Verejný priestor pre diskusiu www.bezpzlozky.eu
Pavol Bada administrátor www.bezpzlozky.eu zrozumiteľne vyjadril svoj zámer vytvoriť verejný priestor pre diskusiu a prezentáciu odborných stanovísk k oblastiam záujmov cieľovej skupiny, ktorá svoj kariérny život alebo záľubu spojila so sférou vojenstva, bezpečnosti, ochrany života a majetku.
Ako sa ďalej sám vyjadril, určite sa časom objavia neprajníci tohto webu, ktorí budú spochybňovať jeho existenciu a obsah. Som však presvedčený, že to, čím sa od iných profesijne a odborne zameraných stránok odlišuje, je okrem zaujímavého obsahu predovšetkým uplatnenie práva na priestor verejne sa vyjadriť, ako základného práva občana demokratickej spoločnosti a teda aj občana-vojaka, občana-policajta a ďalších občanov v služobnom pomere vykonávajúcich náročnú a obetavú službu v prospech celej spoločnosti.
Vytvára priestor na právo kriticky sa vyjadriť k tomu, čo je pre iných „tabu“ a neprijateľné z hľadiska ohrozenia osobných ambícií a pozícií, čo zakrývajú rúškom uzavretosti systému, či riešenia problémov výhradne služobnými postupmi pod hrozbou postihov nositeľov kritických názorov dožadujúcich sa nápravy krívd a omylov.
Preto by mal web www.bezpzlozky.eu dôsledne napĺňať obsah výroku Voltaira : „Nesúhlasím s tým čo hovoríš, ale do poslednej kvapky krvi budem brániť tvoje právo povedať to“. Právo vyjadriť sa musí mať, tak ako uvádza Pavol Bada určité osobné regulatívy, ktoré nepoškodzujú ľudské a občianske práva iných občanov garantované Ústavou Slovenskej republiky. Podľa J.J. Rousseau: „Moja sloboda ( v našom prípade vyjadrenia sa) končí tam, kde začína sloboda druhého“.
Obmedzenia vo vyjadreniach môžu byť dané len zo zákona, ale nie subjektívnym rozhodnutím jednotlivca. Ak má byť náš postoj kritický, mal by mať podľa I. Kanta dve roviny. Prvá rovina je mať odvahu kriticky myslieť a druhá ak chcem kritizovať , tak kritizovať na pevných rozumových základoch.
Nechcime za každú cenu odhaľovať pravdy, lebo ako to v živote často chodí žiadna pravda nie je absolútna a každý sa snaží prezentovať svoju pravdu.
Jaroslav Junek
- – – – – –
Avízo pre diskutujúcich
Web bezpzlozky.eu je nestranný, nepodporuje žiadnu politickú stranu.
Jedným zo základných princípov jeho fungovania je, že odmietame aktívne spájanie sa s politikmi a politickými stranami.
Mali by sme sa snažiť odhaľovať najmä predsudky, omyly, pochybenia, porušenia práva a etických noriem ku ktorým sa zaväzoval vstupom do služobného pomeru každý vojak ozbrojených síl a príslušník bezpečnostných a záchranárskych zložiek.
Webmajster
- – – – – – –
Odpoveď MO SR na otázky kolegu Vratislava Mojša tu:
Vadím sa, či čo? Ja hovorím o morálnom hľadisku.
Odkaz pre Milan Faltin napísal: 18. januára 2016 v 8:17
Odporúčam prečítať si slovenskú Ústavu kde je aj tento text:
” HOSPODÁRSKE, SOCIÁLNE A KULTÚRNE PRÁVA
Čl. 37 – Právo na štrajk sa zaručuje. Podmienky ustanoví zákon. Toto právo nemajú sudcovia, prokurátori, príslušníci ozbrojených síl a ozbrojených zborov a príslušníci a zamestnanci hasičských a záchranných zborov.”
P.S. pritom zákon o štrajku ešte stále na Slovensku nebol prijatý, takže neviem prečo by mali mať zdravotníci zakázané štrajkovať? .
No, ale veď oni-sestričky, práve preto, že podobne ako my vojaci, policajti, hasiči, snáď aj doktori a čo ja viem kto ešte, majú zakázané štrajkovať, keď aj nie z tých dôvodov ako my siloví (mohli by sme predsa povaliť mocipánov),ale keď už nie z iných tak aspoň z morálných dôvodov (keby oni regulerne štrajkovali, tak by šlo o život chorých a hovorí sa predsa, že keď nejde o život, ide o hovno), zvolili tento spôsob protestu-petíciu-výpovede- PN- OČR….Abý sa mocipani spamätali a robili niečo. Ale oni driemu (jaká to náhoda-aj naše penzistické vedenia driemu), ba robia aj opak, než by trebalo (z tých sestričiek bude koncom mesiaca ďalšia vlna emigrantiek , sice z vlasnej krajiny smerom do “A”, “D”, “GB” ….)
A tých vychrtlých individui, kožených ksichtov, a vlasne 150 nefachčenkov na hradnom vrškuv BA a niekoľko desiatok rôzných “miništrantov a tajomníkov” z podhradia to netankuje? Asi nie. Zabudli už, že aj vreco zemiakov môže povalit nafukanca? Jak sa to stalo v jednom regione nie tak dávno?
Celý systém odmeňovania a dôchodkov je v tomto štáte na nič, ale to vychádza z toho, že všetky vládne garnitúry sa snažili udržať platy a dôchodky čo najnižšie, aby sa im lepši vládlo. Chudobný človek sa totiž o to svoje málo bojí ďaleko viac ako bohatý a je lepšie ovládateľný. To sa dá riešiť len spojeným tlakom spoločenských, profesijných a odborových organizácií na vládu – nie však násilne, štrajkami a pod, ale mediálnym tlakom a tlakom na vyjednávanie.
Keď ste už zmienili sestričky. Je smutné, že práve ony skočili na lep tlustej Monike, ktorá ich využíva na svoje politické ambície, veď bola predsa na kandidátke Oľano, síce z nej odstúpila, keď videla, že by neustála politický tlak, ale určite má od toho chudého psychopata za štrajk sľúbený nejaký tučnú prebendu, keď sa dostane do vlády. Podobne aj šéfka komory Lazorová (píšem správne ?). O sestry im vôbec nejde. Tie skončia začiatkom februára na ulici, zrejme majú vo veľkej väčšine okolo štyridsiatky, nikto ich nezamestná a keď tak za polovicu toho čo mali v nemocnici za ďaleko špinavšiu a namáhavejšiu prácu. Do mesiaca ich nahradia na menej náročných oddeleniach sestry z Ukrajiny a naše, ktoré tam doposiaľ robili prejdú na uprázdnené miesta na náročnejšiu a už samozrejme lepšie zaplatenú prácu, nakoľko nemocnice na ukrajinských sestrách ušetria.
