Budú aktuálne bezpečnostné hrozby katalyzátorom zmien v prístupe k obrane a ochrane obyvateľstva?
V minulotýždňovom Hyde parku českej televízie vystupoval ako hosť bývalý náčelník generálneho štábu AČR generál Šedivý v súčasnosti bezpečnostný expert. Okrem stanoviska k aktuálnym informáciám o teroristických útokoch vo Francúzsku sa venoval aj problematike AČR a jej pripravenosti plniť úlohy obrany a ochrany obyvateľstva ČR. Áno dobre čítate a ja som sa niekoľko krát musel presvedčovať či dobre počujem. Bývalý najvyšší funkcionárov AČR, ktorý sa podieľal na strategických rozhodnutiach v oblasti obrany a reforme AČR hovoril o „zakázaných“ pojmoch. Veď hovoriť o vnútornej funkcii armády sa donedávna hodnotilo ako nepochopenie poslania armády v demokratickej spoločnosti a socialistický anachronizmus. A čuduj sa svete dnes je v uliciach francúzskych miest 10 000 vojakov elitných jednotiek, ktoré chránia nielen objekty židovskej diaspóry, ale aj Eiffelovu vežu a ďalšie miesta sústreďovania väčšieho množstva obyvateľstva. Mimo iné pred Eiffelovkou hliadkovali francúzsky vojaci aj pred desiatimi rokmi, keď som navštívil metropolu Francúzska ako turista. To znamená, že armáda plní a bude plniť spolu s bezpečnostnými zložkami dôležitú úlohu pri ochrane obyvateľstva ohrozovaného terorizmom. Nie len v Afganistane, na blízkom východe a v Afrike, ale na území vlastných štátov. Budeme si asi musieť zvyknúť na to, že sa v určitých krízových situáciách budú v uliciach Bratislavy, Košíc a ďalších miest Slovenska objavovať vojaci. V súvislosti s poslednými udalosťami náš minister obrany hovorí o prehodnotení strategických dokumentov. Tak ako vyplýva z Bielej knihy a pripravovanej legislatívy všetko nasvedčuje, že si rezort obrany v posledných rokoch uvedomuje nutnosť zmien, ktoré by odrážali realitu a skutočné potreby obrany. Nie je to len požiadavka na zvyšovanie rozpočtových prostriedkov pre ozbrojené sily a bezpečnostné zložky, ale občan musí v prvom rade pociťovať, že prostriedky na ktoré sa skladáme sú efektívne vynaložené v súlade s jeho záujmami. Záujmom občana je žiť v bezpečnom prostredí, ktorého garantom majú byť spolu s bezpečnostnými zložkami aj ozbrojené sily.
Možno aj preto sa pán generál kriticky vyjadril k chybám v podceňovaní rozvoja armády a niektorých druhov vojsk, ktoré môžu pôsobiť pri ochrane obyvateľstva. Dnes už spomíname na masívne nasadenie ženijných jednotiek pri obrovskej živelnej katastrofe spôsobenej rozsiahlymi záplavami vodných tokov na juhu Slovenska pred päťdesiatymi rokmi. Neviem si dnes predstaviť, ako by sa dala táto situácia zvládnuť aj s nasadením kapacít, ktorými disponujú OS SR.
Ako vojak, dôstojník vo výslužbe som s údivom počúval slová o tom, že základom armády sú vševojskové zväzky. Teda 25 rokov trvalo, aby si „vojenskí reformisti“ oprášili učivo TOU a dejín vojenského umenia na vojenských akadémiách. Zrejme sa začína chápať, že glorifikáciou špeciálnych síl a špecialistov na odmínovanie sa nám pravidelne dostávalo pochvaly od spojencov, ale náš občan si „platí armádu”predovšetkým na svoju obranu a ochranu. Určite sa do mňa obuje „uvedomelá časť politického spektra a tzv. bezpečnostní analytici“, ktorí sa zhrozia nad tým, že som nepochopil zmysel boja proti medzinárodnému terorizmu. Ale v súčasnosti odborníci i bežný občan spochybňujú zmysel a efektívnosť pôsobenia našich vojakov v Afganistane. Možno by si niektorí „uvedomelí“ mali neoficiálne pohovoriť s tými, ktorí tam pôsobili, alebo si aspoň prečítať čo o pôsobení našich vojakov píše Jozef Banáš. Podstatné je však to, čo si v posledných dňoch uvedomili európsky lídri a verejnosť „veľkých“ krajín Európskej únie, že terorizmus máme doma v našich uliciach a nie len v horách Afganistanu a oblastiach ovládaných IS. A nie je to len Afganistan. Možno by bolo vhodné sa zamyslieť nad výrokmi G.W. Buscha ohľadne vojny v Iraku a nad pochybnosťami, ktoré zazneli z úst pána generála Šedivého o Líbii. Tam našťastie naši vojaci neboli, ale to čo sa deje v Líbii a Iraku po „odstránení“ nedemokratických režimov predstavuje pre Európu bezpečnostnú hrozbu. V blízkej budúcnosti sa podobných hodnotení určite dočkáme aj v súvislosti so Sýriou.
Na pozadí týchto debát o bezpečnostných hrozbách sa odvíja aj príbeh, ktorí niektorí nazývajú vlastizradou. Kladú sa otázky a dostal ju aj pán generál : Je schopná armáda brániť suverenitu a nezávislosť štátu (čo je mimochodom hlavná úloha armády a podľa ústavy aj čestná povinnosť občana)? Iste musím súhlasiť s tým čo tvrdí pán generál, že by sme nemali dostatok síl a prostriedkov, aby sme sami mohli viesť víťaznú vojnu proti podstatne silnejšiemu agresorovi. Sme však pripravení minimálne na takej úrovni ako to prezentovala Československá republika a jej armáda v roku 1938 ? Nehovorím len o odborných otázkach ale tiež o morálnom stave, najmä záloh. Záloh o ktorých sa vedú vážne pochybnosti, Nie náhodou sa čoraz viac diskutuje o aktívnych zálohách, opätovnom zavedení povinnej vojenskej základnej služby i keď v inej podobe ako ju poznáme, alebo dobrovoľnej vojenskej služby. V ČR idú ďalej a už sa hovorí aj o zakázanom slove „vlastenectvo“, o fyzickej zdatnosti mladých ľudí a získavaní základných spôsobilostí pre splnenie si čestnej povinnosti, sebaochranu a pomoc druhým, Áno hovorím o ďalšom zakázanom slove „branná výchova“. To nie je tradícia z dôb socializmu, veď tieto aktivity majú svoju tradíciu v činnosti rôznych združení a spolkov od konca 19. storočia. Podporujeme činnosť takých združení v súčasnosti ? Existuje koncepcia a príslušná legislatíva, ktorá by umožňovala koordinovať a podporovať ich činnosť, aby sa do škôl najmä základných a stredných zavádzali do vzdelávacích programov efektívne formy a metódy umožňujúce získavať elementárne spôsobilosti potrebné pre zvyšovanie fyzickej zdatnosti a psychickej odolnosti mladej generácie, pre formovania vedomia nutnosti obetovať sa pre druhých, pre svoju vlasť, získanie ďalších vedomostí a zručností využiteľných pri poskytovaní pomoci sebe i druhým vtedy, keď je potrebné chrániť to, čo je najcennejšie – život.
Zrkadlom nálad v spoločnosti je, keď v komentároch k článkom o vojenskej službe čítate : „ Nešiel by som na vojnu ani za nič. Nech si idú tí, čo ju chcú. Ja by som radšej hnil v base. .. Ďalší to vidí veľmi skepticky „Vidím, že už tu každý rozmýšľa ako zrušiť vyhlásenie. Viem že by to asi nebolo pre nikoho príjemné, keby dostal povolávací rozkaz, ale keď príde na lámanie chleba, tak čo urobíte. Nič nezmôžete. Aj ja počítam s tým, že pekne aj nás mladých povolajú, A pôjdeme do takmer istej smrti …..“. Nejde však len o náladu, ale väčšina mladých a čiastočne aj vekovo starších mužov s údivom reagujú na slová o brannej povinnosti. Vlastne ani nevedia že sa branná povinnosť na nich vzťahuje. Akosi sa v spoločnosti veľmi zakorenilo aj s prispením politikov, že keď bude Slovensko ohrozené tak je tu NATO, čiže niekto kto to za nás vybojuje a profesionálny vojaci sú tu preto, aby si ostatní občania nemuseli zaťažovať myseľ myšlienkami na ich možnú účasť vo vojenskom konflikte. Čo na tom, že sa týka našej slobody, bezpečnosti, územnej celistvosti a suverenity Slovenskej republiky.
Na záver si dovolím ešte jednu poznámku. Najmä v odborných kruhoch sa diskutuje o otázkach strategického hodnotenia obrany, ktorá je chápaná ako nevyhnutný predpoklad účinného zaručovania obrany a efektívneho využívania zdrojov štátu. Nechcem sa vyjadrovať k rozsiahlym odborným analýzam. Za zásadnú otázku, ktorá sa spája so stratégiou hodnotenia obrany je, že súčasťou stratégie hodnotenia obrany je celospoločenská diskusia ako predpoklad verejnej podpory a dosiahnutia spoločenského konsenzu. MO SR deklaruje úsilie o spoluprácu s inými ministerstvami a ÚOŠS, ale aj mimovládnymi inštitúciami a širšou verejnosťou. Som presvedčený, že práve na tejto platforme je možné rozvíjať spoluprácu MO SR s občianskymi združeniami s profesijným zameraním k obrane a ozbrojeným silám.
Jaroslav Junek, plk. v.v., pôsobil v ozbrojených silách a bezpečnostných zložkách
Ilustračné foto:
.. kde majú ženy a deti? Alebo si pustíme armádu moslimských bojovníkov rovno do srdca ich nenávidenej európy..??
… prezident EÚ Tusk oznámil, že summit k utečencom, samozrejme, bude. V októbri.
Mestečko pre pútnikov k Mekke (8 km od Mekky).
Stany sú klimatizované vyrobený z nehorľavého materiálu.
Každý stan má reproduktory, teplomery a požiarne hlásiče.
Celkom 3 milióny ľudí môže byť ubytovaných.
Nie je to ideálne stanové mestečko tábor pre moslimských utečencov?
Čítaj viac:
Banáš J. o masakre v Paríži
Európa nie je Lampedusa ani Brusel: https://www.youtube.com/watch?v=WxCjj4U3Sgw
K otázke migrantov a bezpečnostnej hrozbe. Farizeji sa ozývajú?
BOJOVAL ŠEFČOVIČ PROTI MIGRAČNÝM KVÓTAM?
„Keď sa pozrieme na postoj k migrantom, povinným kvótam, ja som bojoval proti tomu, pani Čaputová bola skôr za“.
To je od Maroša Šefčoviča veľmi zvláštny výklad dejín. Lebo on nebojoval proti povinným kvótam. Naopak, ako člen Európskej komisie sa priamo podieľal na ich zavedení.
Ako to teda bolo? V lete 2015 v Európe vrcholila migračná kríza. Európska komisia preto 9. septembra prichádza s návrhom na relokáciu 120 000 žiadateľov o azyl z Grécka, Talianska a Maďarska. Áno, ide o ten výbušný návrh, ktorý neskôr schválila Rada napriek protestom vlád V4. Ten návrh, proti ktorému Slovensko nakoniec podalo žalobu.
Na tom istom stretnutí Kolégia komisárov, teda 9. septembra, bol prijatý aj druhý kontroverzný návrh: Nariadenie Rady a Európskeho parlamentu, stanovujúce kritéria pre prerozdeľovanie žiadateľov o azyl medzi členskými štátmi EÚ. Teda systém kvót.
Podľa oficiálneho záznamu (minutes) zo stretnutia kolégia 9.septembra bol Maroš Šefčovič na zasadnutí prítomný. Ale vôbec nič v zázname nenaznačuje, že by mal proti týmto dvom návrhom námietky, alebo že by v diskusií o nich vystúpil.
Naopak, šéf Komisie Juncker podľa záznamu zhrnul debatu slovami, že všetky opatrenia získali „jednomyseľnú podporu“ prítomných komisárov. Dokument je tu http://ec.europa.eu/…/1…/2015/EN/10061-2015-2137-EN-F1-1.PDF.
