonestujúce vzdelanie !
Mária Terézia zaviedla poslednú a zásadnú reformu školstva a vzdelávania. Trend sa po Rakúsko-Uhorskom vyrovnaní v Uhorskom podaní maďarizácie len transformoval, vznikom ČSR ďalej transformoval. Školstvo sa po 2. svet vojne transformovalo ideológiou.
Po roku 1989 sa v “demokratickom” systéme stálo politickou hračkou strán mimo záujem obecný, pre záujem parciálny partajný.
Toľko osobných sklamaní ako pracovník školstva ……..
Aktuálny minister , či predchádzajúci mi ostali len v joge, splachovača , chýbajúcich kníh, monitoru,
v ” búchaní sa kráľa opíc ” o holú hruď.
Obecne ad loga : Už by neprešlo zaplatiť za logo 300 000 EUR ” renomovanému” . Našla sa iná cesta.
LOGO Predsedníctva Slovenska EU má hodnotu 4 500 EUR, prezentácia nemá hodnotu ani deravého groša.
Podnet na “prezentáciu” má morálnu hodnotu , reakcia škodí . Vinný nie je podnet, ale reakcia.
Pridávam ešte raz môj príspevok z 20. 11. 2016 o 11:35, lebo neviem či som zabudol ja, alebo to bola nejaká technická závada, ale nebol tam zverejnený link ktorý k tomu príspevku patril.
Príbeh nášho zotročenia
Je to poučné video ktoré by malo ľudí prebudiť a motivovať k zjednocovanie.
Bohužiaľ sa to asi nestane, lebo vždy sa nájde niekto, kto — za lepšie žrádlo — sa bude chcieť zmeniť z dobytka na farmára a obetuje dobytok s ktorým bol predtým v klietke.
Napriek tomu si myslím, že sa treba pokúšať o zjednocovanie a zmenu stáda dobytka na slobodné ľudské spoločenstvo.
.
Link na youtube odstránil webmajster
S záverom Miroslava R. s 22. 11. 2016, o 15:22 hod. súhlasím. Je mi sympatický ten názor o tých podvodníkoch (osobne som s ním stotožnený) medzi nami, ale hlavne to, o tom SRDCI.- To asi nemá kde ktorý medialne známy šuflifankant- celebrita-hoc sa tak tvári… stači sledovať len napríklad tlačovky na TA-3…na infarkt miokardu…v našom veku…
Na jednej strane všetko na hačiku , na druhej strane sa dušujú že budú počúvať hlasy zdola , aby im nikto nebral percenta.
ad. Verejná mienka Publikované 23. decembra 2014 | Autor Pavol Bada
Je to horšie ako v roku 2014 . Demokracia prehráva, verejná mienka je kriminalizovaná, značkovaná, sledovaná obmedzovaná. Zväz vojakov sa zabetonoval, odstrihol od reality. Žijú si svoj svet euromilu, holokaustu, chlebíčkov pietných akcii. A už ani neinformujú o činnosti seba a klubov. Tak vyzerá demokracia. Názor a mienka mimo oficiálneho stanoviska hovorcom je extrémizmus, netolerantnosť, xenofóbia, …. skrytý nepriateľ riadený opozíciou, opozičnou politickou stranou , alebo spravodajskými službami. Nepriateľom sú IT siete a novinár.
p.s. môj zdroj tvorby názorov a postojov je prezident a vláda, parlament a predstavitelia politických strán.
Ich správanie. Nie je to sláva, skôr hanba. Chuť / vzít bič /, ako Werich povedal. Piť víno pravdy nie “šťanky” .
Zachytil som už dávnejšie kdesi v správach, že Aurora je po generálnej oprave a je na svojom pôvodnom mieste. Žeby sa po 100 rokoch z nej znovu strieľalo? (1917…2017)
Deň čo deň politický hnoj. V politike na TA3 z 20.11.2016 sa stretol Poliačik s Jariabkom a ešte jeden. A politológ na linku….
Zjednodušujem aby som vyjadril podstatu časti , ktorá je scestná: AKO RUSI OVLÁDAJÚ VEREJNÚ MIENKU SLOVÁKOV . Dvaja poslanci Slovenského parlamentu hovoria a mienkotvorne vytvárajú signál do slovače absolútne protichodne. Jariabek vraví nie, Poliačik vraví áno .
Pre mňa to znamená “spravodajské správanie ” . Alebo neodbornosť, alebo ” vtieranie” sa do priazne voličov.
Mediálna hra v rozpore so zákonom a masírovanie je nám vlastná, aj v prostredí bývalých a súčasných vojakov. Stačí sa pozrieť- nepozrieť na nedostupnú stránku ZV .
A dnes najnovšie spadol do hnoja slovenského Lajčák.
Ale skutky nie sú, to len lúza sa ozýva.
Nech zoberú 70 % z platov a dôchodkov sudcov a prokurátorov ,ktorí podávali žaloby a súdili . Či oni tam vtedy ani neboli ?
http://aktualne.atlas.sk/slovensko/politika/navrh-zdanenia-penzii-byvalych-komunistov-olano-nova-prichadza-novelou.html
“Razantný krok OĽaNO-NOVA: Bývalým eštebákom chce zdaniť výsluhové dôchodky o 50 %.”Politickí väzni, ich manželky, manželia alebo ich vdovy a vdovci by zas mali dostať jednorazový finančný príspevok vo výške 1000 eur. “To je zámer novely zákona o protikomunistickom odboji z dielne OĽaNO-NOVA.”
