Verejný priestor pre diskusiu www.bezpzlozky.eu
Pavol Bada administrátor www.bezpzlozky.eu zrozumiteľne vyjadril svoj zámer vytvoriť verejný priestor pre diskusiu a prezentáciu odborných stanovísk k oblastiam záujmov cieľovej skupiny, ktorá svoj kariérny život alebo záľubu spojila so sférou vojenstva, bezpečnosti, ochrany života a majetku.
Ako sa ďalej sám vyjadril, určite sa časom objavia neprajníci tohto webu, ktorí budú spochybňovať jeho existenciu a obsah. Som však presvedčený, že to, čím sa od iných profesijne a odborne zameraných stránok odlišuje, je okrem zaujímavého obsahu predovšetkým uplatnenie práva na priestor verejne sa vyjadriť, ako základného práva občana demokratickej spoločnosti a teda aj občana-vojaka, občana-policajta a ďalších občanov v služobnom pomere vykonávajúcich náročnú a obetavú službu v prospech celej spoločnosti.
Vytvára priestor na právo kriticky sa vyjadriť k tomu, čo je pre iných „tabu“ a neprijateľné z hľadiska ohrozenia osobných ambícií a pozícií, čo zakrývajú rúškom uzavretosti systému, či riešenia problémov výhradne služobnými postupmi pod hrozbou postihov nositeľov kritických názorov dožadujúcich sa nápravy krívd a omylov.
Preto by mal web www.bezpzlozky.eu dôsledne napĺňať obsah výroku Voltaira : „Nesúhlasím s tým čo hovoríš, ale do poslednej kvapky krvi budem brániť tvoje právo povedať to“. Právo vyjadriť sa musí mať, tak ako uvádza Pavol Bada určité osobné regulatívy, ktoré nepoškodzujú ľudské a občianske práva iných občanov garantované Ústavou Slovenskej republiky. Podľa J.J. Rousseau: „Moja sloboda ( v našom prípade vyjadrenia sa) končí tam, kde začína sloboda druhého“.
Obmedzenia vo vyjadreniach môžu byť dané len zo zákona, ale nie subjektívnym rozhodnutím jednotlivca. Ak má byť náš postoj kritický, mal by mať podľa I. Kanta dve roviny. Prvá rovina je mať odvahu kriticky myslieť a druhá ak chcem kritizovať , tak kritizovať na pevných rozumových základoch.
Nechcime za každú cenu odhaľovať pravdy, lebo ako to v živote často chodí žiadna pravda nie je absolútna a každý sa snaží prezentovať svoju pravdu.
Jaroslav Junek
- – – – – –
Avízo pre diskutujúcich
Web bezpzlozky.eu je nestranný, nepodporuje žiadnu politickú stranu.
Jedným zo základných princípov jeho fungovania je, že odmietame aktívne spájanie sa s politikmi a politickými stranami.
Mali by sme sa snažiť odhaľovať najmä predsudky, omyly, pochybenia, porušenia práva a etických noriem ku ktorým sa zaväzoval vstupom do služobného pomeru každý vojak ozbrojených síl a príslušník bezpečnostných a záchranárskych zložiek.
Webmajster
- – – – – – –
Odpoveď MO SR na otázky kolegu Vratislava Mojša tu:
Nechápem pohoršenie pána Lacušku. Len som vyjadril svoj názor podporený dlhoročnou skúsenosťou z novinárskej praxe. Akí štrajkokazi? Veď dnešným dňom všetko skončilo a vedenie nemocníc si plní len svoju povinnosť a zaisťuje chod zariadení za ktoré sú zodpovední. Štrajk skončil, sestry podľa svojho rozhodnutia odišli a mediálna bublina sa rozplynula. Každá senzácia má v médiách životnosť tak tri dni a verte, že po týždni po sestrách neštekne ani pes.
Sme úbohí? – nie sme úbohí?..pozrel som letmo príspevky k štrajku zdravotných sestier a učiteľov, vyjadrilo sa nás cca. 10 z celkového počtu 39 000 výsluhových dôchodcov.Je to veľa? – málo?..je to trochu viac, ako obligatórnych “5 a pol” aj pri iných (menej dôležitých?) témach, ako to už býva zvykom.Ale každý vieme za seba.Osobne som (aj z dôvodu plnenia služobných povinností) neštrngal kľúčami na námestiach v dobe minulej – už dosť dávno vzdialenej, neštrngám ani tentokrát ako som počul – zvoncami (učitelia).Svoj názor zvyknem prejavovať zakaždým v parlamentných voľbách a až mi povinnosti a moje záľuby (koníčky) umožnia, svoj názor prejavím opätovne tiež 5. marca tohoto roku.Osobne sa úboho necítim, práve naopak..ale je to každého vec, aký je jeho osobný pocit.Iba som tiež prejavil na stránke svoj názor.Ináč dosť dobre nerozumiem tomu, ako by sa niekto z nás, čo tu občas napíšeme, mohol, resp. nemohol pripojiť ku štrajkokazom.Na webe sú rôzne názory, ale toto je teda aspoň pre mňa dilema.