Aby bolo jasné: nekritizujem počínanie Maroša Šefčoviča v roli podpredsedu Európskej komisie. Kritizujem jeho pokrytectvo v dnešnej kampani. Takto klamstvami si veru podporu nezvýši.
Autor príspevku z 26.09.2018 akoby nadväzoval na ruský politický systém za cárovnej Katariny II.
Veľkej a jej syna cára Pavla I. a pod., keď sa pomazané hlavy menili podľa želaní militaristickej gerily.
V tejto súvislosti čarovať so sionistickou kartou je nielen naivne. ale aj nebezpečné.
Slovenská vláda si spokojne spí, ale Slováci žijúci pri hranici s Ukrajinou sú silne znepokojení. Veď aby nie, keď Ukrajina ako odpoveď na konanie Ruska, svoje vojská uviedla do bojovej pohotovosti, prezident Ukrajiny žiada parlament o vyhlásenie vojnového stavu, stanného práva a mobilizáciu ukrajinských vojenských záloh. Pritom neide o vojenské cvičenie ale o tvrdú realitu. Teda ako prví nás môžu ohroziť práve migrujúce davy občanov z Ukrajiny, ktorí budú na našom území hľadať azyl pred hroziacou vojnou Ukrajiny s Ruskom. A naša vláda je stále ticho ako keby Ukrajina nemala so Slovenskom 90 kilometrovú spoločnú hranicu. Dokedy?!
V náväznosti na komentár pána Dr. Milan Kolen napísal: 20. marca 2018 v 13:52 (nižšie), pridávam článok:
“Pravda” alebo “fikcia”?
Zemětřesení v Kremlu: Víkendová roztržka mezi Vladimirem Putinem a generálním štábem ruské armády má první oběť, Putinova dohoda s Netanyahuem padá, Rusko dodá Sýrii systém S-300 a Vladimir Putin už nesmí do problematiky obrany v Sýrii mluvit! Aeronet získal výbušné informace z okruhu ruského prezidenta! Došlo na naše slova?
A je to tady. Redakce Aeronetu jako zřejmě jediná v České republice získala exkluzivní informace od našeho exkluzivního zdroje, ruského novináře, který poskytl naší redakci podrobnosti o znepokojivých událostech v Kremlu, ke kterým došlo minulý víkend. Ruský novinář, se kterým naše redakce spolupracuje již od roku 2015, nám pod podmínkou zachování utajení a anonymity poskytl informace o něčem, co by se dalo nazvat jako palácová vzpoura, zlom v systému řízení na horizontále Putin – Ruská armáda, nebo prostě jen přetečení trpělivosti ruské generality, přičemž situaci již Vladimir Putin nemůže řešit dalšími vyhazovy generálů, jako to již učinil několikrát v tomto roce, poprvé to bylo v březnu.
Nejprve v březnu vyhodil 10 generálů ze složek ministerstva vnitra [1], potom v dubnu tohoto roku odstranil dalších 11 generálů [2], v květnu odstranil skupinu dalších 20 generálů [3], a potom koncem srpna odstranil 15 generálů [4] ze systémů národní domobrany, do které patří armáda, letectvo, námořnictvo a útvary ministerstva vnitra, od policie až po speciální útvary. Vyhazov tolika desítek generálů spustil v ruských ozbrojených silách obrovské hromobití, podle našeho zdroje, a teď budu citovat: “Mechanické procesy ochrany státu na úrovni vojenského řízení v okamžiku, kdy civilní administrativa Ruské federace hrubě porušuje zásady bezpečnosti ozbrojených sil Ruské federace, je nutné okamžitě změnit”. Tato větná formulace je přesným překladem z ruštiny. Větu si přečtěte dvakrát, protože de facto potvrzuje to, o čem se už více jak rok snažím psát. Tato věta zazněla z úst sboru náčelníků ruské generality v noci z pátku na sobotu v Kremlu. Překlad do srozumitelné civilní řeči je jasný: Ruská armáda se chopila kormidla, zatím jen ve věci Sýrie, zatím.
Co řekl jeden z generálů Putinovi: “Podáš ruku Benjimu a bude tě to stát všechno, co jsi dosud budoval pro Rusko…”
K čemu tedy došlo? K tomu, o čem tu píšu s různými přestávkami už rok a půl. Ruská armáda včera večer odmítla stanovisko a výrok Vladimira Putina z minulého týdne, který omlouval celý incident se sestřeleným Iljušinem IL-20 v Sýrii jako řetězec nešťastných náhod. V pátek do Moskvy přiletěl z Izraele velitel izraelského letectva IAF Amikam Norkin, přivezl s sebou 40-stránkový dokument, který zcela postavil na hlavu všechno, co tvrdila ruská armáda. Podle záznamů a logů izraelské PVO došlo k vypálení syrské rakety proti izraelským stíhačkám F-16 až v době, kdy všechny 4 stíhačky byly v izraelském vzdušném prostoru.
Ruský IL-20 vletěl do letové dráhy rakety mezi odpalištěm syrské PVO a izraelskými letouny, které již byly v letovém prostoru Izraele. Raketa podle Izraelců trefila stroj IL-20 v letové dráze střely a stroj IL-20 zasáhla. Podle našeho zdroje Norkin v Moskvě uvedl, že příčinou sestřelu IL-20 bylo to, že syrská PVO je vybavena zastaralými zbraněmi PVO, které neumí rozlišovat blízký a vzdálený cíl, pokud se nachází ve stejné trajektorii střely. Izraelská zpráva rozlítila ruskou generalitu k nepříčetnosti, a to do takové míry, že schůzka ruských generálů s Norkinem podle informací trvala jen dvacet minut a poté byli Izraelci vypoklonkováni.
Jenže po odjezdu izraelské delegace došlo podle našeho novinářského zdroje k nevídanému incidentu a roztržce mezi generálním štábem ruské armády a Kremlem. Ruští generálové pohrozili Vladmiru Putinovi zastavením veškerých vojenských operací v Sýrii do doby, než bude zajištěna bezpečnost ruských vojáků. Po nátlaku generálního štábu došlo k několika krokům, které jsou opravdu nebezpečné.
Nejprve mluvčí ministerstva obrany Igor Konašenkov obvinil Izrael, že nese zodpovědnost za smrt 15 ruských vojáků, a hned poté vstoupil do hry samotný ministr obrany, gen. Sergej Šojgu, který oznámil, že Rusko musí změnit dosavadní přístup v ochraně ruských a také syrských vojsk v Sýrii. Generálové varovali Putina před Netanyahuem, že nesmí upřednostňovat Izrael a jeho zájmy před Ruskem nebo jeho spojenci. Padala slova o vměšování, o lobbingu Izraele, o jeho vlivu v Kremlu, se kterým generalita nesouhlasí. Níže ruské ministerstvo obrany zobrazilo celou událost sestřelu IL-20 v grafice, ale jak sami můžete vidět, nepřímo tím potvrdilo Norkinovo tvrzení, že IL-20 se dostal do trajektorie syrské rakety mezi odpalištěm PVO a stíhačkami Izraele.
Tato informace byla před několika hodinami doplněna o údaj, že ruská vláda s okamžitou platností ruší zákaz dodávky protiletadlového systému S-300 do Sýrie [5]. Zrušení dodávky v květnu dojednal v Moskvě Benjamin Netanyahu. Vývoz S-300 dnes mimořádně podle našich informací odsouhlasila Medveděvova vláda na žádost ruské armády, ale bez kontrasignace Vladimira Putina. Ten už od pátku do situace nezasahuje a místo něho jednají lidé okolo Dmitrije Medveděva a ruský generální štáb.
Neprodej S-300 do Sýrie po květnové intervenci Benjamina Netanyahua v Moskvě bude hodně drsná lekce pro Vladimira Putina
Vladimir Putin podle těchto exkluzivních informací de facto přivedl Rusko na pokraj vojenského puče, resp. palácového převratu, protože celá armáda, až na výjimky, hodnotí kroky Vladimira Putina jako kroky vedoucí k ohrožení bezpečnosti ruských vojáků v Sýrii. Když totiž 11. května ustoupil Vladimir Putin nátlaku Benjamina Netanyahua a nařídil ruské vládě zrušit dodávku S-300 do Sýre [6], je to nyní zpětně generály v ruské armádě vnímáno jako Putinova servilita k Izraeli a ve chvíli, kdy velitel izraelského letectva přiveze do Moskvy zprávu, že sestřel IL-20 by se nestal, pokud by syrská armáda měla modernější PVO systém, tak je to v podstatě facka do tváře ruské armády a generálové už mají v Rusku nového viníka, není jím izraelská armáda, ale přímo ruský prezident, kvůli kterému došlo na zablokování prodeje S-300 do Sýrie. Tento systém totiž paradoxně chtěla syrská armáda nasadit nedaleko Tartusu namísto systému S-200, který tam je nyní, a který právě má na svědomí sestřel ruského IL-20.
Včera v neděli došlo na půdě ruského generálního štábu ke celkem 11 tiskovým konferencím a prohlášením, za stolem se střídali generálové jako na orloji a jednohlasně obviňovali Izrael z kriminálního činu vraždy ruských vojáků, z činů válečného aktu, z pirátského chování a nenechali na Izraeli nit suchou. A to jen pár dnů poté, co Vladimir Putin celý incident označil za pouhou nešťastnou událost. Norkinova cesta s dokumentací izraelské armády do Moskvy rozzuřila ruské generály k nepříčetnosti, a přestože oficiálně izraelské dokumenty ke kauze ruská armáda odmítá, je naprosto jasné, že syrská PVO nemůže v roce 2018 trefovat mnohem vyspělejší izraelské cíle na nebi, které přesahují životnost a technické možnosti zastaralého systému S-200.
Koluze ruského prezidenta s izraelskou státní mocí? I taková obvinění se objevují na ruských internetových diskusích
Jak už jsem psal v předchozích článcích na toto téma, nejen ruské veřejnosti, která to řeší už celý týden na internetu, ale už i ruské generalitě docvakly souvislosti o vlivu nosatých pánů na procesy řízení v Kremlu. Docvaklo jim, že když Benjamin Netanyahu přijel v květnu do Moskvy a loboval u Putina za zrušení dodávky komplexu S-300 do Sýrie, že tím došlo k ovlivňování ruského prezidenta, tzv. koluzi. A koluze moci, pokud jde o ruského prezidenta, představuje obrovskou hrozbu pro celou zemi a především pro ruskou armádu. Rozkolu si všimla včera večer i mainstreamová média [7].
Ruský voják nebude umírat za nosatý národ, za národ Židů. Tato slova padají na ruském internetu od posledního týdne v desítkách tisíc komentářů a ruský generální štáb získal mocného spojence, vládu Dmitrije Medveděva. Jenže to je vláda globalčiků, a ti sledují jedinou věc, oslabení Vladimira Putina tam, kde byl dosud neotřesitelný, oslabení jeho vztahů s ruskou armádou. Nosatí vědí, jak se tato hra hraje a jaká má pravidla. Vrážení klínů do řad věrných, do řad podporovatelů, ztráta důvěry vlastních lidí kvůli snaze vyjít vstříc Benjaminu Netanyahuovi, který na Vladimira Putina nachystal grandiózní past.
Vynutí si na Putinovi zrušení dodávek S-300 vlastnímu spojenci do Sýrie, následně po provokaci sestřelí spojenec Rusům jejich letadlo, aby vzápětí zástupce izraelského letectva přivezl ruským generálům pod nos do Moskvy dokument, který jako mimochodem potvrzuje, že kdyby Putin prodej S-300 do Sýrie v květnu nezrušil, žádné letadlo IL-20 by sestřeleno být nemuselo. Takže viníkem je Putin! Merde! Pěkně to na Vladimira Putina navlékli. Nachytali ho jako malého kluka. Copak Vladimir Putin neví, že přistoupení na dohodu s izraelskými politiky je cesta do pekel?