U tých sestričiek Vlado, to je trošku zložitejšie-možno úmýselne, abý sa v tom nevyznala ani divá sviňa. Jedna sa o to, že sestričky sú trojakého-až štvorakého druhu-podľa toho, jak a od koho dostavajú výplaty:
1. zamestnankyne štátu-teda tie ktoré platí MZ( vo fakultných a univerzitných nemocniciach)-tie doplatili najviac na nový Čisľakov zákon. Zaviedol im paušalný zakladný plat a zrušil “výsluhu rokov”, ktorú mali odjakživa, dokonca aj za Pentliarika, keď bola ústavným súdom napadnutá, bola v štátných nemocniciach pololegálne zachovaná. Tým sestričkám sa výplata skoro vôbec nezvýši-maximálne tak o valorizáciu (poznáme z vlastých skúsenosti tie valorizacie), a služobne najstaršia sestra bude mať taký istý plat jak ta najmladšia ktorá práve nastupila.
2.zamestnankyne VUC(župné nemocnice a mestké nemocnice), tie na tom zákone trochu získali, hlavne tie mladšie, lebo je stanovený ten minimálný základ, ktorý dostať musia. Doteraz im ho župani a manažerské individua k tomu účelu určene okresavali jak sa dalo.
3.zamestnankyne v súkromných nemocniciach(Penťáckých a podobne), tie si asi tiež ťažko polepšia, lebo kadejakí Drakulovia, Petkovia, Kolari a pod…im do zmluvy napíšu že sestry sú sestričky na pol uväzku a na druhu polovicu úväzku že sú upratovačky, sekretárký, THP- pracovníčký a čo ja viem čo ešte. Takže tie budú radi, keď dostanú to čo majú.
4. zamestnankyne v ambulanciach súkromných doktorov, zubárov, šarlatánov, atď.-už teraz sú na tom tak, jak je to v bode 3, takže tam už vôbec nie, budú radi, keď im súkromníci ešte neuberú, alebo,aby neporušili zákon neprepustia.
No a aby to bolo komplet, sestričky sú aj v starobincoch, kúpeľoch,socialných službách, rôzných liečebniach (napr VOLAREZA, T.Zruby, Lipt.Ján, Medvedia hora, PN… čo poznáme my, ale aj Predná Hora…čo poznajú napr. opilci… a podobne), tak tých sestier v týchto zariadeniach sa ten Čísľakov zákon netýka, lebo ich platí Richter a ten v poslednej dobe žiadný nový zákon nevymyslel. Čiže tieto dostanú tak guľové s prehadzovačkou od MZ.
Ale je mi záhadou, že prečo sa ten zákon týka VUC , kde platy fakt pekne zlepšuje, tak jak je pre Čisľáka záhadou, že čo to za epidemia vznikla v PO minulý týždeň a postihla akurát štátne sestričky, že odišli na PN a OČR…
Problém, ktorí sa nás dotýka: PENIAZE
Chcem poukázať na ” Vypočítaný základ” zbehlí v problematike vedia , pre verejnosť úmyselné tabu.
Aktuálne:
– zdravotné sestry majú základ pre výpočet mzdy, ten sa zníži o 200 EUR. Sestrám sa mzda nezníži, do
dorovnania však ani nezvýši , t.j. 3 – 5 rokov. To sa stalo aj v školstve znížil sa základ s dorovnaním 3 rokov,
keď sa /zakonzervovali/ mzdy .
– minimálny dôchodok je dnes 305 EUR , tí ktorí mali vypočítaný základ dôchodku 303,01 dostali 305 EUR,
tí ktorí mali 250 EUR dostanú 305 EUR, ale valorizovaný základ im môže zastabilizovať dôchodok aj na desať
rokov, stále budú dostávať 305 EUR, kým vypočítaný základ nedosiahne sumu 305 EUR.
Nás sa to netýka ?
Vyslúžilcom s nízkymi dôchodkami je výhodnejšie zvýšenie dôchodku o pevnú sumu / solidarita a zásluhovosť/
Vyslúžilcom s vysokými dôchodkami je výhodnejšie zvýšenie dôchodku percentuálne / zásluhovosť a solidarita /
Kompromisom je solidarita a zásluhovosť v závislosti od odslúžených rokov.
Preposielam mail,/ meno autora zachovám v anonymite a vytrhávam z kontextu/ , ale vyjadruje podstatu , ku ktorému prikladám svoj názor.
cit. “Netýka sa ma to, ani nikoho z môjho blízkeho okolia, ale v podstate sa nás to týka všetkých, lebo extrém zakladá ďalší extrém” koniec citátu.
Všetky veci sa nás týkajú, všetky. ” Môj problém – môj osoh” je krátkozraký obraz. Plne súhlasím “v podstate sa nás to týka všetkých”.
Zachytil som: ” podľa bezpečnostných analytikov ” protiimigračné nálady v Českej republike sa podpisujú pod vznik čoraz väčšieho počtu skupín domobrany. STÁLE SÚ VŠAK VAČŠOU HROZBOU PRE SPOLOČNOSŤ BÝVALÍ VOJACI ” / zdroj PLUS 7dní č. 2 strana 70 , článok NÁSTUP DOMOBRANY ” /.
Medzi riadkami čítam: V ČR nie migracia, nie politika, nie SEF / spoločensko ekonomická situácia / , bývalí vojaci sú problém. Ako je to na Slovensku neviem , nie je to verejne prezentované bezpečnostnými analytikmi, ani MV, SIS, ani politikmi.
ZV SR určite nie je bezpečnostnou hrozbou. Je to organizácia , ktorá plne rešpektuje a vyjadruje cestou združených vojakov plnú podporu Slovenskej republike. Bezpečnostnou hrozbou nie je ani http://www.bezpzlozky.eu , má len pridanú hodnotu názorov a postojov.
Neviem, ako to vidia bezpečnostní analytici, MV, SIS, politici. vojaci bývalí a súčasní SR.
Vybral som z príspevkov pod článkami:
Za socializmu sa pri zvyšovaní miezd používalo pravidlo A, Bé, Cé, Dé
Armáda, Bezpečnosť, Cigáni a Dosť.
A dnes to tak vyzerá s dôchodkami. Neprimerane vysoké majú:
Armáda Bezpečnosť ( Polícia ) Cigáni a Dosť.
.
Aký bol v roku 2012 najnižší a najvyšší vyplatený dôchodok?