Tak ako navrhuje Pršala, pripojme sa všetci VD a SD ku štrajkokazom, viac potom zostane nám dôchodcom. Naše ISTOTY sú v rukách vlády jednej strany, však sa to ukázalo 24.6.2012 na rokovaní NRSR v čele s navrhovatelmi Duchoňom a Rašim. Učitelia a zdravotné sestri nás nezaujímajú, ak im zvýšia oberú nás o valorizáciu.
Sme skutočne našim myslením tak úbohí ako je to uvedené v príspevku jedného z “nestorov komentárov”?!
Skutočne sa divím, že sa necháte tak vytočiť drobnou predvolebnou politickou hrou, tobôž keď to nemôže nijako výrazne ohroziť staroslivosť o zdravie. Veď je predsa celkom jasné, že vládnuca garnitúra nemohla sestrám ustúpiť, nakoľko išlo o záležitosť pripravenú niektorou konkurenčnou pol. stranou a vyprovokovaná mocichtivými a po osobnom prospechu bažiacimi líderkami odborov. A sestry sa nechali nachytať. Pri tom väčšina z nich má okolo štyridsať neovláda na hovorovej úrovni nemčinu alebo angličtinu, takže pre nich padá zamestnanie sa v zahraničí na slušnom poste v zdravotníctve. Ďalej, pokiaľ odmietnu ponúkané miesta v zdravotníctve, keď sa pôjdu prihlásiť na úrad práce nedostanú podporu v nezamestnanosti a ohrozí to ich životné podmienky. Keď to zhrnieme, upozorňujem, že to je môj osobný názor do mesiaca sú späť v nemocniciach odkiaľ odišli ale s menším platom ako mali pred podaním výpovedí. A to bude asi celý výsledok štrajku.
Dodatok k Vladovi a Jozefovi:
Včera podvečer sa mocipáni asi trochu spamätali, ale zase len takým nijakým, pre ních typickým spôsobom-možno ešte arogantnejšie, než arogantne:
O vrtuľníkoch už pomlčali, o sanitkách-len v najnutnejších prípadoch a o vojenských lapiduchoch-že to pôjde snáď aj bez nich, ale objavil sa nový fenomén-štrajkokazy. Aj keď naplno vyslovené toto slovo nebolo, lebo sa vlastne nejedná o regulérny štrajk význam je stejny. Idú údajne zvážať sestričky do ZA, z ešte chudobnejšej oblasti, z “krajného severu” Oravy (neviem-snáď na týždňovky). A do PO, z “ďalekého východu”, z okolia MI, HN. Ma napadá, ešte zo školy: Nezačala “Krompašská vzbura” podobne?
ad. Jozef Kotulič napísal: 31. januára 2016 v 18:11
Jozef hľadám racionálnu odpoveď. Pejoratívnych mám niekoľko.
Tak racionálne:
Sú oslepení , hluchí, nehovoriaci, viazaní od hlavy po päty. Pyramída mlčiacich. Nesú plnú zodpovednosť, vedia, ale nepovedia. Komunikuje ONE MAN, preskočiac celý systém štátu a dehonestuje, ak občan prejaví nespokojnosť. Kompetentní na jednotlivých úrovniach štátnej, verejnej a súkromnej správy a riadenia mlčia, vedia, ale nemo a vystrašene sa dívajú a užívajú si benefity. Potom to vyzerá, že každý je lokaj okrem Kotlebu.
Nedočkáš sa odpovede Jozef, ani na predvolebných mítingoch. Cieľ volieb vôbec nie odpovedať, ale získavať hlasy, sľubovať .