Dmitrij Medveděv je podle našich informací v centru iniciativy o novou dodávku S-300 do Sýrie, vyšel vstříc rozzuřeným ruským generálům
A kdyby šlo jenom o dodávku S-300, ale ono jde i o dohodu s Tayyipem Erdoganem na vytvoření demilitarizované zóny okolo Idlíbu a dohoda o odchodu džihádistů z města, bez jejich pozatýkání nebo likvidace. To je další past na Vladimira Putina. Ti džihádisté provedou příští rok v Rusku třeba bombové útoky a náhodou se ukáže, že to provedli bývalí džihádsité z Idlíbu, které Vladimir Putin nechal odejít. A bude zle, začne to 15 zabitými ruskými vojáky v IL-20 a skončit to může dalším Beslanem a stovkami mrtvých Rusů, ovšem tentokrát by to bylo navléknuto tak, aby za to mohl Vladimir Putin.
Vladimir Putin nesmí hrát se šábesgóji a židy jejich hru, protože jejich hru nemůže vyhrát. Nelze nikdy nad nimi vyhrát, pokud hrajete podle jejich pravidel. Ta pravidla jsou nastavena tak, abyste vždy s nimi prohráli a vlastní lidé, aby vás ještě potom navíc nenáviděli za to, že jste tu hru vůbec kdy hráli. Teď se to ukazuje na kauze IL-20 a neprodeji S-300 v květnu do Sýrie. Vladimir Putin se dostal do nebezpečné pozice, nalomil si vlastní vztahy s ruskou armádou a profitovat z toho budou lidé okolo Dmitrije Medveděva a především Dům Sion.
Několikrát jsem o tom psal a nemá cenu to opakovat, že ruská armáda bude za Vladimirem Putinem stát jen tak dlouho, dokud bude ruská armáda cítit, že Vladimir Putin chrání a brání ruské vojáky, a nikoliv zájmy Domu Sion nebo Domu Chabad. Jakmile začne ruská armáda zjišťovat, že gosudár se paktuje s Tel Avivem na úkor ruských spojenců a potažmo na úkor bezpečnosti ruských vojáků v Sýrii, ztratí Vladimir Putin podporu armády a v tom okamžiku se Vladimiru Putinovi začne odpočítávat časomíra jeho odchodu z Kremlu. Proto o víkendu narychlo převzala ruská armáda veškeré řízení ohledně Sýrie a Vladimir Putin do toho vůbec už nezasahuje. Jeho smířlivé prohlášení z počátku minulého týdne na adresu Izraele je anulováno, armáda vydala vlastní stanovisko, které dnes potvrdil Šojgu, a tím je to dané.
Vladimir Putin se chytil do nebezpečné pasti, kterou mu ustrojil Benji
Je to stanovisko o 180 stupňů obrácené, než bylo to, které poskytl Vladimir Putin minulý týden. Tohle jsou nebezpečné procesy. Vyhození desítek generálů za poslední půl rok nalomilo důvěru generálů, ale ve chvíli, kdy veřejnost v Rusku začne nahlas ukazovat, že část krve za 15 zabitých vojáků v Sýrii spočívá de facto i na rukách Vladimira Putina za to, co provedl ve věci nedodání S-300 spojenci do Sýrie na nátlak premiéra Izraele, tak v takovém okamžiku už jde o samotnou pozici Vladimira Putina. A nejde jen o S-300 nebo o vyhozené generály. Jde i o důchodovou reformu a další kroky. Donutit soupeře k chybě, resp. donutit nepřítele, aby se oběsil na vlastní kravatě, kterou se tak dlouho chlubil a honosil, tak tohle “oni” umí velmi dobře. A Vladimir Putin by si měl uvědomit, že s ďáblem a s nosatými se smlouvy a dohody uzavírat nesmějí!
Čo myslíte kolegovia, je toto vystúpenie v poriadku??
https://www.ta3.com/clanok/1133077/tb-p-gajdosa-a-d-zmeka-o-vojakoch-v-zoskupeni-slovenski-branc.html
“116 poslancov slovenského parlamentu dnes potvrdilo rozhodnutie vlády vyslať do Pobaltia kontingent vojakov do tzv. predsunutej vojenskej prítomnosti NATO. Jeden z poslancov hlasujúcich proti, Ľuboš Blaha pre Sputnik hovorí, že vyslanie vojakov do Pobaltia nepodporil z morálnych dôvodov.”
…a reakcia ĽS NS – Bohužiaľ pravdivá a trefná…:
…a čo vojaci, ktorí tam idú?:
„Slávnostne prisahám, že budem verný Slovenskej republike. Sľubujem, že budem zodpovedne plniť úlohy, ktoré ozbrojeným silám vyplývajú z Ústavy Slovenskej republiky, ústavných zákonov, zákonov, a budem vykonávať vojenské rozkazy. Budem čestným, statočným a disciplinovaným vojakom. Som pripravený brániť slobodu, nezávislosť, zvrchovanosť, územnú celistvosť Slovenskej republiky a nedotknuteľnosť jej hraníc.
Na to som pripravený vynaložiť všetky svoje sily a schopnosti a nasadiť aj svoj život.
Tak prisahám!”
Neviem či provokovanie našich (?) vojakov na Ruských hraniciach má nejakú spojitosť s prísahou Slovenského vojaka.
Ako tam bráni Slovenskú slobodu, nezávislosť a zvrchovanosť, ktorú sme aj tak stratili vstupom do EÚ a NATO???
…ako bráni nedotknuteľnosť hraníc slovenskej republiky, keď na jej hraniciach nie je jediný Slovenský vojak??? – všetci sú totiž na hraniciach Ruských…
Čo si o tom máme myslieť my – bežní ľudia???
Zbrane, napínanie “svalov” a zbytočné provokácie na Ruských hraniciach – ktoré sú skutočnou hrozbou pre Slovensko – nič dobré priniesť nemôžu – o tom niet pochýb!
V koho mene jedná teda vláda a parlament a koho záujmy obhajujú a bránia??? …naše??? … moje a mojich detí??? …všetkých občanov SR???
…alebo presadzujú expanznú politiku USA, vyvolávajú zámerne proti Ruské šialenstvo a nenávisť proti Rusku a podporujú prípravy západu na vojnu s Ruskom???
Odpoveď je úplne zrejmá a poznáme ju všetci tak prečo to dovolíme???!
Putin o prelome v bezpečnosti sveta
prof. Doc. FRANTIŠEK ŠKVRNDA DrSc
piatok 16. marec 2018
Komentáre
Zahraničie
Počet zobrazení: 1458
K tradičným vystúpeniam V. Putina patria aj prejavy-posolstvá prezidenta na spoločnom zasadnutí oboch komôr Federálneho zhromaždenia Ruskej federácie (Štátnej dumy a Rady federácie), ktoré sa tohto roku uskutočnilo po trinásty raz. Znalci ruskej politickej scény očakávali, že v tohtoročnom posolstve zaznie v súvislosti s vrcholiacou kampaňou pred prezidentskými voľbami, v ktorých V. Putin kandiduje ako nezávislý, niečo nové.
Po viacerých krokoch novej administratívy vo Washingtone na čele s D. Trumpom od januára 2017 narástlo bezpečnostné napätie vo svete. Po troch bezpečnostno-politických dokumentoch strategického významu, ktoré v USA vyšli nedávno (Národná bezpečnostná stratégia, Obranná stratégia a Jadrová doktrína – Nuclear Posture review) a kde RF uvádzali vo viacerých súvislostiach ako bezpečnostný problém, sa predpokladalo, že V. Putin zareaguje aj na ich obsah.
V úvode vystúpenia sa ruský prezident zaoberal všeobecnými, možno povedať až sociálno- filozofickými, otázkami postavenia Ruska vo svete. V tejto súvislosti zdôraznil, že tohtoročné posolstvo má osobitný, hraničný charakter, lebo aj obdobie, v ktorej Rusko žije, je prelomové. Poukázal na to, že práve v takýchto momentoch Rusko už neraz dokázalo svoju schopnosť rozvíjať sa. Zameranie na budúcnosť, spojenie tradícií a hodnôt zabezpečili nepretržitosť tisícročnej histórie Ruska.
V súčasnosti sa dosiahla stabilita vo všetkých sférach života. Stabilita je len základom, ale nie zárukou budúceho rozvoja. Dnešný stav nesmie viesť k sebauspokojeniu, lebo mnohé problémy Ruska nie sú vyriešené. V. Putin označil Rusko za jednu z popredných mocností sveta s mohutným zahranično-ekonomickým a obranným potenciálom, no kvalita života a blahobytu ľudí nedosahuje potrebnú úroveň. Kriticky poukázal o. i. na to, že v súčasnosti žije v podmienkach chudoby asi 20 miliónov obyvateľov.
Ruský prezident pri tom povedal aj niečo, čo si dnes máloktorý politik dovolí. Hodnotenie a riešenie problémov podľa neho nie je spojené s vnútropolitickým cyklom či voľbami prezidenta. Nech by to bol ktorýkoľvek občan, musí ich vnímať spoločne s ďalšími a pochopiť, aké výzvy to vytvára pre Rusko i svet.
(Aký to rozdiel oproti silným „egám“ slovenskej politickej scény, najmä v jej opozičných hercoch, režiséroch či scenáristoch, ktorí sa dnes zase cítia na koni a pasujú sa za jedine povolaných vyriešiť všetky problémy štátu a jeho občanov. Nedá sa však spočítať, po koľký raz (a poniektorí už aj v treťom straníckom tričku) od roku 1989 vedome zavádzajú o tom, že dostanú Slovensko na tú jedinú správnu [neoliberálne-globalistickú?] cestu. Iste táto cesta je dobrá – ale len pre skupinky ľudí, ktorí z toho majú zisky, alebo sú aspoň štedro podporovaní zvonku [zo Západu].)
Za hlavnú hrozbu i nepriateľa Ruska V. Putin označil zaostávanie. Ak sa nepodarí zmeniť situáciu, bude sa všetko len zhoršovať. Technologické zaostávanie a závislosť znamenajú zníženie ekonomického i bezpečnostného potenciálu štátu a môžu viesť aj k strate suverenity. Zmeny v súčasnom svete majú civilizačný charakter a vyžadujú od Ruska jasnú odpoveď.
Z takmer dvojhodinového prejavu zhruba tretinu venoval bezpečnostným otázkam. V. Putin zdôraznil, že Rusko vytvorilo najnovšie systémy strategických zbraní ako odpoveď na jednostranné vystúpenie USA z dohody o protiraketovej obrane. Za 15 rokov od tohto kroku sa Moskva pokúšala presvedčiť Washington o potrebe dosiahnuť dohodu v oblasti strategickej stability.
Okrem novej zmluvy o znížení počtu strategických útočných zbraní (START) z roku 2010 sa nič iné nedosiahlo. USA, nehľadiac na výzvy i protesty Ruska, rozmiestňovali rôzne systémy protiraketovej obrany doma i zahraničí. V Rusku sa preto začali usilovne zaoberať novou technikou a výzbrojou a podarilo sa dosiahnuť veľký pokrok pri vytváraní nových prvkov strategickej obrany.
V. Putin v prejave poukázal na šesť nových zbraňových systémov. Opíšeme ich len všeobecne a jednoducho, ale ide o mimoriadne technicky zložité a mnohostranné prostriedky.
Po prvé, sú to ponorky bez posádky, schopné pohybovať sa na veľkú vzdialenosť s rýchlosťou niekoľkonásobne prevyšujúcou rýchlosť nielen bežných ponoriek a povrchových plavidiel, ale aj najmodernejších torpéd.
Po druhé, dosiahli sa úspechy pri vytváraní laserových zbraní. Už vlani rozmiestnili vo vojskách mohutné bojové laserové komplety.
Tretím je rozpracovanie novej generácie rakiet – výsledkom je nový raketový komplex s ťažkou raketou, vážiacou vyše 200 ton, pomenovaný „Sarmat“. Aj napriek hmotnosti má raketa krátku aktívnu časť letu, čo sťažuje možnosť zachytiť ju prostriedkami protiraketovej obrany; navyše je vybavená aj ďalšími prvkami, ktoré prekonávajú protiraketovú obranu. Dolet rakety je prakticky neobmedzený. Môže niesť jadrové nálože najmodernejšieho charakteru.
Štvrtou je strela s plochou drahou letu s miniaturizovaným jadrovým motorom a jadrovou náložou, ktorá môže doletieť na neobmedzenú vzdialenosť. Nízko letiaca strela, ktorá sa ťažko sleduje a má nepredvídateľnú dráhu nie je súčasnými ani vyvíjanými systémami protiraketovej i protivzdušnej obrany prakticky zraniteľná.