– Najnižší vyplácaný výsluhový dôchodok bol 39,69 EUR. – u POLÍCIE
– Najvyšší vyplácaný výsluhový dôchodok bol 2357,96 EUR. u PoLÍcie
– Najnižší vyplácaný výsluhový dôchodok bol 205,58 EUR. u VOJAKOV
– Najvyšší vyplácaný výsluhový dôchodok bol 2683,76 EUR. u VOJAKOV
Zdroj: HOSPODÁRSKE NOVINY, PORADCA, STREDA 17.APRÍLA 2013………….všimnime si NAJNIŽŠIE výsluhové dôchodky u silových zložiek.
.
Je zrejmé, že najvyššie dôchodky sú u policajných a armádnych špičiek..podobne to bude aj u špičkových politikov, manažérov, poslancov..atď.,
Priemerný výsluhový dôchodok bol uvádzaný medzi 600 – 700 eurami.U civilov približne 400 eur.Ale čo je PRIEMER – štatistický presný súhrn nepresných čísel a naopak.Tak, ako bolo uvádzané, že okolo 100 000 dôchodcov má starobné dôchodky nad 800 až 1000 eúr, či 10 000 výsluhových dôchodcov má výsluhový dôchodok IBA okolo 400 eúr (+-).Matematika nepustí.Až by sme dôchodky na Slovensku zdanili, alebo ináč ponížili, komu viac z nich ostane na živobytie..predsa tomu, čo mal viac..
Až sa dôchodky valorizujú, tiež sme nezistili, ako by sa pomyselné nožnice privreli..určite nie tak, ako sa valorizovalo doteraz od roku 2012 – § 68. Možno..? Vzhľadom tiež na zásluhovosť bola najspravodlivejšia valorizácia pred rokom 2012..Pre výsluhových dôchodcov je podrobne rozpísaná v rubrike 3. výročie Nevalorizácie – je potrebné ísť myšou dole stránkou.
.
Stačí iba roztvoriť a prečítať link v príspevku z rubriky “Češi požadujú zrušenie zdanenia VD”: 14. januára 2016 o 9:07 – je v ňom ukážkovo uvedené, ako je politická scéna aj MF SR rozdelené pol na pol..dilema ostalo..
Že nebude mať kto pracovť na budúcich dôchodcov? Tak prečo potom s veľkou slávou otvárajú ďalšiu automobilku? To sa tam tie Rovery budú vyrábať sami od seba? Asi ťažko. Práve naopak, na penzie a na platy by mohlo byť aj dvojnásobne, jak sa dakedy sľubovalo, ale to by vrchných 10-tisíc, či už zo štátneho, alebo aj zo súkromného sektoru nesmelo kradnuť, korumpovať a podvádzať…proste balamutiť národ.
Ďalšia povzbudivá informácia:
http://www.topky.sk/cl/10/1521615/Zdrvujuca-sprava-pre-Slovakov–stat-sa-o-nas-uz-nepostara–Budte-prichystani-na-najhorsie-
Nech sa neposeru. To 1,90€ čo mi dneska pridali a súčasne aj potvrdili dekrétom , si kľudne mohol Richter nechať pre bezdomovcov a podobné socialne prípady, keď náhodou znova vyhrá voľby. Keď nevyhra, tak si tu sumu mohol nechať strčiť za klobúk, alebo niekam inde… Hanba!!!
Dôchodkové peripetie:
http://nazory.pravda.sk/analyzy-a-postrehy/clanok/379726-dochodkove-peripetie/
Príliš štedré dôchodky na Slovensku:
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/379910-slovensko-ma-prilis-stedre-dochodky-tvrdi-studia-allianzu/
ad. Králik Jozef napísal: 27. november 2015 v 20:13
Jozef zábavné čítanie, ak je to naozaj odpoveď riaditeľky kancelárie ministra obrany SR.
Ak áno, je to hanba Armády SR, ministerstva, aj nás vyslúžilcov.
“Ministerstvo obrany SR odpovedá”
Bratislava 26. novembra 2015
…. Musíme žial’ konštatovat’, že iba človek, ktorý nevidí a nepočuje čo sa deje, a v prípade útvaru v Poprade to platí dvojnásobne, möže vytvorit’ taký neobjektívny list, ako sa to podarilo Vám. / nerozumiem /
….. zavadzajúce informácie o sociálnych opatreniach ministerstva obrany alebo vlády SR sú absolútne neadekvátne a taká manipulácia je neprípustná. / nerozumiem /
…….. odmietame vaše hodnotenie, očierňovanie a zosmiešňovanie modernizácie OS SR, o ktorej nepochybuje ani väčšina / čo je to väčšina? / občanov Slovenskej republiky. Práve z Vašej strany je to znevažovanie práce množstva ľudí z MO SR a OS SR, ktorí na týchto projektoch tvrdo pracovali, aby rezort obrany mohol plnit’ všetky svoje záväzky / čo sú záväzky ? / a to najmä ….
….. ľudí z Popradu a jeho blízkeho okolia prácu. … váš útvar by už neexistoval a z takto ušetrených finančných prostriedkov by sme bez problémov mohli vyplatit’ odmeny všetkým zamestnancom rezortu.
/ smiešne , až hlúpe / .
….. možno nechápete ľudí, / ??? /
…. nie je a ani nebude rozdel’ovanie ľudí na dobrých a zlých
…. Ako príklad mažeme / fakt mažete / uviest’
…. zvýšenie v priemere 0 168 eur ročne.
….. odborového zväzu ste to zaregistrovali
……. predmetom závisti a nezmysleného politikárčenia.
……… Dörazne sa ohradzujeme a dištancujeme od akéhokol’vek politického vydierania naznačeného vo Vašom liste.
…….. Sme presvedčení, že popradskí odborári s najnižšími platmi, by len s úžasom sledovali s akým nasadením predstavitelia závodného výboru „obhajujú” ich odmeny.
……Nevieme, čo je vašim zámerom, ale svojím postojom vytvárate tlak na to, aby sme pristúpili k úplnému zrušeniu odmien a v rámci rezortu tak nedostal nikto ani cent.
Pani riaditeľka kancelárie , ak je to autentické a reprezentujete MO SR, potom zbohom Slovensko, zbohom ASR.
A nedá mi, zdokumentovať, ako sme hlboko klesli:
/ Analýza hodná nekroprezidenta, nekrozväzu , kde “Analýza doterajších právnych krokov – postupov na vyriešenie nevalorizácie výsluhových dôchodkov v roku 2012 ” samozrejme bez možnosti spätnej väzby, nie je analýzou” , len fajkou nad splnením v klasickom: prejednali. Nedozvedel som sa stanovisko prezidenta ZV SR:
” je valorizácia z roku 2012 oprávnená ? ”
Vysvetlivka : nekro nie je nadávkou, ani urážkou. Je ocenenie starostlivosti o mŕtvych a pripomínanie si obetí našej histórie.