To, že ľud je našim mocipánom ukradnutý, potvrdzuje fakt, že od 1.2.2016 náš ľud, najmä v spádovej zdravotníckej oblasti Žilina a Prešov, príde o niekoľko stoviek vyškolených zdravotných sestier a miestnym mocipánom, tu mám na myslí primátorov, vedúcich okresných úradov a predsedov samosprávnych krajov v Prešove a Žiline, je to úplne fuk. Ak by tomu tak nebolo, tak by sa už dávno boli v médiách k tejto katastrofe verejne vyjadrili. Nestalo sa! Jediný, kto sa v týchto krajoch ľudu verejne zastal, nebol ľudom volený politik, ale biskup gréckokatolíckej cirkvi z Prešova.
A tak nahlas rozmýšľam a kladiem si otázky.
1. Ak sú slepí a hluchí riaditelia nemocníc, minister zdravotníctva a predseda vlády, potom by mali vidieť, vedieť a nahlas kričať vyššie vymenovaní miestni mocipáni z Prešova a Žiliny, že nešťastnému ľudu, za ktorý oni nesú plnú zodpovednosť, sa nečinnosťou vládnej exekutívy ťažko ubližuje?
2. To, že nemocnice v predmetných mestách sú v zriaďovateľskej pôsobnosti ministerstva zdravotníctva, je pravda, ale predsa neslúžia ministrovi zdravotníctva, ale ľudu v uvedených krajoch. Preto sa o funkčnosť nemocníc musia zaujímať najmä miestni mocipáni. Či sa im to páči alebo nie, bez ohľadu nato, či to majú vo svojich funkčných povinnostiach napísané alebo nemajú. Nesmú ostať neutrálni, ani nesmú strčiť hlavu do piesku, lebo sa ubližuje ich ľudu, ktorí ich volil v dobrej vôli, že mu v ťažkých chvíľach pomôžu!
3. Je minister školstva spokojný s tým, že jedna aj druhá fakultná nemocnica, fakticky od 1.2.2016 strácajú úroveň fakultnej nemocnice, lebo už nebudú poskytovať zdravotnícku starostlivosť v plnom rozsahu, tak ako je to určené pre stupeň fakultnej nemocnice?
4. Neviem akú „obezličku“ použil minister obrany, keď povolil profesionálnym vojakom vykonávať ich profesionálnu službu v civilnom zariadení, akým je bez akýchkoľvek pochybností prešovská fakultná nemocnica, ak v tejto nemocnici nie je vyhlásený žiadny zo stupňov určených pre vyhlásenie krízového stavu ?
5. Všetky strany pred voľbami všade dookola na plné ústa kričia, ako veľmi im záleží na ľude tohto štátu, ale stačí, že ten ľud raz za čas, prejaví nespokojnosť s konaním politikov a zrazu je všetkým týmto politikom úplne fuk, že okolo 1 milióna jedincov z tohto ľudu, sa vinou politikov ocitne v ohrození svojho zdravia, ba aj života. Veru je to tak!
6. Opak môže tvrdiť iba taký človek, čo nikdy nebol ani v Žiline, ani v Prešove. Obidve mesta sú tak silno zasiahnuté, zatiaľ pre nich nevyliečiteľnou chorobou, ktorá sa nazýva kolaps dopravy, že napríklad v takom Prešove museli už vyhlásiť aj núdzový stav. Naviac je zima, prepchaté cesty sú ťažko zjazdné vždy a teraz ich ohrozuje nielen sneh a ľad, ale aj hustá hmla. Ako chcú pán minister zdravotníctva a riaditelia obidvoch nemocníc dosiahnuť to, že každého pacienta z Prešova, či Žiliny, ktorý to bude potrebovať, bezpečne a najmä včas, za takýchto sťažených dopravných podmienok, prevezú na ošetrenie do inej nemocnice? Vrtuľníkmi to tiež asi ťažko pôjde, lebo ako vieme, hmla im je tiež na prekážku!
7. No a nakoniec sa spýtam. Ak jedinci tohto ľudu platia poisťovniam zdravotné odvody ako je potom možné, že tieto poisťovne sú ticho a vôbec na vzniknutú situáciu nereagujú, hoci s obidvomi nemocnicami majú uzavreté platné zmluvy o poskytovaní plnej zdravotnej starostlivosti v ich objektoch a nie v objektoch iných nemocníc?
Viem, že tu sa asi ťažko nejakej odpovede nedočkám, ale aspoň mám typ na otázky, počas blížiacich sa predvolebných mítingov.
Pre Dušan Nevolnik Ing.27.1 2016 v 15:41. V tejto veci zastupuje ak advokátska kancelária JUDr. Marián Ďurina. Kontakty sú zverejnené na internete.