Piatym systémom je Kindžal (Dýka) – kombinácia lietadla a rakety, ktorá letí hyperzvukovou rýchlosťou (viac ako desaťnásobkom rýchlosti zvuku) a pri tom aj manévruje, čo jej dovoľuje prekonávať všetky prostriedky protiraketovej i protivzdušnej obrany. Môže dopraviť na vzdialenosť viac ako 2 000 km jadrové i klasické nálože.
Šiestym je raketový komplex strategického určenia so zásadne novým vybavením. Ide o systém Avangard, ktorý letí 20-násobne väčšou rýchlosťou, ako je rýchlosť zvuku a je schopný vertikálne i horizontálne manévrovať, čo ho tiež činí prakticky nezraniteľným. Môže sa pohybovať aj v hustej atmosfére a vydrží zahriatie na 1 600 – 2 000 °C.
V. Putin vyjadrila nádej, že to, čo sa povedalo, zbaví ilúzií akéhokoľvek potenciálneho agresora, ako aj tých, ktorí uskutočňujú také nepriateľské kroky proti Rusku, ako je rozmiestňovanie systému protiraketovej obrany či približovanie infraštruktúry NATO k jeho hraniciam. Tieto aktivity sa stávajú z vojenského hľadiska neefektívnymi, z finančnej stránky zbytočne vydávanými a pre bezpečnosť nezmyselnými.
Pri čítaní o možnostiach týchto zbraní a systémov, ktorých vývoj a zdokonaľovanie pokračuje, nám môže behať mráz po chrbte. Kto chce, môže porovnať obsah aj tón prejavov pre obomi komorami svojich parlamentov, ktoré mali D. Trump a V. Putin.
Otázkou je, ako na to, čo povedal V. Putin, zareaguje Západ (najmä USA a NATO). Ruský prezident obzvlášť zvýraznil, že rastúca vojenská sila štátu nikoho neohrozuje, nie je spojená s nijakými plánmi využitia tohto potenciálu na útočné, agresívne ciele. V posolstve zaznelo, že Rusko má záujem na normálnej a konštruktívnej spolupráci s USA a EÚ. Uvedomí si aj Slovensko a EÚ, že bezpečnosť a stabilita v Európe nie je možná bez rovnoprávnej a vzájomne výhodnej spolupráce s Ruskom?
Autor prednáša medzinárodné vzťahy na Ekonomickej univerzite v Bratislave
Nie, nie som sympatizantom súčasnej vládnej garnitúry, ale začínam cítiť ,,ODÁKĽ VÍTER FÓKA”
Bratislava 1. marca 2018 (HSP:TASR-Marko Erd)
Vyšetrovanie tragickej smrti novinára Aktualít Jána Kuciaka a jeho partnerky je stále len na začiatku a orgány činné v trestnom konaní preverujú viacero verzií. V médiách doteraz rezonovala najmä talianska mafia, no samotný premiér Robert Fico sa pýta, komu vlastne takýto rozruch pomôže? Navyše, portál iDnes.cz upozornil, že informácie o Talianovi s kontaktmi na mafiu a slovenských politikov sú známe už niekoľko rokov.
Informácie o možnom napojení Antonina Vadalu na slovenských politikov sa objavili už v roku 2016. Vtedy niektoré médiá vrátane týždenníka Plus 7 dní písali, že Vadala podnikajúci v energetike má blízko k asistentke premiéra Fica Márii Troškovej. Mali vraj spoločne podnikať vo firme GIA Management. Zároveň upozorňovali aj na prepojenie s poslancom Smeru Viliamom Jasaňom, ktorému Trošková robila asistentku a s ktorou sa následne dostal ako tajomník bezpečnostnej rady štátu na Úrad vlády. Článkom sa vtedy nevenovala zvláštna pozornosť. Až s odstupom roka tému prevzal aj Ján Kuciak z portálu Aktuality.sk, ktorý okrem nej riešil množstvo ďalších káuz.
Po jeho vražde začal prevládať názor, že hlavným motívom brutálneho činu je práve pripravovaný článok o talianskej mafii, ktorá prenikla až blízko k Úradu vlády. Portál iDnes.cz však uviedol, že podľa informácii z policajného zdroja vrah údajne musel Kuciaka poznať. Naznačuje to jednak nedopitá káva na stole, ale aj to, že na dverách neboli žiadne stopy po vlámaní. Novinár musel páchateľa vpustiť do domu dobrovoľne. Nepozorovane sa dovnútra nikto nemohol dostať, drevené dvere podľa susedov vždy silno vŕzgali. Policajný zdroj tiež uviedol že podľa zistených stôp Kuciak v jednej chvíli odišiel do garáže, aby skontroloval autobatériu, ktorú nabíjal. Vrah zostal v dome sám s jeho snúbenicou. “Tú usmrtil prvú, potom namieril na Kuciaka, ktorý sa vracal do domu. Na schodoch mu priložil pištoľ k hrudi a vystrelil,” hovorí zdroj blízky vyšetrovaniu pod podmienkou anonymity. Streľbu z bezprostrednej blízkosti dokladajú stopy strelného prachu na tele zavraždeného novinára.
Polícia poskytla aj informáciu, že vo Veľkej Mači sa mali v piatok večer stretnúť dvaja drogovo závislí ľudia. “Mali si vziať zbrane a ísť do obce. Išli cez ploty a cez súkromné pozemky. Polícia vykonala tri domové prehliadky, pri ktorých zaistila 160 gramov pervitínu, zbraň a náboje. Jednu osobu obvinila,” uviedol policajný prezident Tibor Gašpar. Zatiaľ nie sú známe výsledky expertízy, ktorá určí, či išlo o vražednú zbraň.
K prípadu zaujal stanovisko aj premiér Robert Fico, ktorý hovoril o pokuse destabilizovať spoločnosť a obvinil z toho opozíciu. “Smrť dvoch ľudí sa stala politickým nástrojom, ktorým chce opozícia vyhnať ľudí do ulíc,” povedal Fico.
Eduard Chmelár
Z rozhovoru:
Prečo tlačí Amerika ostatné štáty NATO do vyššieho rozpočtu peňazí do tejto organizácie
„Lebo musí kŕmiť vojensko-priemyselný komplex, ktorý je najvýkonnejším sektorom americkej ekonomiky. To je celé. Američania nám vyčítajú, že ich podiel na vojenských výdavkoch členských štátov NATO je čoraz vyšší. A to je koho vina? Naša? Veď nech prestanú viesť vojny na toľkých miestach zemegule a bude po probléme. My sa im máme na tie dobrodružstvá skladať? Uvedomte si, ako to funguje. Saudi nakúpia od Američanov zbrane, ktoré použijú na vedenie vojenskej agresie v Jemene a na podporu džihádistických skupín v Iraku a Sýrii. To isté Omán, ktorý zbrane od Američanov rozdáva povstaleckým skupinám. A tak ďalej. Američania si želajú, aby to takto fungovalo aj v Európe. Niekde to už tak funguje. Napríklad v Grécku, ktoré má najvyššie náklady na zbrojenie spomedzi európskych štátov Aliancie. Gréci nakupujú masívne zbrane od Američanov. A prečo toľko zbroja? Kvôli Rusku? Nie! Už celé desaťročia vynakladajú obrovské sumy na vojenské výdavky proti Turecku – svojmu rivalovi v oblasti, ale spojencovi v NATO. Ale všetci takto neposlúchajú, preto nás na summite vo Walese donútili prijať sľub, že z výšime vojenské výdavky na dve percentá HDP. To však nie je všetko. Súčasťou tohto dokumentu je aj pasáž, ktorá sa tak často necituje, a síce, že minimálne 20 percent tejto sumy použijeme na nákup zbraní. A môžete hádať, odkiaľ ich asi tak budeme nakupovať. Napokon, mnohí nerozumeli Trumpovým prostorekým slovám, že dlžíme Američanom veľa peňazí, ale že už prichádzajú. Prichádzajú kam? Veď propagandisti si dávajú záležať, aby nás presvedčili, že to všetko robíme pre seba.
Neexistuje jediná seriózna analýza, ktorá by presne zdôvodnila, koľko a na aké účely potrebujeme na obranu. To číslo dve percentá je vycucané z prsta. Rešpektovaný Štokholmský medzinárodný inštitút pre výskum mieru (SIPRI) dlhé roky varuje, že Spojené štáty vydávajú na zbrojenie absurdne veľa, že to, do čoho sú tlačené západné štáty, už dávno prekračuje samoúčelnú hranicu militarizmu. Krajiny NATO vydávajú na zbrojenie dve tretiny svetových vojenských nákladov, sú to šialené sumy a ešte sa to niekomu máli. Iba Američania dávajú na vojenské účely desaťkrát viac ako Rusi a ešte to idú zvyšovať.
Ale proti tomu sa strašne ťažko bojuje, lebo proti vám stojí celá štedro dotovaná mašinéria propagandistov, nekvalifikovaných novinárov a politikov, ktorí opakujú frázy o dvoch percentách HDP a našich záväzkoch. Pritom o žiadne záväzky nejde. V dokumente z Walesu sa hovorí, že sa budeme „usilovať“ dospieť k takejto sume, nie že sa k nej zaväzujeme. Celá táto nekonečná hádka o našich „záväzkoch“ je jeden veľký blud, lebo my sme právne viazaní jedine Severoatlantickou zmluvou, kde nič také neexistuje. Ak by sme mali brať všetko, čo pod nátlakom sľúbili Andrej Kiska a Robert Fico ako nemenný záväzok, ku ktorému majú podaktorí väčšiu úctu ako k ústave vlastného štátu, potom by ani nemuseli byť voľby, potom by to znamenalo, že legitímna politická reprezentácia, ktorá vzíde z demokratických volieb, by nemohla presadzovať vlastné zámery, a to je absurdné. Uvedomte si, že každá vojenská aliancia je zväzok suverénnych štátov, že je to spojenecká dohoda, nič viac, no my k tejto zmluve vrstvíme nové a nové podmienky, ktoré čoraz viac spochybňujú jej pôvodný zámer. Na Slovensku nevyvolal žiadnu pozornosť ani len fakt, že sa po rokoch vraciame do krajín, kde sa vojna skončila a pritom Robert Fico si kedysi postavil svoju cestu k moci na sľube vyviesť našich vojakov z tých krajín, a dnes sa do nich vraciame priamo pod hlavičkou NATO. Čo všetko chceme nahovoriť našim občanom, že spadá pod našu obranu? Veď obrana Európy, naše vlastné zabezpečenie je v zúfalom stave a namiesto toho robí NATO servis vojenských záujmov USA, upratujeme po nich bordel v Afganistane, tlačíme sa do Iraku, financujeme ich veľmocenské hry.
Teraz ani tak nejde o to, či dávame na obranu veľa, málo, alebo akurát dosť, ide o to, že k tomu zaklínadlu „dve percentá HDP“ sme nedospeli na základe našich potrieb, ale tlaku z Washingtonu. Ja to považujem za číre šialenstvo. Keď nás lákali do NATO, balamutili nás, že to bude najlacnejší spôsob obrany, dnes je jasné, že neutrálne štáty dávajú na zbrojenie spravidla menej ako členské štáty Severoatlantickej aliancie. Na jednej strane zdôvodňujeme vo všetkých rezortoch každé vynaložené euro, nástojíme na transparentnosti, vymýšľame programy typu „hodnota za peniaze“ a na druhej strane treskneme, že nakúpime obrnené transportéry za 1,1 miliardy eur a rezort obrany ešte nevie, kde na to vziať.
Pred dvoma týždňami prijal parlament Deklaráciu o nevyhnutnosti podpory obrany SR, v ktorej sa zaväzujeme postupne zvyšovať vojenské výdavky na požadovanú sumu.
Nenašiel sa nikto, nijaký poslanec, ktorý by sa aspoň opýtal, prečo sme neprijali podobnú deklaráciu vo vzťahu ku kľúčovým otázkam našej budúcnosti – vzdelávaniu, potravinovej bezpečnosti , informatizácii, zmene klímy. Lebo tento politický dokument znamená, že jedinou skutočnou prioritou tohto štátu je armáda. A takýto prístup považujem za civilizačnú samovraždu.
Čím si to vysvetľujete?