Králik Jozef napísal: 27. november 2015 v 20:13
– ako keby som to ja napísal….presné a adresné
…dobre položená otázka od neznámeho autora českému poslancovi…
Pane poslanče,
ministr Stropnický chce mapovat počty mužů a žen schopných a ochotných
podílet se na ochraně vlasti. Ráda bych se dozvěděla, co konkrétního chtějí politici abychom bránili. Zda cizí kapitál, cizí banky, cizí média, cizí šachty, cizí pozemky. Majetky zbohatlíků, korupčníků a tunelářů. Majetky politiků a jejich rodin. Proč bychom měli pokládat životy za zemi, která nám byla ukradena, za firmy, pro něž dřeme za 1/3 německých výplat, za obchodní řetězce, které zlikvidovaly drobné podnikatele a prodávají nám zdravotně závadný odpad, za
ukradenou vodu?
Proč bychom měli umírat za politiky, kteří celou tuto genocidu od roku 1989 umožnili a kteří nám pravidelně nadávají do komunistů, šíří mezi lidmi nenávist a podporují světového agresora č.1 – USA?
Děkuji za odpověď.
PS: Není bez zajímavosti, že armádu, kterou zničil Václav Havel a individua mu podobná už asi nikdo neobnoví. Zmizela rozsáhlá technika, závody na výrobu a opravy techniky všeho druhu, zanikli specialisté a z půlmilionové armády máme jakousi četu, co jezdí po světě jak Humberto, hradní stráž, dvě kapely a tři pronajaté stíhačky věčně v opravě.
Pre zábavu(?) – prečítajte si dve prílohy a pouvažujte ….“obrana nemá na odmeny, lebo“…“nemusíte dostať nič, lebo“…“nejde o tie peniaze“, aj keď vždy o ne išlo, aj preto ľudia pracujú, že?
Ale ťa naserie, keď si niekto mýli “odmenu za splnenie úloh” so “sociálnou dávkou pre nižšie platy”. A ešte napíšem takto – videl som už aj papiere, kto by podľa uvádzaného kritéria mal dostať cca 200 E ako odmenu, ale zoberte v úvahu – konkrétne 4 u zamestnancov, nemám nič proti nim, robia minimálne rovnako ako ostatných 11, ale – sú to mladí chalani, ktorým do tej hranice cca 600 E chýbajú 1-3 roky aby sa posunuli v platovej triede a preskočia ju, …čo tí ostatní, ktorí majú o necelých 50 E viac ako stanovená hranica? No jednoducho sa vykašlú na robotu a budú robiť iba to čo musia, naviac mi neurobia ani „ň“!.
MO SR nemá na odmeny, robili modernizáciu, ale zabudli asi aj na predražené výberové konania, len malý príklad – prezutie služobnej Fábie, kde si vodič priniesol svoje pneumatiky na diskoch, takže počítaj 4x zhodenie kolesa s letnou pneu, 4x vyváženie kolesa a 4x nahodenie kolies = 250 E, neviem ako vy, ja na Rapide takým istým spôsobom prezúvam za 20 euro, … kamarát mi hovorí: robím na metrológii, potreboval som dať urobiť potvrdenie o tom, že používané váhy sú v poriadku. Našiel som firmu, kde mi to urobia za 37 euro do 2 dní…, no musel som ísť do Bratislavy aj s váhami, nechať ich tam, že urobia výberové konanie. Dobre, dva mesiace som bol bez váh, potom som si išiel po ne. Výsledná cena – 537 E. Plus cesta zo Žiliny do Bratislavy a späť 2x… Paradox – potvrdenie vystavila firma v Žiline za tých 37 euro, ale výberové konanie stálo 500 … takto šetria, takto míňajú… ľudia sú naučení robiť, ale sú naučení aj na to, že v rezortoch ktoré patria štátu bývajú koncoročné odmeny keď boli splnené úlohy, asi tak ako v civile bývajú aj u súkromníka prémie.
Máte kontakty, skúste sa opýtať ako to je s odmenami u PZ, len pre zaujímavosť, aj tak sa to asi dozviem, syn jedného hasiča robí policajta, ale ten nebude mať celkový prehľad.
Zverejnil by som toto všetko na webe, ale nemôžem pod svojim menom, ešte robím a zatiaľ chcem aspoň rok vydržať – asi by som vydržal aj po zverejnení, ale viem že by to malo odozvu u mojich nadriadených.
Nemám list odborárov z Popradu, na ktorý je vlastne odpoveď riaditeľky, ale aj toto vystihuje aroganciu.
————-
Ministerstvo obrany SR odpovedá:
Bratislava 26. novembra 2015
Vážená pani predsedníčka,
Vážený pán tajomník,
tento týždeň sme dostali Váš list, v ktorom vyjadrujete svoj postoj k návrhu na vyplatenie odmien v rámci rezortu obrany. Musíme žial’ konštatovat’, že iba človek, ktorý nevidí a nepočuje čo sa deje, a v prípade útvaru v Poprade to platí dvojnásobne, möže vytvorit’ taký neobjektívny list, ako sa to podarilo Vám.
Váš osobný názor, že ministerstvo obrany znevažuje prácu zamestnancov rezortu, ako aj zavadzajúce informácie o sociálnych opatreniach ministerstva obrany alebo vlády SR sú absolútne neadekvátne a taká manipulácia je neprípustná. Rešpektujúc Váš názor, odmietame vaše hodnotenie, očierňovanie a zosmiešňovanie modernizácie OS SR, o ktorej nepochybuje ani väčšina občanov Slovenskej republiky. Práve z Vašej strany je to znevažovanie práce množstva ľudí z MO SR a OS SR, ktorí na týchto projektoch tvrdo pracovali, aby rezort obrany mohol plnit’ všetky svoje záväzky a to najmä smerom k občanom nášho štátu.