Pre Dusan Nevolnik, Ing napísal: 27. januára 2016 o 15:41 – je to v link-u (podľa krajov).
http://www.asociaciapolicajtov.sk/downloads/aktualizacia5.pdf
Vie mi niekto poradit advokátsku kanceláriu pre zastupovanie pred sudom ? Som vojensky dochodca, byvam v L. MIkulasi. Viem ze su AK ktore sa na voj. dochodcov specializuju . Dakujem Dusan
Milan Faltin napísal: 24. januára 2016 v 16:05
Pre Vlada Petrika o 14:26 hod.:
Len to, že keby na základe plánu hlavných úloh a opatrení, ktorý majú zpracovaný už 4 roky, pracovali metodou hlavného článku, čiže systematicky, ich riadiaca-organizatorská práca, alebo jak sa tomu teraz vraví “manažerská činnosť” by sa v súčasnosti prejavila v tom, že by nemali na krku výpovede sestričiek, štrajk učiteľov a podobne-kto vie čo ešte príde no konca februára (je prestutupný)Takže plán HUaO tu síce je,ale keď metóda HČ nefunguje, ROP je už teraz zbytočná. Tu pomôžu už snáď len hasiči (HZZB).
Skrátene: nemali zrušiť sestričkám tú “výsluhu” za každé tri odpracované roky, ba práve naopak, mali tam do nej zakomponovať aj materskú dovolenku, učiteľom pridať zo 5€, keď nám v lete pridali s veľkou pompou 0,06€ a teraz v januári 1,90€ a mali by pokoj. To by boli frajeri. Nanajvýš by sme tu naďalej brbľali len my na Duchoňa- ale na to sú zvyknutí od 2012-tého.
ad: Milan Faltin napísal: 24. januára 2016 v 13:55
Všetky skratky z príspevku, aj systém je mi úplne jasný. Obecne platný princíp. Chcel si upozorniť na obecné,
stále platné, alebo si myslel niečo špecifické ?
Trvalé platné pravidlo, nie len u nás niekdajších silových-aktuálne veteránov:
Plán HUaO môže byť zpracovaný pred začiatkom VR akokoľvek precízne, ak potom v priebehu VR sa nepracuje metódou HČ, je nám sebapresnejšia ROP platná, asi jak vládne vojsko v Itálii. Z materialu nulovej hodnoty vyrobíme zas len material nulovej hodnoty.
K skratkám môžem príležitostne dodať vysvetlivky. Pekný deň všetkým-my na severe máme konečne aj jak- tak snehu
Jozef Lanc napísal: 24. januára 2016 o 11:01
“Napísal by som sme smiešni, ale nie sme. Sme viac ako úbohí !
Naše snahy o opravu valorizácie / nevalorizácie sú v porovnaní s požiadavkami učiteľov a sestier smiešne, nezaslúžime si ani pochopenie od spoločnosti pre naše prízemné požiadavky. Preto radšej “držme hubu a krok”.”
.
“Som presvedčený, že nikto z prispievateľov nie sme egoisti, ktorým ide iba o naše VD/SD dôchodky, či prípadnú ne/valorizáciu — preto aj tieto príspevky. — najmä až nám prispievateľom, ale aj ostatným, po troch rokoch uvádzania argumentov a faktov nie je nikto schopný z kompetentných odpovedať…áno, schody sa vždy zametajú z vrchu”. – vybral som z link-u nižšie.
http://www.bezpzlozky.eu/2015/03/sumrak-nad-nazvom-sis-a-novy-zakon-o-spravodajskych-sluzbach/
.
Pre Jozefa Lanca: “To Vám praje na nedeľné odpoludnie Jozef Lanc. (troll?)” – ja si to nemyslím, všetko je to o diskusii.Vraví sa, “nemému dieťaťu” ani vlastná mama nerozumie.Možno aj preto píšeme, ako píšeme..
Pekný deň všetkým.
Dlhé roky a desaťročia sa v nás pestoval strach ozvať sa a prirodzený návyk zohnuť chrbát – ako vraví jedno hlúpe, v nás bývalých vojakov a policajtov mimoriadne vžité úslovie – “držať hubu a krok”. Mocnou brzdnou silou pôsobiacov proti účiteľskému štrajku a nespokojnosti sestier je aj vedomie vlády, že sa zatiaľ až tak veľmi nemusí báť verejnej mienky. Voličská obec je lojálna skôr k vodcovi než k slabším nespokojným učiteľom a sestrám. Aj niektoré naše príspevky vyznievajú “čo učitelia chcú ?, veď zarábajú viac než predavačky a majú ešte aj prázdniny”.