Bezbrehou servilnosťou a zbabelosťou, ničím iným. Oni sa správajú, akoby im zabudli vymeniť noty alebo im ešte nedodali inštrukcie, čo majú hovoriť. Nevystupujú ako reprezentanti suverénneho štátu, ale ako miestodržitelia americkej moci. Im prosto nikto nepošepol, že už sa to smie, že nemusia čakať na pokyny, ako sa voľakedy čakalo na príkazy z Moskvy, že môžu ako zástupcovia rovnocenného členského štátu pokojne povedať svoj názor.
V nijakej inej oblasti som nezažil toľko servilnosti, fráz a nekritického prijímania všetkého zhora ako v zahraničnej politike a obrane. Dokonca aj inak hyperkritickí novinári absolútne neskúmajú relevantnosť politických postojov v tejto sfére, ale prijímajú ich so zrazenými podpätkami. Neargumentujú vlastnými názormi, ale používajú vyhlásenia politikov ako autoritatívne zdroje. Americký prezident predsa od nás žiada to a to, generálny tajomník NATO povedal to a to, tak že o tom nebudeme diskutovať, budeme len buzerovať ostatných, prečo to neplnia. To je niečo príšerné. Viete, ja si ešte pamätám osemdesiate roky, keď sa nám na strednej škole pokúšali vymývať mozgy politruci a v Moskve školení dôstojníci Československej ľudovej armády, a tí dnešní sú na tom mentálne úplne rovnako, ibaže s opačným znamienkom.
Stelesňujú tie najodpornejšie maniere, ktoré som na minulom režime nenávidel a o ktorých som si myslel, že sme sa ich revolúciou raz a navždy zbavili. A oni sú tu zasa. Patria svojím myslením do studenej vojny a v tomto období mali aj zostať. Ja som bol za každého režimu vnútorne slobodný človek a jednoducho sa odmietam prispôsobiť ich paranojam a spravodajským hrám na nepriateľov.
Takmer po každom mojom televíznom vystúpení dostávam záplavu obdivných mailov, esemesiek a správ. Ľudia v nich väčšinou vyjadrujú pocit, že im hovorím z duše a že sa tu konečne niekto nebojí otvorene povedať, čo si väčšina ľudí myslí.
Ale zároveň vyjadrujú aj obavy, že ma viac na obrazovku nepustia alebo že sa mi niečo stane, že ma zrazí auto a takéto veci. Mne sa to zdá absurdné. Necítim sa ako hrdina, z môjho pohľadu hovorím úplne bežné veci t ak, ako som naučený – nahlas povedať svoj názor. Ale začínam si postupne uvedomovať, že tí ľudia to takto nevidia, že majú strach. Strach do istej miery iste iracionálny, ale je to stále strach – že prídu o zamestnanie, že im budú úrady robiť problémy, že budú mať z toho nepríjemnosti. Ale toto sme už predsa zažili. Žijeme v neonormalizácii, v režime, v ktorom sa ľudia opäť boja prejaviť svoj skutočný názor, v ktorom väčšina ľudí neverí tomu, čo hovoria v médiách, v ktorom vás prepustia z práce pre nevhodné názory, ale nikto to nebude považovať za politické prenasledovanie.
Dokonca mám pocit, že v časoch neslobody, totality a tvrdej cenzúry mali intelektuáli viac odvahy vyjadrovať sa k verejnému dianiu ako ich súčasní kolegovia. Uvediem príklad. Presne pred šesťdesiatimi rokmi, v máji 1958, usporiadal Kultúrny život anketu medzi spisovateľmi, čo si myslia o skúškach jadrových zbraní. Niektorí ako Roman Kaliský či Vladimír Mináč veľmi opatrne odsúdili tie americké. Ale iní ako Milan Rúfus či Dominik Tatarka sa postavili rázne proti všetkým druhom nukleárnych skúšok, vrátane tých sovietskych. Nemusím zdôrazňovať, čo vtedy riskovali. Dnes kultúrna obec až na drobné výnimky nie je svedomím národa, ale chce byť videná v Smotánke alebo uznávaná politickými a mediálnymi elitami. Nemám z toho dobrý pocit. Preto hovorím, že slobodným vás nerobí režim, ale vaše vnútorné nastavenie. Sú ľudia, ktorí sú v každom období slobodní a sú aj iní (a, žiaľ, je ich väčšina), ktorí sú aj vo formálnej demokracii mentálnymi otrokmi.
Rovnako aj vás vysmejú, kde môžu, keď vás nemôžu zmazať. Kam ešte nedosiahne cenzúra, tam útočí aspoň výsmech, aby vám nikto neveril, že hovoríte pravdu.
Doplnenie informácie pre Karola Mosného. Prepáčte pozabudol som Vám pripomenúť aj ďalšiu nie menej dôležitú, ale rozhodujúcu vec pre VD ktorou sa zaoberám už niekoľko rokov ako je snaha zrušiť osobitný systém sociálneho zabezpečenia. Táto skutočnosť je v priamej súvislosti so snahou bývalej poslankyne Eriky Jurínovj o zrušenie SD poberateľmi VD ktorí spĺňajú podmienky na priznanie SD na základe splnenia zákonom stanovených podmienok odpracovania potrebného počtu rokov v I. a II. kategórii funkcií na priznanie SD kde ako iste viete aj mojou zásluhou a zásluhou ministra práce sociálnych vecí a rodiny Jána Richtera a Ing. Jozefa Šamaja, Ing. Eduarda Kerestéšiho a ďalších, Erika Jurínová neuspela.
Dávam na vedomie, že v súčasnosti sa strana SaS snaží o zrušenie poberania VD. Túto úlohu má stanovenú na ďalšie obdobie. O tejto skutočnosti asi pred dvomi týždňami v TA 3 hovoril aj pán Páleník, ” že je nemorálne poberať VD” atď. O tejto pripravovanej možnosti som emailom informoval mnohých poberateľov VD. Myslím si, že táto vec je pre VD zásadná a prioritne je potrebné ju riešiť, o čom zrejme Vy ako aj ďalší VD nemáte vedomosti.
Pre Karol Mosný 26.2.2018 o 10:16. Som smutný a nemilo prekvapený s Vašich názorov ktoré tu prezentujete. V žiadnom prípade od valorizácie VD nedovádzam svoju pozornosť, ale nepretržite vo veci konám. Dôkazom sú v predstihu mnou navrhnuté opatrenia ktoré si preštudujte v komentároch pod mojim článkom Valorizácie VD v rokoch 2018 – 2021 zo dňa 21.2.2018 o 11:28 kde jednoznačne píšem ako majú VD v mesiaci 2018 konať počas medzirezortného pripomienkového konania, ak legislatívne návrhy v zákone č. 328/2002 Z. z. o sociálnom zabezpečení policajtov vojakov budú pre VD neprijateľné. Ubezpečujem Vás, že nesedím a nečakám ako to dopadne, ale stále aj vo veci valorizácie VD konám.
Niekoľko rokov obhajujem zákonné práva VD a súbežne naraz riešim niekoľko diskriminácií, čo je aj v tomto prípade. Chápem, že valorizácia VD je pre väčšinu VD rozhodujúca na čo nezabúdam. Okrem valorizácie VD v súčasnosti súbežne riešim aj niekoľko ďalších pre VD nie menej dôležitých otázok ako napríklad je zmena termínu valorizácie VD z 1. 7. na termín 1.1. kalendárneho roka. Ďalej otázky riešenia skrivodlivosti staro výsluhových dôchodcov atď. Nezabúdate, že pre všetkých občanov EU ako aj pre VD je najdôležitejšia otázka mieru.
Sa divím, teraz sa rieši otázka valorizácie prečo niektorí pisatelia od nej odvádzajú pozornosť? Tým netvrdím že otázka bezpečnosti je druhoradá, ibaže ma prekvapuje že aj odborník na diskriminácie toto pozabudol.
Preto riešme -Valorizácia VD v rokoch 2018 až 2021 – a čo s ňou?
Kluby a združenia okrem APVV mlčia o tom čo podporujú.
To jsou vážná slova! Putinova výzva k občanům EU… Moc na výběr teda nemáme!
VladimírVladimirovič P U T I N
Prezident RuskéFederace
Výzva za mír!
Evropané, opravdu chceme III. světovou válku?
Evropští spoluobčané! “Vaši” politici chtějí dokázat, jak jsou užiteční pro EU, NATO a USA. Očekávají, že jejich “tvrdý postoj”vůči Rusku je vynese v kariérách výše, na ještě lépe placené posty, než mají dnes, proto se předhánějí v návrzích sankcí, vysílání bojových jednotek a v jiných projevech nekontrolované agrese proti Rusku, čímž se ze dne na den zvyšuje riziko 3. světové války.
Jsou tak zaslepeni svou vlastní nekontrolovatelnou mocí a vidinou jejího dalšího růstu, že počítají s tím, že Rusko ustoupí na poslední chvíli tlaku NATO a k válce nedojde.
Ale v čemž má Rusko ustoupit? Co má Rusko udělat, aby byli spokojeni? Má se vzdát svých území a podstoupit je dobrovolně každému, kdo o ně projeví zájem?
PRAVÝM CÍLEM všech těch,ať už jsou z Evropy, nebo zpoza oceánu, kteří chtějí vyvolat válku, je bohatství Ruska. Má Rusko rozdat své bohatství, aby se vyhnulo válce?
Má nechat likvidovat své vlastní obyvatelstvo na Ukrajině? Všichni, co uvažují střízlivě, vědí, že se to nikdy nestane! Rusko nikdy nepodlehne tlaku, jako nikdy nepodlehlo v minulosti, tak tomu nebude ani v budoucnosti.
Dnes je již jasné, že válka v plánech její strůjců nemá skončit na Ukrajině. Hlavním cílem je Rusko, ale válka zachvátí celou Evropu.
Co pro USA zajistí vyšší zisk a co USA rychleji vytrhne z dluhové krize než válečná výroba? Co účinněji zlikviduje konkurenci USA v podobě EU a Ruska, než vzájemné vyvraždění celých národů v Evropě? Co USA pomůže více rozšířit sféru svého vlivu, než poválečné půjčky, přesně podle odzkoušeného scénáře použitého po 2.světové válce?
Světový válečný konflikt reálně hrozí! V té souvislosti se zamyslete, kdo z Vašich politiků Vám prozradil, že po přijetí Ukrajiny do NATO a vstupu EU do konfliktu odvedou Vaše potomky na východní frontu, kde velmi pravděpodobně položí život?
Kdo z politiků tam půjde do zákopů s nimi?
Kdo z válečných štváčů, které královsky platíte ze svých daní a kdo z jejich mediálních spolupachatelů Vám prozradil, že toto nebude jen dobrodružná vítězná výprava na východ, ale že to skončí jako 3. světová válka za možného použití atomových zbraní?
Kdo dokáže předpovědět účast Číny, která je v tomto kon fliktu spojencem Ruska?
Kdo vyhodnotí reálnou sílu americké armády, která dosud bojovala vždy jen se slabším protivníkem, vždyť Hitlera porazili hlavně Rusové! Na co se vlastně váleční štváči spoléhají?
Jedno je jisté, v této válce nebude vítěze!
Kde se schováte před jadernými výbuchy?
Máte dost hlubokou jámu a dostatek potravin, abyste v ní vydrželi 100 let, než se sníží úroveň záření na únosnou míru? Ve jménu čeho mají na obou válčících stranách umřít naše děti na východní frontě, ve jménu čeho má zahynout rodina, ve jménu čeho má přestat existovat všechno, co znáte, ve jménu čeho má shořet tento svět? Ve jménu demokracie?
Kde vidíte demokracii v tom co se děje na Ukrajině? My vidíme jen fašistickou vládu, armádu, porušující mezinárodní konvence a promyšlenou genocidu vlastního obyvatelstva, jehož vinou je jen to, že mluví rusky a chce nezávislost na fašistické Ukrajině.
A co na to Evropa? Umíte si představit, že by si některý národ v EU vydobyl svou samostatnost způsobem, jak to dělá Ukrajina? Byla snad Ukrajina dosud nesamostatná, že bojuje o samostatnost? Měla snad vládu, kterou EU neuznávala? Neměli snad Ukrajinci svá národní práva? Evropská unie se vzdala svých principů a svým postojem se stává spolupachatelem genocidy. Co můžete očekávat od politiků EU vy sami, občané EU, když tak rychle a ochotně vaši politici bourají vlastní hodnotové základy?