Ak hodnotíte sociálne (podl’a Vás antisociálne) opatrenia tejto vlády či vedenia ministerstva obrany, považujeme za nevyhnutné pripomenút’ Vám návrh OS SR na zrušenie vášho útvaru, ktorý osobne minister obrany zastavil, vd’aka čomu má aj dnes takmer 200 ľudí z Popradu a jeho blízkeho okolia prácu. Považujeme za nutné zopakovat’, že ide o takmer 200 l’udí, ktorí by dnes určite neriešili kto dostane alebo nedostane odmenu, pretože by pravdepodobne mali celkom iné starosti. Ak by vedenie MO SR bolo také antisociálne ako sa usilujete prezentovat’ vo vašom liste, váš útvar by už neexistoval a z takto ušetrených finančných prostriedkov by sme bez problémov mohli vyplatit’ odmeny všetkým zamestnancom rezortu. To sme neurobili. Naopak, útvar funguje a aj vd’aka tomuto sociálnemu rozhodnutiu ministra obrany dnes môžete písat’ list plný zavádzajúcich a nepresných informácií.
Chceme Vás ubezpečit’, a naše rozhodnutia o tom aj svedčia, že si prácu všetkých zamestnancov vážime. Popri všetkých opatreniach, ktoré sme nútení robit’ aj vzhl’adom na dynamicky sa meniacu bezpečnostnú situáciu a realizáciu modernizačných projektov sme boli radi, že sme našli tol’ko finančných prostriedkov, aby sme mohli odmenu vyplatit’ aspoň tým zamestnancom, ktorí majú v rámci rezortu najnižšie platy. Z listu, ktorý píšete je evidentné, že patríte asi k tým šťastnejším, ktorých plat patrí k vyšším a preto možno nechápete ľudí, pre ktorých je aj 100 či 200 eur vel’kou pomocou. Aj preto zopakujeme, sme hrdí na to, že sme napriek nel’ahkej situácii našli finančné prostriedky pre zamestnancov s najnižšími platmi.
Naším zámerom rozhodne nie je a ani nebude rozdel’ovanie ľudí na dobrých a zlých a už vöbec netvrdíme, že Vy alebo vaši kolegovia si neplníte svoje pracovné povinnosti. Dovol’ujeme si upriamit’ Vašu pozornost’ pre lepšiu orientáciu v sociálnej oblasti na opatrenia prijaté v prospech zamestnancov rezortu len za posledné obdobie. Ako príklad mažeme uviest’
našu vlastnú iniciatívu pri plošnej valorizácii osobných príplatkov, čo predstavuje zvýšenie v priemere 0 168 eur ročne. Za zmienku rozhodne stojí aj 4 % zvýšenie platov všetkých štátnych zamestnancov od 1. januára 2016. Veríme, že ako predstavitelia odborového zväzu ste to zaregistrovali a nemáme zatial’ žiadnu informáciu, že by ste proti týmto opatreniam akokol’vek protestovali.
Považujeme z Vašej strany za vel’mi nešťastné, ak sa odmeny pre najslabšie zarábajúcich zamestnancov rezortu obrany majú stať predmetom závisti a nezmysleného politikárčenia. Dörazne sa ohradzujeme a dištancujeme od akéhokol’vek politického vydierania naznačeného vo Vašom liste. Sme presvedčení, že popradskí odborári s najnižšími platmi, by len s úžasom sledovali s akým nasadením predstavitelia závodného výboru „obhajujú” ich odmeny. Nevieme, čo je vašim zámerom, ale svojím postojom vytvárate tlak na to, aby sme pristúpili k úplnému zrušeniu odmien a v rámci rezortu tak nedostal nikto ani cent. Myslíme si, že naše rozhodnutia sú správne a veríme, že budú zamestnancami rezortu obrany prijaté s pochopením, nakol’ko sme ich prijímali s tým najlepším úmyslom.
riaditeľka kancelárie ministra obrany SR
——————-
.
Naša značka/dátum: C.: 125/13 26.11.2015
Pán
Martin Glváč minister obrany Slovenskej republiky Bratislava
Vec: Upozornenie na vznik sociálneho napätia
Vážený pán minister, v súlade s Kolektívnou zmluvou medzi Ministerstvom obrany SR a Slovenským odborovým zväzom zamestnancov obrany, prvá časť, ods. 8, podľa ktorého sme sa zaviazali bezodkladne a objektívne informovať ministerstvo o vzniku sociálneho napätia, o jeho príčinách a spolupracovať pri ich riešení, si Vás dovoľujeme informovať o vzniku sociálneho napätia, a to bezodkladne.
Príčinou vzniku sociálneho napätia je rozhodnutie o poskytnutí odmien len zamestnancom, ktorí mali k 31. októbru 2015 priznaný hrubý plat (funkčný plat plus náhrada za pohotovosť) do výšky 599,50 eur vrátane.
Zamestnanci, ktorí túto podmienku nespĺňajú a odmenu nedostanú, to pociťujú ako nespravodlivosť, . krivdu, diskrimináciu, podcenenie ich práce pri zabezpečovaní úloh v súvislosti s obranou Slovenskej republiky.
A to o to viac, že z médií vedia, že v iných rezortoch boli alebo budú odmeny vyplatené oveľa širšiemu okruhu zamestnancov, v niektorých plošne. Oprávnene sa pýtajú, ako je to inde možné a v našom rezorte sa toto pozitívne opatrenie na aspoň čiastočné zvýšenie platov
hlboko pod priemernou mzdou v národnom hospodárstve dotkne len časti zamestnancov.
Vzhľadom na rozsah sociálneho napätia si Vás v mene Predsedníctva Výkonného výboru
Slovenského odborového zväzu zamestnancov obrany po včerajšej telefonickej žiadosti o prehodnotenie rozhodnutia dovoľujem opätovne požiadať o prehodnotenie rozhodnutia o poskytnutí odmien zamestnancom touto cestou tak, aby bola ocenená práca všetkých zamestnancov.
V súlade s Kolektívnou zmluvou sme pripravení spolupracovať na riešení príčin jeho vzniku, a to bezodkladne.
S pozdravom
Slovenský odborový zväz zamestnancov obrany
VÝKONNÝ VÝBOR 911 01 TRENČÍN
JUDr. Marián Lacko predseda OZ
Kto vstúpi na link Úhrady RTVS, nájde všetky informácie ako platiť :
– platiteľ úhrady je fyzická osoba, ktorá je evidovaná dodávateľom elektriny ……
– povinnosť platiť úhradu vzniká od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci v ktorom sa fyzická osoba stala odberateľ elektriny.
– prihlásiť je možné on line
– odberateľ elektriny má zo zákona povinnosť platiť úhradu. Úhrada za služby verejnosti poskytované RTVS sa platí bez ohľadu na poskytovateľa TV signálu.