Napísal by som sme smiešni, ale nie sme. Sme viac ako úbohí !
Naše snahy o opravu valorizácie / nevalorizácie sú v porovnaní s požiadavkami učiteľov a sestier smiešne, nezaslúžime si ani pochopenie od spoločnosti pre naše prízemné požiadavky. Preto radšej “držme hubu a krok”.
To Vám praje na nedeľné odpoludnie Jozef Lanc. (troll?)
Prajeme Vám dobrý deň!
Niektoré zmeny v zákone o dani z príjmov sa týkajú už daňového priznania za rok 2015. Naši lektori s Vami detailne prejdú daňové priznanie a upozornia Vás na všetko dôležité zmeny.
Na školenie sa môžete prihlásiť:
• vyplnením online objednávky na našej web stránke
• emailom na adrese podpora@porada.sk
• telefonicky 0918 291 700.
Kompletnú ponuku našich školení a videoškolení nájdete tu:
http://www.porada.sk/akademia
S pozdravom
Porada Akadémia
Opravujem prvú vetu v mojom príspevku o 09:33 hod.: Má znieť- Krásne príspevky Mirovia (Pršala a Pálfi). Ostatné bezo zmený
Krásny príspevok Miro. A sme u koreňa veci. Je to tak. Ale nemuselo by to tak byť, keby riaditeľ školy, nemocnice, či dajakej inej inštitúcie priamo vo výkone ako aj v najvyššom vedení (miništranti dotknutých rezortov – aj naších ) zaujali to správne stanovisko asi v štýle: Ty si lajdák-čka, nedávaš pirule tak jak treba, učíš hala-bala,brbleš, potuluješ sa tu pol šichtý ofučaný-á na pol plynu, viacej kavičkuješ, jak dačo robíš, atp…tak sa nehnevaj, tebe nepridám 100€, hoc za tie roky čo tu funguješ si, by si už nárok mohol-a už mať, ale ti ich zoberiem, aj za cenu, že dáš hodinovú výpoveď a pridám to tomu -tej, kto je zodpovedný-a, dochviľný-á, slušný-a, robí čo treba- tým pádom aj za teba-jedno či mladší-šia, starší- šia, šikovnejší-šia a nie len tých tvojích sto, ale dvesto-lebo mám na to rezervu ( nie známosti…)
Ale žiaľ, toto sa nedeje, takže aj tí slušní, dochvíľní, pracovití…. znervoznejú, zneistia, proste majú nárok na nasranie. Čiže ja to vidím tak, že na celej čiare zlyháva ROP zhora smerom dole a automatická odozva na to je samozrejme protest z dola smerom hore- hlavne keď máme už tú “demokráciu”, dajaký ten rok.
Súhlasím s príspevkom Miki S. napísal: 22. januára 2016 o 15:11
“Odchod najlepších a vzdelaných z krajiny súčasnú vládnúcu garnitúru netrápi, naopak, vyhovuje im to. Práve vďaka odchodu až 40 percent z tých čo zostali volí súčasnú štátostranu. Ak bude odchádzať takýmto tempom väčšina schopných a mysliacich a naďalej budú vzdelávať zvyšok občanov toto nedocenené školstvo, klesne priemerné IQ národa na 80. A volebný výsledok jednej strany stúpne na 80 percent”..
..len si myslím, že netrápi to nielen vládnúcu garnitúru, ale netrápilo a netrápi to ani vládnúce garnitúry od 1989 roku.Kým za socializmu študovalo napr. na vysokých školách 60 000 vysokoškolákov (za rok), dnes je to 200 000.Je “verejným tajomstvom”, že kvalita školstva na Slovensku je asi takáto:Kvalita VŠ v dnešnej dobe, má úroveň kvality strednej školy v predošlom režime.Ako príklad, vybral som z diskusií občanov v denníkoch:
“Asi pred šiestimi rokmi som náhodne v BA stretol môjho bývalého kolegu z VŠ. Vyletel zo školy už v prvom ročníku z matiky. Sám som sa ho snažil dajako pripraviť na skúšku no nedalo sa. On bol totálne dutý. Jemu robili problémy už goniometrické funkcie a o integráloch, deriváciách, ba dokonca diferenciálnych rovniciach mohol len snívať. A teraz sa podržte! Dal mi navštívenku stálo na nej, že je Ing. Ani som sa ho nepýtal na ktorej škole mu ten titul dali. Potom spomínal, že ako podnikateľ potreboval titul, aby sa mu lepšie podnikalo. Potom ho naháňali exekútori, tak sa vyďobal na podnikanie, urobil si pedagogické minimum a teraz učí matiku a fyziku na jednej strednej škole. Čo ten pán môže tie deti učiť je záhada. Možno, aby reč nestála, učí decká, že zima vyháňa v zime vlky z lesov a na Sahare je horúco. Takéto hlúpe decká potom lezú na vysokú školu a kolotoč sa opakuje. Tento pán “profesor” určite ide štrajkoval a chce plat aspoň 3000 €. Za čo, to je záhada.