Rusové jsou velký, kulturní a mocný národ, bez kterého by Evropa v dnešní podobě nikdy nevznikla.
RUSKO NENÍ VÁŠ NEPŘÍTEL, nepřítelem každého občana Evropy jsou nenasytní politici, kteří se za svou moc a peníze chystají zničit vše, co je všem drahé.
Na otázku můžeme snad zabránit chystané válce s Ruskem, do které nás tlačí politici a koupená média? Ano, můžeme!
Co mohou udělat obyčejní lidé?
Když všichni malí a slabí dělají totéž, změní všechno! Lze to změnit, neboť je to nutnost!
Bojkot všech politiků, kteří zvyšují napětí,kteří volají po sankcích a zásahu proti Rusku! Bojkot na všech úrovních, ve všech volbách! Nedopustit uplatnění zla, které chtějí šířit! Bojkotujte vstup Ukrajiny do NATO! Bojkotujte média, která válku podsouvají jako jediné možné řešení!
Věřte! Rusové i Ukrajinci jsou dva moudré národy, které řešení najdou.
Nebojte se!
Rozšiřujte tuto výzvu všemi vámi dostupnými způsoby, ve všech Vámdostupných jazycích!!!!!
…a takto nás oblbujú aj na Slovensku a potichu chystajú akceleráciu už bežiacej genocídy bežných Európanov.
Ak si niekto myslí, že sa presťahuje do USA, Kanady či Austrálie a bude zachránený, je na veľkom omyle – iba že by sme konečne začali všetci jednotne dávať oveľa intenzívnejšie najavo náš nesúhlas a nespokojnosť – skôr intenzívny odpor – s euromafiou a Slovenskými slniečkármi na čele štátu.
…takže pre naše deti a vnukov – už je naozaj najvyšší čas!!!
Výzva za mier !
Európania, naozaj chceme III. svetovú vojnu?
Európski spoluobčania! „Naši“ politici chcú dokázať, akí sú užitoční pre EÚ, NATO a USA. Očakávajú, že ich „tvrdý postoj“ voči Rusku vynesie v kariérach vyššie, na ešte lepšie platené posty, ako majú dnes, preto sa predháňajú v návrhu sankcií, vysielaní bojových jednotiek a iných prejavoch nekontrolovanej agresie proti Rusku, čím zo dňa na deň zvyšujú riziko 3. svetovej vojny. Sú tak zaslepení svojou vlastnou nekontrolovateľnou mocou a vidinou jej ďalšieho rastu, že rátajú s tým, že Rusko ustúpi na poslednú chvíľu tlaku NATO a k vojne nedôjde.
Ale v čom má Rusko ustúpiť? Čo má Rusko urobiť, aby boli spokojní? Má sa vzdať svojich území a odstúpiť ich dobrovoľne každému, kto o nich má záujem? PRAVÝM CIEĽOM všetkých tých, či už sú z Európy, alebo spoza oceánu, ktorí chcú vyvolať vojnu, je bohatstvo Ruska. Má Rusko rozdať svoje bohatstvo, aby sa vyhlo vojne? Má zlikvidovať svoje vlastné obyvateľstvo ako Ukrajina? Všetci, čo uvažujú triezvo, vedia, že sa to nikdy nestane! Rusko nikdy nepodľahne tlaku, ako nepodľahlo v minulosti, tak ani v budúcnosti.
Dnes je už jasné, že vojna sa v plánoch jej strojcov nemá skončiť na Ukrajine, hlavným cieľom je Rusko, a vojna má zachvátiť aj celú Európu. Čo zabezpečí pre USA vyšší zisk, a čo USA rýchlejšie vytrhne z krízy, ako vojnová výroba? Čo účinnejšie zlikviduje konkurenciu USA v podobe EÚ a Ruska, ako vzájomné vyvraždenie celých národov v Európe? Čo USA pomôže viac rozšíriť sféru svojho vplyvu, ako povojnové pôžičky, presne podľa odskúšaného scenára 2. svetovej vojny?
Svetový vojnový konflikt reálne hrozí! V tej súvislosti sa zamyslite, kto z Vašich politikov Vám prezradil, že po prijatí Ukrajiny do NATO a vstupe EÚ do konfliktu odvedú Vašich potomkov na východný front, kde veľmi pravdepodobne položia život? Kto z politikov tam pôjde do zákopov s nimi? Kto z vojnových štváčov, ktorých kráľovsky platíte zo svojich daní a kto z ich mediálnych spolupáchateľov Vám prezradil, že toto nebude len dobrodružná víťazná výprava na východ, ale sa to skončí ako 3. svetová vojna za použitia atómových zbraní? Kto dokáže predpovedať účasť Číny, ktorá je v&nb sp;tomto konflikte spojencom Ruska? Kto vyhodnotí reálnu silu americkej armády, ktorá doteraz bojovala vždy len so slabším protivníkom, veď Hitlera porazili Rusi! Na čo sa vlastne vojnoví štváči spoliehajú?
Jedno je isté, v tejto vojne víťaza nebude! Kde sa schováte pred jadrovými výbuchmi? Máte dosť hlbokú jamu a dostatok potravín, aby ste v nej vydržali 1000 rokov, kým sa zníži úroveň žiarenia na únosnú mieru? V mene čoho má umrieť vaše dieťa na východnom fronte, v mene čoho má zahynúť vaša rodina, v mene čoho má prestať existovať všetko, čo poznáte, v mene čoho má zhorieť svet? V mene demokracie?
Kde vidíte demokraciu v tom čo sa deje na Ukrajine? My vidíme len nepokryte fašistickú vládu, armádu, porušujúcu medzinárodné konvencie a premyslenú genocídu vlastného obyvateľstva, ktorého vinou je len to, že hovorí po rusky. A čo na to Európa? Viete si predstaviť, že by si niektorý národ v EÚ vydobýjal svoju samostatnosť spôsobom, ako to robí Ukrajina? Bola snáď Ukrajina doteraz nesamostatná, že bojuje o samostatnosť? Mala snáď vládu, ktorú EÚ neuznávala? Nemali snáď Ukrajinci svoje národné práva? Európska únia sa vzdala svojich princípov, a svojim postojom sa stáva spolupáchateľom genocídy.&nb sp; Čo môžeme očakávať od EÚ my sami, občania EÚ, keď tak rýchlo a ochotne búra vlastné hodnotové základy?
Rusi sú veľký, kultúrny a mocný národ, bez ktorého by Európa v dnešnej podobe nikdy nevznikla. RUSKO NIE JE NÁŠ NEPRIATEľ, nepriateľom každého občana Európy sú nenásytní politici, ktorí sa za svoju moc a peniaze chystajú zničiť všetko, čo je nám drahé.
Môžeme zabrániť chystanej vojne s Ruskom, do ktorej nás tlačia politici a kúpené médiá? Áno, môžeme!
Čo môžu urobiť obyčajní , malí ľudia? Keď všetci malí a slabí robia to isté, zmenia všetko! Môžeme to zmeniť, lebo musíme!
Bojkotujme všetkých politikov, ktorí zvyšujú napätie, ktorí volajú po ďalších sankciách, po intervencii proti Rusku! Bojkotujme ich na všetkých úrovniach, vo všetkých voľbách! Nedopusťme uplatnenie zla, ktoré chcú šíriť! Bojkotujme vstup Ukrajiny do NATO! Bojkotujme médiá, ktoré nám vojnu podsúvajú ako jediné riešenie!
Verme! Rusi aj Ukrajinci sú dva múdre národy, ktoré riešenie nájdu.
NEBOJME SA!
Rozširujte túto výzvu všetkými vám dostupnými spôsobmi, vo všetkých Vám dostupných jazykoch!
Podpísaní občania SR za MIER.
https://www.peticie.com/spolocna_vyzva_za_mier
.. zo slovenských médií: “Rím žiada o pomoc pri migračnej kríze” ..
Viac ako 73-tisíc ľudí od začiatku roka, tisíce len v uplynulých dňoch. Rím žiada EÚ, aby mu pomohla zvládnuť rastúci počet migrantov, ktorí sa snažia dostať do Európy cez Stredozemné more.Migračný tlak na Taliansko stúpol po tom, čo sa vlani po dohode EÚ s Tureckom výrazne zmiernil tlak na Grécko.„Situácia, ktorej čelíme, je vážna a Európa sa nemôže pozerať bokom,“ povedal nemenovaný zdroj talianskej vlády. O migračnej kríze na juhu Apeninského polostrova hovoril taliansky veľvyslanec pri EÚ Maurizio Massari s eurokomisárom pre vnútro Dimitrisom Avramopoulosom. Ako uviedla agentúra ANSA, eurokomisárovi povedal, že vláda v Ríme považuje za neprijateľné, aby všetci migranti zachránení v Stredozemnom mori končili len v Taliansku.Migranti sa na nebezpečnú cestu vydávajú často na nafukovacích člnoch alebo vratkých loďkách. Pred utopením ich zachraňujú lode talianskej a líbyjskej pobrežnej stráže, misie EÚ, ale aj mnohých mimovládiek.Taliansko podľa nemenovaných zdrojov zvažuje, že kým sa situácia nezlepší, zabráni cudzím lodiam s migrantmi na palube vstupovať do talianskych prístavov. Vstup by mali povolený len talianske lode a lode misie EÚ. V praxi by sa to teda týkalo lodí mimovládnych organizácií, ktoré migrantov zachraňujú na mori pri pobreží Líbye.„Hovorilo sa o myšlienke, že humanitárnym lodiam, ktoré sa plavia pod cudzími vlajkami, by sa blokoval návrat do talianskych prístavov,“ potvrdil zdroj talianskej vlády. Znamenalo by to, že rôzne európske mimovládky, ktoré pomáhajú migrantom na mori, by to nútilo brať migrantov do iných krajín EÚ.O tejto možnosti budú hovoriť ministri vnútra EÚ na neformálnom stretnutí na budúci týždeň v Tallinne. Na stole bude zrejme požiadavka Ríma, aby štáty EÚ povolili vstup do svojich prístavov niektorým lodiam humanitárnych organizácií s migrantmi na palube.Do Talianska prišlo od roku 2014 vyše pol milióna migrantov, vlani vyše 180-tisíc ľudí. Tento rok ich môže byť ešte viac. Plánovaných 200-tisíc miest pre utečencov je v Taliansku už dávno naplnených./náväzný link vyššie: “Migranti končí sranda”/.
K Mirovi Palfimu:
Možno je to celkom inak, ale môj odhad je, že v tom počte 4810 ľudí, sú profesie ako napríklad: zdravotné sestričky, kuchárky,učtovníčky, servírky, sekretárky, hovorkyne v skupine ….báb, a zamestnanci vojenských opravovni, automechanici, strážnici na bráne…v partii nutných potrebných pracantov .Takže by to aj vychádzalo na ten pomer 1 :4. Len treba si uvedomiť, že to druhé číslo-17 331 zahrňuje, nie len vojačikov , ale aj šarže. A tiež, že nie je šarža, ako šarža. Niektorý hodnostár sa bez civilného zamestnanca, resp. zamestnankyne zaobíde a niektorý ani za svet. No ale tu neviem pomer odhadnuť.
Ku komentáru Miroslava Vrbjara 7. júna 2017 o 11:05 – Vybral som z rubriky tohoto webu: “Občianske branné aktivity a ich deformácie”.Z článku uvedenej rubriky 10. júna 2017 o 18:32 – “Danko nechce strašiť povinnou vojenskou službou, príde čas na vytvorenie civilných zborov”.„Pri počtoch migrantov, keď sa roj tisícov ľudí rozbehne cez Slovensko, tak musíme mať pripravený systém ochrany. Prídu živelné pohromy. Štát na to musí mať vytvorenú zložku. Tu nepomôže ani poľovnícky zväz, ani záhradkári,“ vyhlásil Danko.„Kam sme sa dostali, keď máme v armáde viac civilov a dôstojníkov ako výkonných vojakov”?