Príspevky pod článkom veľa napovedajú.Je pravda, až na niekom bola spáchaná neprávosť štátom do roku 1989, tak nech poškodených odškodní štát.Ale nech odškodní tiež všetkých obyvateľov tohto štátu (SR), na ktorých bola spáchaná neprávosť tiež po roku 1989 …krimalita, nezamestnanosť, vraždy, samovraždy, exekúcie majetku, drogy, prostitúciu a najnovšie možných “novodobých politických väzňov”.? … nechcem ďalej vymenuvávať ten dlhý nekonečný zoznam … a nie takto sa vyvŕšiť na už nežijúcich a v lepšom prípade dnes už starých ľuďoch, kopnúť si do nich a tak získavať verejnú mienku a potencionálnych voličov svojej štvor-člennej politickej strany …
Čo na to všetko hovorí: Trestný zákon Zákon č. 300/2005 (Trestný zákon)
§ 139 (1) Chránenou osobou sa rozumie
a) dieťa,
b) tehotná žena,
c) blízka osoba,
d) odkázaná osoba,
e) osoba vyššieho veku,
f) chorá osoba,
g) osoba požívajúca ochranu podľa medzinárodného práva,
h) verejný činiteľ alebo osoba, ktorá plní svoje povinnosti uložené na základe zákona, alebo
i) svedok, znalec, tlmočník alebo prekladateľ.
(2) Ustanovenie odseku 1 sa nepoužije, ak trestný čin nebol spáchaný v súvislosti s postavením, stavom alebo vekom chránenej osoby.
.
Na zamyslenie pre OĽaNO-NOVA … aj pre iných neprajníkov výsluhových dôchodcov ako vcelku … Chránenou osobou písm. e) sa rozumie osoba vyššieho veku.Predsa nemôže byť správne, ak by sa jedna skrivodlivosť vyriešila inou, ešte väčšou skrivodlivosťou … po 27 rokoch.!A novodobí politickí väzni? … to tu ešte nebolo.!Až podľa médií: MS SR – pani Lucie Žitňanskej vraj máme smerovať k právnemu štátu.Vraj …
Ešte mi neda- k tejto veci, že vládna moc popoťahuje naše deti po súdoch, po uliciach-pred kamerami do zelených Antonov a podobne, pre červenú dymovničku-viac menej pre efekt- v zmysle komentára Vlada Petríka z predvčerajška…
Niekedy v 93-roku minulého storočia, v deň prvej slávnostnej prísahy vojsk Slovenskej republiky, na námestí v Žiline, som mal tu česť, veliť ako major, trom kapitánom počas slávnostného aktu -hrania slovenskej hymny na Žilinskom “Bulváre”, ktorí do tónov hymny vystreľovali zo strecy Domu odborov, do vzduchu zo signálnych pištoli delobuchy. Bola to choreografia, pre efekt. Pre prípad zlyhania zbrane, niektorého zo spomínaných kapitánov, som mal aj ja k dispozicii nabitu jednu pištoľ. Ale keďže, zbraň žiadnému z ních nezlyhala, čo som mal urobiť so svojou-nabitou? Hádam vybyť. Ale ja som urobil lepšie. Po hymne som svoj delobuch-asi so sekundovým zpozdením vypálil do vzduchu (mimo choreografiu-iba pre efekt). Takže sa pýtam: To ma mali zavrieť? Odpovedám: nNezavreli , ani důtku do ZOT (pre laikov:záznam o odmenách a trestoch) som nedostal. Naopak-odpoludniaq, z fleku pochvalu do spominanej ZOT a 400 Sk odmeny na ruku-s oddôvodnením, že to malo efekt. Odmenu som potom rozdelil rovným dielom, medzi kapitánov a mňa a šli sme na pivo.
Neverím vlastným očiam, keď čítam tieto posledné príspevky. Hlavne preto, lebo Stana osobne poznám, od doby, keď mal tak 5-6 rokov, doteraz. Respektíve jeho otca-starého Stana-obyčajného robotníka-technika- môjho dobrého kamaráta a jeho mamku-Jadranku, obyčajnu sestričku-tiež moju dobru kamarátku. Proste šok…dezorientacia…a bordeľ, jak zvyknem vravieť.
Mimochodom, vedel som, viem a fandil som mu, lepšie povedané, fandím mu i naďalej. Aj pri posledných voľbách. Hlavne preto, že ako mladý človek, v tom bordeli, čo tu vládne, ešte neosprostel, jak väčšina ostatných a má svoj, dovolím si povedať správny názor. Stano, keď to náhodou budeš čítať, tak vedz, že som hrdý na teba.
Príbeh nášho zotročenia
Je to poučné video ktoré by malo ľudí prebudiť a motivovať k zjednocovanie.
Bohužiaľ sa to asi nestane, lebo vždy sa nájde niekto, kto – za lepšie žrádlo – sa bude chcieť zmeniť z dobytka na farmára a obetuje dobytok s ktorým bol predtým v klietke.
Napriek tomu si myslím, že sa treba pokúšať o zjednocovanie a zmenu stáda dobytka na slobodné ľudské spoločenstvo.