Žeby výnimka potvrdzovala pravidlo?..najmä v dnešnej dobe.
Ja nepopieram a nezatracujem túžbu učiteľov a sestier po vyšších platoch, to je samozrejmá vec a v konečnom dôsledku je prospešná aj nám. Upozornil som len na objavenie sa diskutérov, ktorí doposiaľ v tomto priestore neprejavili žiadnu aktivitu. To za prvé.
Za druhé, bolo by dobré, keby si pán Lacuška odpustil osobné invektivy. Nikto mu jeho zásluhy neberie.
Za tretie, niekoľko osobných postrehov k sestrám a učiteľom. Moja dcéra leží v Banskej Bystrici, kde jej transplantovali pečen. Všetka česť lekárom a ostatnému personálu, odviedli perfektnú robotu. Dcéra však zistila, že niektoré sestry pre svoju lenivosť ?, hlúposť?, lajdáctvo? jej nepodávali do infúzií lieky tak ako mala predpísané. Prečo to teda môže urobiť jedna sestra, ktorá je zodpovedná a prečíta si čo má aplikovať a dve nie. Vyššie platy chcú všetky.
Učitelia. Chápem, že majú mizerné platy, hlavne mladí, ale ich argumenty o vyťaženosti atď. sú smiešne. Moja manželka 10 rokov učila na strednej škole, pred tým pracovala vo firme, nebola učiteľ a po celú dobu keď túto prácu vykonávala si pochvaľovala ako dobre je zaplatená za hodiny, ktoré pobývala v škole a to mala pravidelne 2 triedníctva a ďalšie aktivity a v tej dobe (od roku 1990) boli ešte mizernejšie platy ako dnes. Preto nemôžu obstáť tvrdenia, ako veľa času potrebujú učitelia na zvládnutie svojho povolania, aké je to vyčerpávajúce atď.
Preto som k obidvom aktivitám skeptický a môj postoj, prameniaci zo životných skúseností je o tom, že ich vodcovia odborov sestier a iniciatív učiteľov zneužili za mastný hrniec.
Môžte ma súdiť za môj názor, ale je to názor môj, ktorý tu môžem dúfam slobodne vyjadriť bez toho, aby sa vôči mne niekto dopúšťal osobných invektív a ktorý asi ťažko zmením.
ad: Jozef Lacuška napísal: 23. januára 2016 v 12:14
Stotožňujem sa s príspevkom.
Pridávam svoj názor. Permanentne každý minister v tieňovej opozičnej vláde rieši svoj rezort / sociálnych vecí, vnútra, obrany , hospodárstva, financií, spravodlivosti, školstva, zdravotníctva…. / . A bojuje za rezort a ľudí v ňom. Paradox: Príslušný minister vlády / školstva, zdravotníctva – aktuálne /, bojuje proti ľuďom vo svojom rezorte, cez zástupné témy. Vyvolávaním nevôle a odporu voči vlastným ľuďom v rezorte . Zdravotníctvo a školstvo je dnes toho príkladom. Ak minister tvrdí, že zdravotné sestry majú dosť OK, ak minister školstva tvrdí, že učitelia majú dosť OK. Vytvárať negatívny ľudí obraz vo vlastnom rezorte a získavať oporu negatívnym nastavovaním spoločnosti……. robia ministri moci, nie rezortu.
A k školstvu. Áno učitelia majú týždenný úväzok 21 hodín, áno majú najviac voľných dní. Každý
si môže položiť otázku: Či by chcel, vedel a mohol byť učiteľom. Niekedy mám pocit, že každý by mohol byť
ministrom všerezortov – hocičoho. Mnohí si to ani nemysleli a sú. Ale nie každý by chcel, vedel a mohol byť vojakom, učiteľom, zdravotnou sestrou, živnostníkom, úradníkom…… atc..atc. Dôchodcom – kontrolórom DPH.
Témy nevytvárame, témy sú nám poskytované.