.. 21. jún 2017 o 12:09 Autor: PETER KOVÁČ, Výdavky na obranu. (zdroj: SME/MM)
z linku – článku. .. počet vojakov celkovo 22 141., z toho výkonných vojakov 17 331., civilných zamestnancov 4810.,
Je zrejme, že výkonní vojaci potrebujú tiež civilné zabezpečenie – vojenskú podporu aj civilných zamestnancov rezortu MO SR.Priznám sa.Nikdy som neporozumel potrebe pomeru počtu v priemere 1 civilný zamestnanec na 4 až 5 výkonných vojakov.Podľa medializovaných informácii podobný pomer najskôr bude tiež v rezorte MV SR. .. zaujímavé informácie v linku článku.
V sobotu 3.6.2017 mali stretávku Vojaci vo Výslužbe v N.M.n. Váhom – tak je to čerstvé.
Vybral som, súhlasím s Michalom Dienešom.
Miro.
Všetci to vedia, že vstup do únie a NATO bol vynútený, aby nás mohli úplne a bez zábran vykorisťovať a okrádať, a zároveň vojensky mať pod kontrolou. Všetci vedia, že naša armáda je len formalita, že má viac úradníkov a generálov ako skutočných vojakov. Všetci vedia, že nás nemá kto ochrániť v prípade útoku tzv. utečencov, ale ani pri možných prírodných katastrofách. Všetci to vedia, že americký tlak na zvyšovanie výdajov na obranu je len tlakom, aby sa ich zbrane u nás predávali ešte viac než doteraz. Všetci vedia, že mier sa nedá zabezpečiť len hromadením zbraní. Všetci vedia, že Rusko nie je pre nás hrozbou, že je to len umelo, na majdanský spôsob, vytváraný nepriateľ. Všetci vedia, že Rusko vojny nikdy nezačínalo, ale ich končilo.
Všetci to vedia, že náš štát nemá vlastnú zahraničnú politiku. Všetci to vedia, že misie našich vojakov v zahraničí sú len internacionalizáciou agresívnej politiky USA a ich pokrvných kolonizačných spojencov. Všetci to vedia, že utečenecká kríza bola naplánovaná a zorganizovaná v USA a západných krajinách. Všetci to vedia, že terorizmus je dieťaťom agresie NATO a rozvratu pokojných krajín. Všetci to vedia, že terorizmus je aktom zúfalstva a bezmocnosti. Všetci to vedia, že sa mu nedá zabrániť, pokiaľ sa neodstránia jeho príčiny.
Všetci mlčia? Mlčíme? Čakáme na čo? Sme ako Židia, už s pripnutou hviezdou, ešte sa môžeme ako tak pohybovať po našom meste, blúdime, chodíme, čudujeme sa a neveríme neodvratnému osudu.
Hlupákom, ešte väčším hlupákom, idiotom, ešte väčším idiotom kapitalizmus!
V Novom Meste nad Váhom, na počesť 53. čaty VSOŠ, 3. júna 2017
PhDr. Michal Dieneš, CSc., pplk. v.v.
K náväznosti na nižšie napísané príspevky zo dňa: 23. mája 2017 o 8:36, 23. mája 2017 o 9:41 .., a pod.,
Zdroj, Autor: SITA 06.06.2017 14:33, aktualizované: 15:31
“Slovensko sa nechystá vystúpiť zo Severoatlantickej aliancie, ubezpečil šéf minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák po stretnutí so svojím ruským kolegom Sergejom Lavrovom v Kaliningrade, predstavujúcim najzápadnejší cíp Ruska”.
„Slovensko nebude prvou krajinou, ktorá vystúpi z aliancie,“ zdôraznil Lajčák v odpovedi na otázku týkajúcu sa zberu podpisov pod petíciu požadujúcich referendum o odchode z NATO.Podľa Lajčáka sa tejto akcii prisudzuje väčší význam v Rusku ako v jeho vlasti, kde odchod z NATO nie je na programe dňa a „všetky normálne, seriózne politické sily a strany a väčšina našich občanov považuje alianciu za garanta bezpečnosti“.Odchod Slovenska z Európskej únie a NATO otvorene presadzuje krajne pravicová strana Kotleba-Ľudová strana Naše Slovensko, ktorá tiež od vlaňajšieho júla zbiera podpisy pod petíciu za vypísanie referenda o tejto otázke. Iniciatívu si všímajú predovšetkým ruské médiá.
Moskva opakovane označila približovanie síl NATO k ruským hraniciam za ohrozenie svojej bezpečnosti. NATO tento rok posilnilo svoje východné krídlo štyrmi prápormi a jednou brigádou v reakcii na ruskú anexiu Krymu a vypuknutia ozbrojeného konfliktu na Ukrajine”.
Lavrov: “Rusko si váži vzťahy so Slovenskom, podporí jeho predsedníctvo vo VZ OSN”.
“Moskva bude počas slovenského predsedníctva vo Valnom zhromaždení OSN pomáhať Bratislave všetkými možnými spôsobmi, povedal ruský minister zahraničných vecí Sergej Lavrov na stretnutí so slovenským kolegom Miroslavom Lajčákom.
Podľa správy ruskej tlačovej agentúry TASS Lavrov Lajčákovi zablahoželal k zvoleniu za predsedu 72. zasadnutia VZ OSN a dodal, že „naše delegácie v New Yorku aktívne spolupracujú, urobíme všetko pre to, aby sme vám pomáhali“ pri výkone funkcie.Lavrov pri rozhovore zdôraznil, že sa plánuje zamerať na „situáciu v OSN, keďže nový generálny tajomník inicioval širokú diskusiu o ďalších reformách“ organizácie.
„Vážime si naše bilaterálne vzťahy a styky na vysokej a najvyššej úrovni,“ citoval ho ďalej TASS. „Slovensko je pre nás významným obchodným partnerom,“ dodal. Pokles v bilaterálnom obchode s uplynulých rokov sa podľa jeho názoru zrejme zastavil – v prvých mesiacoch tohto roka došlo k výraznému nárastu a Lavrov dúfa, že tento trend bude pokračovať”.
ČÍTAJTE VIAC – (tiež celá debata pod článkom v linku).
.
Zo dňa: 8. februára 2015 o 8:37 – (pre pamätníkov – záujemcov) z rubriky tohoto webu (Verejný priestor pre diskusiu) k neuskutočnenému referendu občanov SR o vstupe do NATO, na rozdiel od úspešného referenda (r. 2004) občanov SR o vstupe do EÚ.
Doplnenie ku 7. februáru 2015 o 11:59 (NATO) — “Ste za vstup SR do NATO?”, “Ste za rozmiestnenie jadrových zbraní na území SR?”, “Ste za rozmiestnenie vojenských základní na území SR?”
23.-24. máj 1997
výsledok: zmarené
Vtedajší prezident Michal Kováč vyhlásil referendum na dni 23. a 24. mája 1997. Občania mali odpovedať na štyri otázky: “Ste za vstup SR do NATO?”, “Ste za rozmiestnenie jadrových zbraní na území SR?”, “Ste za rozmiestnenie vojenských základní na území SR?” a “Súhlasíte, aby prezidenta SR volili občania SR podľa priloženého návrhu ústavného zákona priamo?” Spornou pre vtedajšiu koalíciu a opozíciu sa stala štvrtá otázka referenda, keďže pôvodne mali byť dve samostatné referendá. Nakoniec musel o spore vydať verdikt Ústavný súd SR. Ten 21. mája 1997 okrem iného rozhodol, že príloha rozhodnutia prezidenta SR o vyhlásení referenda pri otázke týkajúcej sa priamej voľby hlavy štátu odporuje zákonu o spôsobe vykonania referenda, a tým aj článku 100 ústavy. Ešte v ten deň dal minister vnútra Gustáv Krajči vytlačiť hlasovacie lístky s tromi otázkami, ktoré sa týkali iba bezpečnostnej problematiky. Ústredná komisia pre referendum sa 25. mája 1997 uzniesla, že právoplatné hlasovacie lístky so štyrmi otázkami neboli občanom doručené, čím bolo referendum zmarené. Nový verdikt ústavného súdu zo dňa 6. februára 1998 na podnet poslanca Ivana Šimka deklaroval, že minister Krajči svojím konaním a postupom v súvislosti s referendom porušil ústavné a základné práva občanov SR.
Zdroj, Autor: Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR)
Jaroslav Bednařík napísal: 23. mája 2017 o 9:41 – skúsim zareagovať na .. “Hlavně, že bojujeme proti terorizmu.” ..
V príspevku zo dňa 23. mája 2017 o 8:36 som okrem iného spomenul: Ale, čo je nepriateľom nás všetkých .. to je terorizmus ../ponechám na bezpečnostných analytikov/.Vyšiel mi trochu čas, tak som si od 23. mája 2017 bezpečnostných analytikov k problematike terorizmu-migrácie vypočul-prečítal:
pán Žitný – TA3, pán Šándor – TA3, Pravda, pán Klavec – TA3, pán Naď – rádio Expres, RTVS, pán Zábojník – vídeo-rozhovor Hospodárke Noviny, pán Bránik – rádio Expres a pod., .. v podstate sa nerozporujú s tým, čo sme dlhodobo popísali aj na tomto webe, poniektorí z bezpečnostných analytikov popísali skutočnosti aj obšírnejším pohľadom /od príčin – až po následky/.
U silových zložiek je všetko jasné, tam sa služba vykonáva podľa zákona č. 171/1993 o Policajnom zbore /až ešte niektoré §§-fy neboli zmenené/.Komplikovanejšie to vidím u Súkromných bezpečnostných služieb pri kultúrnych, spoločenských, športových podujatiach a pod., ale ako spomenul a ukončil svoj mediálny výstup jeden z bezpečnostných analytikov – občan musí ohľadom bezpečnostných opatrení strpieť bezpečnostný úkon .. až po .. “vyzlečenie do trenok” .. až sa mu to /občanovi/ nepáči, tak nech na podujatie jednoducho nejde.Ešte pre záujemcov, dnes na obed by mal byť ohľadom uvedenej témy v rádiu Expres v relácii s pánom Závodským Minister vnútra SR – pán Kaliňák./avizovalo dnes rádio Expres/.
Už iba s dovolením pre dokončenie príspevku z dnes 23. mája 2017 o 8:36 upútalo ma z dnešného poludňajšieho žurnálu TA3 – “bezpečnostná prehliadka pred vstupom na koncert bola slabá”. .. Dám jeden príklad: V Egypte pri teroristickom útoku na chránený Koptský kostol /opakované zábery z televízie (možno si všimli odborníci)/.Predtým boli obete v inom Koptskom kostole na inom mieste vo vnútri kostola (najskôr tento nebol chránený – všetko nemôže byť chránené (dá rozum – logika).Ale k jadru veci – pri chránenom kostole pri príchode – vstupe doň veriaci vchádzali cez bezpečnostnú ochranu – bezpečnostný rám.Tak šiel aj páchateľ, u ktorého bezpečnostný rám signalizoval nebezpečenstvo.(aspoň ochrana kostola ho vrátila z rámu späť)Páchateľ-terorista (pred tým “občan” sa podľa záberov TV opätovne vrátil a odpálil priamo v bezpečnostnom ráme.Výsledok cca. 15 mŕtvych, vrátane teroristu, veriacich a vrátane ochrany kostola.Otázka pre odborníkov .. čo s tým? .. otázka pre spoločnosť – kuvikov v médiách, prípadne iných “experov” .. sú dostatočne platení všetci výkonní-slúžiaci v priamom výkone služby (pritom nepodceňujem administratívu, ktorá predsa len nie je v prom slede na rane ..) policajti, vojaci, záchranári, hasiči., atď., všetci spadajúci pod zákony o sociálnom zabezpečení a následne VD, VD/SD, SD .. až sa náhodou dôchodku dožijú-prežijú?No, buďme všetci múdri .. každý z nás sa predsa pred vstupom do silových zložiek zaviazal brániť a chrániť (prisahal) .. takže tak, ako na futbale sú všetci diváci najlepší futbalisti po zápase, tak aj v týchto prípadoch po vojne je každý generálom.Ale platí jedno, odstránením príčiny, nie je potrebné riešiť následok. .. Len, už je problém v takom pokročilom štádiu, že nie je to žiadna jednoduchá záležitosť pre zainteresovaných ľudí zodpovedajúcich za bezpečnosť v spoločnosti.
Presne tak ako píše pán Miro Pálfi.