– základná sadzba úhrady je 4,64 eura za každý, aj začatý kalendárny mesiac. Úhrada RTVS sa platí platbou na účet RTVS alebo prostredníctvom služby SIPO (položka
– sadzba úhrady sa znižuje na polovicu platiteľovi, ktorý je poberateľom dôchodkových dávok podľa osobitného predpisu
– Doklady potrebné k preukázaniu skutočnosti:
Formulár: Zmena sadzby úhrady
Dôchodcovské dávky: Potvrdenie zo Sociálnej poisťovne, Čestné vyhlásenie, rodné číslo
Dávka v hmotnej núdzi: Aktuálne Potvrdenie z Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny, rodné číslo.
Nárok na zníženú sadzbu vzniká od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom platiteľ oznámil a preukázal vznik skutočnosti. Do tejto doby bude účtovaný poplatok v plnej sadzbe 4,64 €.
Povinnosti sú jasné, vstup a platby jednoduché, bezbariérové. Aj on-line. Výstup a zmena platby už s vážnymi bariérami, keď zmenu sadzby je nutné doložiť tlačivom na Slovenskej pošte, potvrdením sociálnej poisťovne a čestným vyhlásením, že v domácnosti nemá nik príjem z práce, prenájmu…..
Rešpektujúc zákon platím, mám zriadený účet s trvalou platbou. K 30.6. 2015 som splnil podmienky na zníženú sadzbu. A tu som narazil na hradbu .
Na moje dotazy – ako si elektronickou formou upraviť platbu – bez reakcie
– aký je vzťah ” Odbor úhrad ” k RTVS , organizačná štruktúra, ako boli prostriedky získané výberom v r.2014 použité – bez reakcie
– kde nájdem Správu o hospodárení Odboru úhrad RTVS, RTVS za rok 2014 / koľko je odberateľov elektriny-platcov úhrady RTVS, koľko z toho
reálne platí úhradu, ako boli v roku 2014 prostriedky využité / – bez reakcie
AUTOMAT POĎAKOVAL A BUDÚ RIEŠIŤ
No a to vo mne vyvoláva dojem ” nedôveryhodnosti ” úhrad RTVS. Zlého zákona, neprehľadnosti , jednosmernosti . Zákona, porušujúceho zákon.
Sedliacky rozum mi vraví: – poskytovateľovi TV signálu platím za službu. Za čo platím ” Odboru úhrad RTVS” ?
– Slovenská pošta a ” Odbor úhrad RTVS ” odčerpá časť úhrad a neviem koľko z peňazí naozaj skončí na konte “rozvoja domácej tvorby “.
– pred minulými voľbami bolo agendou jednej strany tieto poplatky zrušiť, prečo nie ?
Nadobudol pocit , že je to ” hádzanie slov a peňazí do vzduchu”.
pplk. v.v. Vladimír Petrík
Prezident François Hollande na adresu krajín odmietajúcich prisťahovalcov v Bruseli povedal, že „tie, ktoré nezdieľajú hodnoty a princípy (Európy), si musia položiť otázku o svojej prítomnosti v EÚ. viz :
http://spravy.pravda.sk/svet/clanok/368600-le-parisien-hollande-uz-naznacil-ze-nie-kazda-krajina-musi-zotrvat-v-eu/
Ktoré hodnoty a princípy má na mysli ? Určite nie základné, len podružné. Ak základné, tak Slovensko môže byť vzorom. V EU sme krajinou chudobnou , s vysokou ekonomickou migráciou, s lacnou pracovnou silou, bez známok vyrovnania rozdielov v rámci EU, druhoradá krajina.
V spojení s migráciou , ako môžu ľudia SR na hrane ” základných potrieb ” , akceptovať Hollandeho ?
Presne o to mi išlo, pripomenúť ako je Schengen “monitorovaný” a ako sa cez hranice dostane komu sa zachce, dokonca aj vzduchom, dokonca aj 4x za noc. To vyjadrenie pre médiá že mašinu dlhodobo monitoruju… zosmiešnilo celé Slovensko, ešte že sa stratilo v závale udalostí a nechytili sa toho médiá. Takže monitorovali všetci, monitorovali, ale zdá sa že demonitorovali – to je naozaj na grotesku.
Pre Mira Palfiho, dňa 25.09.2015 o 10:29 hod.:
Administratívni plánovači dôležitých rezortov to vysvetlili na druhý deň, keď im predseda JRD so starostom Horného Hrušova oznámili narušenie vzdušného priestoru, resp. núdzové pristatie cudzieho Čmeliaka v katastri ich dediny.Najsamprv sa nevedeli dohodnuť kto by o tom mal dačo povedať, a po dajakej dobe dal veci korunu hovorca MV, že mašinu dlhodobo monitoruju… Asi im ani tak nešlo o kontraband a pilota-asi mala ryba, ale o nejakú väčšiu rybu. No a vyšlo to tak, že aktuálne nemajú ani tú malu rybu, len Čmeliaka- ktorého bude treba vrátiť tam, skade priletel… Takže monitorovali všetci, monitorovali, ale zdá sa že domonitorovali :-)Groteska.
K príspevku nižšie.
http://spravy.pravda.sk/svet/clanok/368600-le-parisien-hollande-uz-naznacil-ze-nie-kazda-krajina-musi-zotrvat-v-eu/
ČTK | 24.09.2015 12:15
Šéf Európskej rady Donald Tusk, ktorý summitu predsedal, podľa The Guardian nepriamo, ale verejne kritizoval Merkelovú a šéfa Európskej komisie Jeana-Claudea Junckera vyhlásením, že v otázke migrácie nemožno pokračovať v politike „otvorených dverí a okien“. Najmä keď hlavný príliv migrantov podľa neho Európu ešte len čaká.Česi, Slováci, Maďari a Rumuni sú hlboko rozhorčení, že ich prehlasovali v jednej z najvýznamnejších, „najtoxickejších“ otázok v národných politikách v Európe, uviedol The Guardian.
Na nezhody upozorňujú ďalšie britské i francúzske denníky. Podľa francúzskeho Le Parisien prezident François Hollande na adresu krajín odmietajúcich prisťahovalcov v Bruseli povedal, že „tie, ktoré nezdieľajú hodnoty a princípy (Európy), si musia položiť otázku o svojej prítomnosti v EÚ“. V rozhovore pre rádio Europe už v utorok zdôraznil, že byť členom únie neznamená len dávať, ale aj prispievať a vyjadrovať solidaritu.
.
Nuž, podľa mňa silné slová /vyhrážky?/ Francúzskeho prezidenta Francoisa Hollanda…ale príspevky obyvateľstva pod článkom/článkami v denníkoch kde sú ešte povolené – na vytvorenie vlastného názoru nepustia.Žeby som sa mýlil?Mne to vyšlo, že nie je koho z nich, ani za čo /v článku/ pochváliť.Až niekto nesúhlasí s kvótami, tak to ešte neznamená, že nie je humánny či solidárny.V mnohých prípadoch určite viac ako tí, ktorí nezmyselné kvóty vymysleli.