V reakcii na príspevok : Miroslav Pršala napísal: 23. januára 2016 v 9:53
Cit: „..ale ktorí sa na druhej strane nikdy pred tým v diskusii neobjavili a nestarali sa o naše požiadavky. Ani by som sa nedivil, že ide tzv. trollov, ktorí sú za svoje príspevky platení niektorými politickými uskupeniami.“
Nechápem ako p.Pršala na takéto tvrdenia prišiel, žiadne „politické uskupenie“ ma neplatí, som nespokojný prívrženec Smeru SD. Trollko ste možno Vy, ja rozhodne nie a ani ďalší, ktorí sme v rokoch 2012 išli zo svojou kožou na trh, aktivovali sme petíciu proti nevalorizáciu, Vaše meno sa tam v tej dobe nenachádzalo, čo Vám samozrejme nevyčítam.
Ani by som sa nedivil ak by ste to boli práve Vy ten pán s bielou šálou, ako sa predvádza pred TV kamerou v spravodajstve TV. Ak ste proti zmenám v školstve, tak napíštee v čom, ide totiž o vzdelávanie občanov, aj (dúfam) budúcich obrancov a budúcich dôstojníkov. Diskutujme.
Preto zopakujem to čo som napísal v príspevku 22. januára 2016 v 14:11:
Ako na štrajk učiteľov reagujú dôchodcovia?
Solidarita aj nesúhlas. Jeden inteligent (biela šála) odpovedá redaktorovi: „Je to najväčšia hlúposť aká môže byť“ A prečo? „Lebo učitelia majú dobré platy, majú dosť voľna, dosť prázdnin a mali to riešiť pred štyrmi rokmi a nie teraz…“. Aj nasledujúca pani sa nechala počuť: „Nepodporujem, učiť 20 hodín a ten plat..“.
Takýto, ale aj ďalší dôchodcovia nás stavajú do veľmi zápornej role v spoločnosti, od ktorej potom môžeme ťažko očakávať že nás „podporí“ až nám potečie do topánok.
Viac nájdete približne v 30-tej minute TN:
http://videoarchiv.markiza.sk/video/televizne-noviny/televizne-noviny/40716_televizne-noviny
Nepopieram nikoho názor, ale názor p.Pršalu, ktorý navrhuje strčiť hlavu do piesku a čakať, je v rozpore s názorom p. Fica ktorý prehlásil: „Smer plne podporuje štrajk učiteľov, ich spoločenská pozícia nezodpovedá dôležitosti ich poslania a stále sa zhoršuje. Smer preto pozitívne vníma že zástupcovia školstva už nie sú ochotní nečinne znášať politiku vlády“. Takéto vyjadrenie súčasného predsedu vlády sa dochovalo z roku 2004.
ad. Milan Faltin napísal: 23. januára 2016 v 11:10
Milan presne tak, plne súhlasím s Tvojou odpoveďou Mirovi Pršalovi : “No Miro, ono to je tak- jak sa vraví- že všetko súvisi ”
Všetko súvisí : minimálna mzda, minimálny dôchodok, priemerná mzda, priemerný dôchodok, minimálny človek, priemerný človek. Priemerná rodina, priemerné povolanie, Gausová krivka spoločnosti normálneho rozdelenia ukazuje: stredný priemer je bojiskom. / ekonomickým, regionálnym, národnostným, náboženským, profesijným, indokrinačným , generačným….
Hraničné ekonomické, sociálne, morálne dno ľudí na dne i na špičke spoločnosti majú k sebe veľmi blízko. Horných desaťtisíc je koalično-opozičná družina . To sú praví “trollovia” , medzi sebou bojujú o moc a prachy, cez hodenú kosť , tému do ” spoločnosti “.
Témy sa ukazujú aj tu. Témy strednej vrstvy majú spoločnú niť. Riešenie nie je spochybniť dôchodky, ale spochybniť odmeňovanie ekonomický činných, ktorých príjmy sú nižšie ako dôchodky. A z toho vyplývajúca podpora zvyšovania miezd a poukazovanie na zdroje, ktoré užívajú jednotlivci.
No Miro, ono to je tak- jak sa vraví- že všetko súvisi so všetkým. Keby nebol bordeľ v odmeňovaní v zdravotníctve, školstve, armáde, policii, súdnictve a prokuráture(v týchto dvoch prípadoch pozitívný bordeľ…) a všade inde, nemali by asi ani my penzisti všetkých kategorii výhrady proti valorizaciam, bulharske konštanty a koeficienty a nezmyselné tabuľký by zanikli automaticky. Ale takto? Ani keď sa postavíme na hlavu, nepomôžeme si….