Môj názor na migrantov-utečencov…kto uteká pred vojnou, násilím…aby si ratoval vlastný život nebude špekulovať a sám rozosievať násilie v iných krajinách. Človeku, ktorému ide o život zostane v prvej bezpečnej krajine.Nerobí problémy na hraniciach. Nezahodí doklady, nechá si zistiť identitu, zobrať otlačky,spraviť foto atd. atd. Tu ide prevažne o ekonomickú migráciu. Z o sto “utečencov” je 70% ekonomických, 20% utekajúcich pred násilím a zbytok sú teroristi. Myslím si, že skutočná hrozba sú politici, ktorí odpútavajú pozornosť obyčajných ľudí od vlastného extrémismu. Už som to tu písal áno som extrémista a som na to hrdý. Ja totiž nekradnem, nepodvádzam, pomáham slabším,mám jednotu slova a činu. Som veriaci no žiadnu cirkev k svojej viere nepotrebujem. Ja na rozdiel od iných Boha nosím v srdci a nie v peňaženke. Za Boha sa neschovávam ako to robia poniektorí politici. Milujem svoju vlasť za ktorú som ochotný položiť aj život. Vážim si aj ľudí iných národností a viery, ktorí si ctia našu kultúru, zvyky…a majú v úcte našich velikánov. Ja myslím aj na budúce generácie. Žasnem nad vyslaním našich chlapcov k hraniciam Ruska. Neviem komu prisahali. Ja som prisahal vernosť k Slovenskej republike a nikomu inému. V skratke rýchlo zabudla krava, že bola teľaťom.
Ad Miro Palfi:
Sledoval jsem to rovněž; mne vyděsilo to, že po příspěvku p. Chmelára (podpora IS ze strany Saud.Arábie) předseda zahraničního výboru NR SR prohlásí Saudskou Arábii n a š i m s p o j e n c e m !!!!!!!
Hlavně, že bojujeme proti terorizmu
https://www.bezpzlozky.eu/2015/09/migranti-konci-sranda/ – Najsamprv mi na vysvetlenie dovoľte objasniť pár skutočností.Ako služby činní-v služobnom pomere 99% z nás v silových zložkách sme boli apolitickí a sme aj dnes, hoci by sme už nemuseli apolitickí byť.To ale neznamená, že nás nezaujíma spoločenské a politické dianie okolo nás.Kto pozeral v terajšiu nedeľu – 21.5.2017 reláciu v Politike v Spravodajskej relácii TA3 /včera – v pondelok bola relácia opakovaná/, dozvedel sa z úst poniektorých slovenských politikov (relácia sa dá najskôr pozrieť v archíve TA3), že: Osobne som sa dozvedel /a nie len ja/ = že, STRATEGICKÝM nepriateľom Slovenska je Rusko./vyjadrenie-vyjadrenia nekomentujem – iba vyjadrujem svoj úžas nad takýmto vyjadrením v tejto turbulentnej dobe a aj silne politicky rozdelenej spoločnosti/.
Ale, čo je nepriateľom nás všetkých /ponechám na bezpečnostných anylytikov ../ .. to je terorizmus ..
Neobstojí tvrdenie, že aj my Slováci sme /väčšina/ xenofóbovia, extrémisti., rasisti, a pod. .. Je potrebné si uvedomiť v spoločnosti jednu základnú poučku.S hlbokým významom, od ktorej sa všetko, aj problémy terorizmu-migrácie odvíjajú a zároveň rozvíjajú: “Každý utečenec pred vojnovými konfliktmi JE migrant .. ale, NIE každý migrant JE utečenec pred vojnovými konfliktmi.Neobstojí ani tvrdenie (“slniečkárov-vítačov-pozývateľov migratov” (aby nedošlo k omylu, – nie utečencov pred vojnami)/, že s terorizmom je potrebné sa naučiť žiť.
Záverom – ďalší príklad terorizmu, kedy už obyvateľstvo nie je v bezpečí ani na kultúrnych, spoločenských, športových., a podobných akciách, či podujatiach./Vďaka zatiaľ mimo nás – Slovenska/.
SVET – AKTUALIZOVANÉ 07:29, .. “Pri “vážnom incidente” v multifunkčnej hale v Manchestri zahynulo podľa britskej polície 19 ľudí a približne 50 bolo zranených. Polícia incident vyšetruje ako teroristický čin a z útoku podozrieva samovražedného útočníka. Tzv. Islamský štát útok schvaľuje a vyzýva k ďalším.Policajné zložky zatiaľ o útoku nezverejnili veľa informácií, nevyjadrili sa ani ohľadom možného páchateľa alebo páchateľov.Najhorší útok od roku 2005„Zložky záchranného systému reagujú na správy o explózii,“ uviedla manchesterská polícia. K výbuchu došlo okolo 22:30 tamojšieho času (23:30 SELČ), dodala.Nemenovaní americkí predstavitelia povedali agentúre Reuters, že podľa prvých známok by za explóziou mohol stať samovražedný útočník.Ak by sa potvrdilo, že ide o teroristický čin, išlo by o najhorší útok v Británii od júla 2005, keď štyria islamisti zabili v metre a v autobuse 52 ľudí. V Spojenom kráľovstve už dlhšiu dobu platí štvrtý stupeň protiteroristickej pohotovosti, najvyššia je piaty.Záchranná zdravotnícka služba uviedla, že do nemocníc dopravila 59 ľudí a rad osôb ošetrila na mieste. Podľa svedkov bolo na koncerte veľké množstvo detí. Speváčka je podľa hovorcu jej hudobného štúdia v poriadku.”Na účtoch na sociálnych sieťach, ktoré sú spájané s organizáciou Islamský štát, sa objavili príspevky, ktoré oslavujú zrejme teroristický čin a aj také, ktoré vyzývajú k páchaniu atentátov na ďalších miestach. .. viac informácii v dnešnej tlači – masovokomunikačných prostriedkoch.
Čoho sa nemci obávajú? Akych vojenských nebezpečí – vpádov?
“Z prehľadu nemeckého Rheinische Post je zrejmé, že ministerstvo bude zodpovedné za zásobovanie obyvateľov potravinami v prípade krízy – spôsobenej prírodnými katastrofami, výpadkami elektriky alebo vojenskými vpádmi“.
Načo je NATO, ktoré aj ich má ochrániť? Neveria že ich NATO ochráni? Alebo žeby nám neverili (čo ak prekročíme 2%HDP! a potom “uderíme”)?
A potom, vojny v Európe spravidla vychádzali z Veľkonemeckej ríše. Žeby zasa niečo kuli naši západní “priatelia”? Hrdina Richard Tesařík vystríhal, never nemcovi…
Berlín 01. decembra 2016, agentúra Reuters, nemecký – Rheinische Post
“Nemecko sa pripravuje na katastrofu: Vláda chce v prípade núdze skonfiškovať farmy, aby tak zásobila obyvateľstvo.Federálna vláda prijala nový núdzový plán v prípade núdze. Tie stanovujú, okrem iného, zabavenie fariem, aby sa zabezpečilo zásobovanie obyvateľstva s potravinami. Ako príklady katastrof sú uvedené ozbrojené konflikty, rozšírený výpadok elektriny, pandémie alebo rozsiahle uvoľnenie rádioaktívneho žiarenia.
Federálna vláda schválila nové plány pre zásobovanie obyvateľstva v prípade katastrofy, hlási Reuters. V stredu schválený zákon dodal okrem iného nové právomoci orgánom. To znamená, že farmy alebo iné potravinárske podniky môžu byť zabavené pre zabezpečenie výživy obyvateľstva. To by nastalo v prípade, keď sa väčšina Nemcov nedokáže zásobiť potravinami na voľnom trhu. Ako príklady katastrof sú uvedené ozbrojené konflikty, rozšírený výpadok elektriny, pandémie alebo rozsiahle uvoľnenie rádioaktívneho žiarenia.
Z prehľadu nemeckého Rheinische Post je zrejmé, že ministerstvo bude zodpovedné za zásobovanie obyvateľov potravinami v prípade krízy – spôsobenej prírodnými katastrofami, výpadkami elektriky alebo vojenskými vpádmi. V takom prípade by boli otvorené len veľké maloobchodné predajne.
Ako opatrenie proti rabovaniu zákon stanovuje štátny dozor na dodávky potravín. Zákon navyše myslel aj na premrštené ceny zo strany maloobchodníkov, ktorým sa vyhne pevnými sadzbám alebo stálymi cenami surovín”. … bez vánku sa lístok nepohne …
Pripomeňme si objektívne, v rámci plurality názorov:
“Ste za vstup SR do NATO?”, “Ste za rozmiestnenie jadrových zbraní na území SR?”, “Ste za rozmiestnenie vojenských základní na území SR?”
23.-24. máj 1997 — referendum.
výsledok: zmarené
“Vtedajší prezident Michal Kováč vyhlásil referendum na dni 23. a 24. mája 1997. Občania mali odpovedať na štyri otázky: “Ste za vstup SR do NATO?”, “Ste za rozmiestnenie jadrových zbraní na území SR?”, “Ste za rozmiestnenie vojenských základní na území SR?” a “Súhlasíte, aby prezidenta SR volili občania SR podľa priloženého návrhu ústavného zákona priamo?” Spornou pre vtedajšiu koalíciu a opozíciu sa stala štvrtá otázka referenda, keďže pôvodne mali byť dve samostatné referendá. Nakoniec musel o spore vydať verdikt Ústavný súd SR. Ten 21. mája 1997 okrem iného rozhodol, že príloha rozhodnutia prezidenta SR o vyhlásení referenda pri otázke týkajúcej sa priamej voľby hlavy štátu odporuje zákonu o spôsobe vykonania referenda, a tým aj článku 100 ústavy. Ešte v ten deň dal minister vnútra Gustáv Krajči vytlačiť hlasovacie lístky s tromi otázkami, ktoré sa týkali iba bezpečnostnej problematiky. Ústredná komisia pre referendum sa 25. mája 1997 uzniesla, že právoplatné hlasovacie lístky so štyrmi otázkami neboli občanom doručené, čím bolo referendum zmarené. Nový verdikt ústavného súdu zo dňa 6. februára 1998 na podnet poslanca Ivana Šimka deklaroval, že minister Krajči svojím konaním a postupom v súvislosti s referendom porušil ústavné a základné práva občanov SR”.
Referendum-vôľa občanov o vstupe do NATO sa nikdy doteraz v SR neuskutočnilo a nie je zakotvené v žiadnych právnych predpisoch Slovenskej Republiky, na rozdiel od referenda o vstupe do EU kde svoj súhlas občania vyjadrili v jedinom doteraz platnom-súhlasnom referende na Slovensku.
Informácie som čerpal z dobových článkov slovenských médii a takto si ich pamätám …(až ma pamäť neklame) …
Osobne si myslím, že nastal čas, aby sme sa aj my dali jasne najavo na ktorej strane stojíme a aby sme nahlas vyjadrili nesúhlas so zvyšovaním napätia medzi NATO (USA) a RF prostredníctvom nebezpečných – a zbytočných – rozhodnutí Slovenských politikov (vykonaných bez mandátu občanov), ktoré umožňujú vyslanie Slovenských vojakov na územie cudzieho štátu k Ruským hraniciam a pobyt príslušníkov cudzích armád na Slovenskom území, ak tento pobyt nie je za účelom vojenského cvičenia.
.
Link na Parlamentné listy odstránil webmajster
Pre Milana Faltina: Asi sa poniektorí politici – média – mainstream., a pod … držia: niekedy sa tomu hovorilo-hovorí “vymývanie mozgov, či tĺčenie kalelábov do hláv” … asi sa držia toho: “”Európsky súd pre ľudské práva vydal v r. 1998 rozhodnutie o slobode slova: „Sloboda slova znamená nielen právo šíriť informácie neutrálne či pozitívne, ale tiež informácie šokujúce či pohoršujúce a zraňujúce“. Keďže legislatíva SR je subordinovaná legislatíve EU, uvedené rozhodnutie Európskeho súdu pre ľudské práva je záväzné pre všetky štátne orgány, všetky organizácie a združenia, občanov vrátane masmédií”. … a toho-tej SLOBODY SLOVA sa držíme tiež aj my, čo bol zatiaľ jeden z výdobytkov Novembra 1989 – ako jeden výdobytok zatiaľ NEZRUŠENÝ .? establišmentom (tak dajak sa píše).Až som správne pochopil predchádzajúci príspevok.