Podstatu vidím tiež v inom.Ako asi je potom chránená vzdušná hranica medzi Ukrajinou a Slovenskom?Pred pašovaním tovaru /cigariet, jantáru – ten je dnes IN …atď./Či pašovaním migrantov, ktorí nedostanú Schengenské víza?Tak “prepracovanú stratégiu” určite nemá ani Európska komisia /Juncker, Merkelová, Hollande…atď., pri vážnej a zároveň smutnej humanitárnej – migrantsko – utečeneckej kríze./Čo na to takéto prelety čmeliakov, rogál a nevieme ešte čoho hovoria odborníci z radov Polície, Armády?Myslím tým administratívnych plánovačov z jednotlivých rezortov.Ešte že sme podzemný tunel medzi Slovensko – Ukrajinskou hranicou zasýpali.Vinníci doteraz neboli ani odhalení, či potrestaní.Vinníkov jednoducho niet.Ako na Slovensku býva zvykom.Aspoň to nebolo medializované… Keď Maďarsko /po/uzavrelo svoju hranicu pred migrantmi z juhu, uzavrelo pred nimi tiež svoju vzdušnú hranicu na určitých otvorených úsekoch, do výšky 1 300 metrov /približne údaje z médií/.Slovensko, ako sa ukazuje takéto problémy nerieši.Zatiaľ…
Rozumel by som tomu, že v JOJ-ke nie sú,ba ani nemôžu byť odborníci na rozoznávanie leteckej (aj inej) techniky, lebo by to bol pre ních asi drahý špás.Vôbec, odborníkov aj v iných oboroch a inde je u nás akosi pomenej. Ale pustiť do eteru informáciu, že to bol P-47 Thunderbold, americký stíhací bombarder z 2.sv. vojny, to už súvisi nie s neznalosťou veci, ale s psychiatrickou liečebňou.Veď stačilo redaktorom hodiť do Google slova Thunderbold a Čmeliak, a prišli ba na rozdiel medzi stíhačkou a práškovacím lietadlom, čs. výroby z 60-tých rokov-hoci aj vykuchaným o rozprašovacie zariadenie a s Ukrajinskou vlajkou na smerovke…
Tak sa to postupne to s tým lietadlom ujasnilo samé od seba. Bolo to “vykuchané” lietadlo Thunderbolt 47, ktoré nie že nás monitorovalo, ale naše „orgány“ monitorovali ako už polroka preváža migrantov z Ukrajiny (JOJ TN 24.9.) a nakoniec bolo také preťažené že sa mu rozliezol podvozok pri jednom z pristátí (za noc cca 4x) na tvrdej Slovenskej zemi pri Hornom Hrušove na brehu Topľy.
Tak mu treba keď si nedalo povedať a nepochopilo že sme proti imigrantom! Ešte že ho včas opustili živí a zdraví, inak by museli dať otlačky našim orgánom a už by si ani ne..dli.
Ináč, môj názor na celú vec je, že NATO nacvičuje prípadnú ústupovu cestu vzduchom z Donbasu….údolím Hornádu a Váhu, smerom všeobecne západným. Pozemný ústup tým samým smerom, si už odskúšali koncom jari. Bavili sme sa tu niekbe o tej rekognoskacii pozemných komunikácii tými vojenskými kolónami v Ćechách…
Pre Tibora Fulopa, 11.08.2015 o 19:59 hod.:
Preto som dal do zátvorky tú otázku, či majú Česi vôbec Herkulesy. Niekedy dávno, mali jeden stroj podobnej kategorie, ako C-130 Herkules – sovietský Antonov 12. Obidva stroje sa na seba aj vzhľadovo ponášajú. Ale ten An- 12, je buď už dávno zošrotovaný, alebo v múzeu na Kbeloch /neviem presne, nezisťoval som to/.
Ja som počul od JBP, že sa jedná o lietadlo US armády. Vraj lieta s otvorenými dverami nákladného priestoru a má na smerovkách výsostné znaky USA. Potvrdilo to aj MO. Je nezodpovedné od kompetentných neinformovať o preletoch.
Na fotách našich zástupcov ich občas vidím.
Tiež by ma zaujímalo, že prečo náš zväz nieje na web “fajnveci” a nemá prezenty ako iné podobné “skupiny”.
Pre Vlada Petrika, 11. 08. 2015, o 18:07 hod.:
V TN, na Markíze, dneska o 17:OO hod, nejaký hovorca /nezaregistroval som číj…/, odpovedal, že to trénuju České vzdušné sílý /neviem majú Herkulesy ?/. Povolenie na preletý udajne dalo ministerstvo zahraničných veci SR, po konzultáciach s kompetentými orgánmi /neuviedol ktorými/, do priestoru východného Slovenska. Má to trvať do konca tohoto týždňa…
Dnes 11.8.2015 na tlačovke predseda vlády povedal, že prvýkrát počuje o preletoch lietadla. Aké je stanovisko ZV SR ? / nepodarilo sa mi umiestniť príspevok na web ZV /.
Ako vlastne funguje naša obranyschopnosť ? Ešte rozhodujú traja ústavní činitelia ? Prezident je vrchný veliteľ? Funguje vyrozumenie obyvateľstva ? Je plán obrany, mobilizácie ?
Pre Svatoslava Ondrašeka:
Dědek mal naštartovať Tatru , vykipovať ho do trávy a otočiť po ďalšiu fúru.
Pre Ing. Zdenko Koleno, dňa 31.05.2015, o 20:16 hod.:
Asi ste zo začiatku nie celkom pozorne začal čítať, následne nie najvhodnejšie reagovať a vzápäti zapajať sa do diskusie formou “hurasystému”. Nedivte sa, že potom kolegovia, včítanie mňa reagovali tak, jak reagovali. Keď Vás nezaujíma nejaký “Lojzo Mihók z Hornej Dolnej”, tak ste nás prestali tankovať aj Vy. Tu nešlo a ani nejde o vybavovanie si nejakých starých účtov…veď sa poniektorí ani osobne nepoznáme. Tu ide o poradenie si navzájom vo veciach a problémoch, s ktorými sa potýkame. Mimochodom, rozviedli sme tu včera, predvčerom… celkom sľubnú diskusiu v sekcii “Poradenstvo” o nevalorizácii r. 2012 a tá ustala v okamžiku, keď ste Vy sem vtrhol jak veľka voda v sekcii “Žiškováci”. Ale to by ani nevadilo, veď aj o tom treba písať. Možno trošku vadi to, že sa prerušil už na dva dni sľubný sled a náväznosť na tému nevalorizácia VD /odhadujem, že aj pre Vás nie nedôležitá téma/. Ale najviac vadí štýl, akým ste nás tu všetkých začal poučovať a gezovať.
Ja som napísal iba, že nie všetci sme tak zbehlí v práci na PC ako možno Vy- a už som od Vás schytal viac žlče, jak na prvej vychádzke od lítačky v októbri 1971 na Českej triede v Brne, pred pivárňou.
Takže treba len trocha porozumenia, trpezlivosti a úcty navzájom, a môže byť lepšie…
IMIGRÁCIA:
– snáď jedna z tém, kde sa nedá vytĺkať politický kapitál.
Imigračná politika štátov sveta má taký štatistický rozptyl , že je možné hovoriť len o politike, nie o príčinách a dôsledkoch . TO PRÍDE NÁSLEDNE !
Nemáme integračnú diferenciálnu štruktúru. Základné podmienky v rôznych častiach Schengenu …. a vo vnútri Schengenu : +- odchylka 100 % od 0 .
Vo svete +- odchylka 100% / +- odchylka 100 % Schengen / +- odchylka 100 %.
Výsledok : imigračná politika je štatisticky vágna.
Klasika globálneho sveta : svoj dvor si ohradím a chránim, cudzie ploty búram a vnášam ” vírus” .
ad : Ing. Zdenko Koleno 30. máj 2015 v 14:53
Zdenko nerozumiem : dookola točíš o triede a webe “spolužiaci”…. Poslal som tam fotky, prihlásil som sa….,
prečo opakovane propaguješ ? Možno je to výhodné pre web. spolužiaci, ale škodíš myšlienke ” rozvíjať tradície na webe bezpzlozky” .
STAČILO . Príspevky ” pod článkom ” žižkováci sú preplnené ” prázdnymi gestami “.
Jozef Š. nerozumiem, prečo práve Ty tiež drukuješ za spolužiaci.sk.
Článok na webe bezpzlozky ste využili na propagáciu a aktivizáciu webu ” spoluziaci.sk” .
Niekoľkokrát som povedal, podporili ma Milan Faltín , Laco Németh : “ide o príbeh, …., spomienky ” žižkovákov “.
Vy si tu robíte reklamu a nábor, Ty ešte Zdeno aj konfrontačne reaguješ.
Spájate – nerozdeľujete.
Kamaráti ad: článok “žižkováci ” Ďakujem za všetky reakcie , pripomienky, námety, odporúčania.
Každý z nás má na internete stránky, na ktoré pravidelne chodí. A niektoré navštívi občas. WebZV, neskôr
webbezpzlozky som si vybral ” ako domovský “. To preto , lebo mi pomohol , odrážal dianie vo zväze a kluboch , a vytváral priestor pre názory.
Pointa : chcem prispieť, aby web žil. Je mi jasné , že v právnych otázkach sú tu väčší a skúsenejší odborníci.
Aj v histórii a takto by sme našli pre každú oblasť spoločenského života.
Na starý web už nechodím. Ad1 za admina si tam dali neschopáka, ktorý sa zrejme vŕta na serveri tam kde nemá, hlavne ak tomu nerozumie. Ad2 Obsah je o ničom. Kde sú tie zlaté časy, keď web riadil Palko Bada. Človek si našiel čo potreboval pre seba, ľudia poradili, pomohli. Všetko fungovalo. Na tomto webe je zatiaľ diskusia poslabšia, ale verím, že aj to sa postupne rozbehne.
Suhlasím s Pavol Bada, ale účet pošli webmajstrovi-prezidentovi-a čo ja viem jakú fciu ešte zastáva, starého webu zvsr, že mu nechtiac robíme “reklamu”.
Už ma ta obsluha starého webu tak dneska zdezorientovala, že ani neviem poriadne umiestňovať komentáre. Omylom som dal túto odpoveď do sekcie “Spojíme sa za spoločnú vec?”.
Ja som to nebral ako propagáciu, či reklamu (myslím, že ani ostatní), skôr ako info.:-) Ospravedlńujem sa, ale v rámci kliknutia sa oči zahľadia aj na iné stránky.:-)
Komentáre propagujúce web ZVSR na tomto webe bezpzlozky.eu budem musieť brať ako platenú reklamu webu zvsr. Viete koľko je webov na Slovensku? Tak píšte aj o ich fungovaní, potom to bude objektívno-spravodlivé.
Ďakujem.
Aj mne asi týždeń písalo na webe ZV SR – 503 Sercice…atď., stránka nefungovala, ale po napísaní predchádzajúcich príspevkov – stránka funguje (zatiaľ) aspoň mne.
Ani ja Juro necítim potrebu sa tam nejak extra pretrčať. Ale zo zotrvačnosti a dlhodobého stereotypu,možno aj občasnej zvedavosti, mám vo zvyku sem- tam k ním nakuknuť. No ale asi vytvorili nejaký ochranný mantinel, a som/sme vedľa.:-)
Skúšal som aj ja,nedostal som sa tam.Viac som sa tam nevracal.
Neviem jak ostatní, vážení kolegovia a priatelia, ale ja sa už dobrý týždeň nedokážem dostať na stránky starého webu.Furt mi na obrazovke vyskakuje akýsi “Service…”. Buď je tam fakt dajaka údržba, alebo som zabudol ťukať do PC???
Aj ja Iba skúšam, či mi to ide aj cez mobilnú verziu webu.Ći nie je problém napr. s interpunkciou cez tablet a tak pod. Zdá sa, že to funguje.:-)
Jas som mal podobné starosti.Starý dobrý počítač mi začal nie len hučať, ale aj dymiť, tak som sa z dcérkou dohodol, že mi podaruje svoj a jej som kúpil nový. Takže teraz, na staré kolena sa preškoľujem na novu techniku:-)
Milan
Jak slepý povedal – uvidíme
Kolegovia, dlhšiu dobu som sa odmlčal akosi sa môj PC odmietol podriaďovať mojim počítačovým schopnostiam, ale už to hádam bude dobre. Toto iba na skúšku.
M. Kolen
Aha, tak už chápem Juro. ZP by to mala asi strážiť a keď sa ta suma prešvihne, tak preplatok vrátiť koncom roka pacientovi . Možno aj ku začiatku následujúceho kvartálu, lebo premier spomínal aj čosi o 25€ na kvartáľ.
Výdavky na lieky,kontroluje zdravotná poisťovňa.Lekárne by sa zbláznili ak by to mali robiť oni.