Je zaujímavé, čo sa tu zrazu objavilo diskutérov podporujúcich učiteľov a sestry, ale ktorí sa na druhej strane nikdy pred tým v diskúsii neobjavili a nestarali sa o naše požiadavky. Ani by som sa nedivil, že ide tzv. trollov, ktorí sú za svoje príspevky platení niektorými politickými uskupeniami. Vážení, skončime s touto témou, nám ani sestry ani učitelia nepomôžu a zbytočne si tu jatríme city. Venujme sa radšej svojim záležitostiam, pretože všetky tieto štrajky a protesty sú len predvolebným cirkusom, ktorý má vyvolať chaos a podporiť strany, ktoré budú možno mať problém sa dostať do parlamentu.
Presne tak, závisť, nenávisť a možno aj zbabelosť tých premúdrelých, je príčinou a následne živnou pôdou toho bordeľu v spoločnosti. Teraz protestujú sestričky a najviac sa proti ním ohradzujú takí-ktorí v nemocnici neboli hádam ani deň. Pozajtra budú štrajkovať učitelia a to vadí kdekomu, kto nemá kam dať deti. A čo, škola je dajaka úschovňa či čo? Tak štrajkuj aj ty pozajtra u svojho zamestnávateľa, možno ti 5€ prihodí, a deti budú len radi, že nemusia ísť do školy. Je to na smiech, jak je každý múdry, keď sa ho to netýka (penzionovaný inteligent v bielom šále,pani čo káže o 20-hodinových úväzkoch a prázdninách, slečna vymaľovaná jak veľkonočné vajičko, čo radí sestrám na PN-kách, aby sa “presunuli” k pacientom…). Mimochodom, už dávno, keď štrajkovali kamionisti ,tiež som vtedy jazdil po D-1 rýchlosťou 2o km/hod. (pomalšie už to nešlo), tak nám nadávali kadejakí hrubokrkí pretekári, že zdržujeme…že nestihnú dôležite jednania. Odpovedal som jednému, že si mal teda privstať-veď protest , jeho forma, a čas konania bola avizovaná mesiac dopredu…Nemať monterpáku v kabíne, tak ten debil bol schopný po mne skočiť.
Proste závisť,ba až nenávisť, že niekto sa odvážil za niečo zabojovať, a nedajbože, že by mu to vyšlo…A garnitúry s tým počítajú a ťažia z toho všetkého-jedno ktoré.
Odchod najlepších a vzdelaných z krajiny súčasnú vládnúcu garnitúru netrápi, naopak, vyhovuje im to. Práve vďaka odchodu až 40 percent z tých čo zostali volí súčasnú štátostranu. Ak bude odchádzať takýmto tempom väčšina schopných a mysliacich a naďalej bud vzdelávať zvyšok občanov toto nedocenené školstvo, klesne priemerné IQ národa na 80. A volebný výsledok jednej strany stúpne na 80 percent.
Nechápem prečo hádžu súčasný postoj učiteľov (štrajk) na Matoviča a OĽaNO. Veď Smer plne podporuje štrajk učiteľov, ich spoločenská pozícia podľa p. Fica nezodpovedá dôležitosti ich poslania a stále sa zhoršuje. Smer preto pozitívne vníma že zástupcovia školstva už nie sú ochotní nečinne znášať politiku vlády. (Takéto vyjadrenie súčasného predsedu vlády sa dochovalo z roku 2004). V takomto duchu boli aj vyjadrenia o “hladovych dolinách”, ale tie boli vyriešené už na druhý deň po voľbách. Problém sa už neobjavil, prestal existovať, iba tí učitelia a sestry nie a nie držať hubu!
Nie len platy v školstve, ale aj jeho vytláčanie na okraj záujmu boli konštantou ktorá platila počas všetkých vlád. Politici skratka prejavili len velmi málo učenlivosti. Aj keď učitelia z vecného hladiska možno nedosiahnu to čo žiadajú, darí sa im svojimi krokmi aspoň posunúť vzdelávanie do centra diskusie. V pondelok ich podporím priamo.
Nedalo mi to, vybral som z Televíznych novín na Markíze, aby som ukázal aký sme závistliví a obmedzení.
Ako na štrajk učiteľov reagujú dôchodcovia?
Solidarita aj nesúhlas. Jeden inteligent (biela šála) odpovedá redaktorovi: „Je to najväčšia hlúposť aká môže byť“ A prečo? „Lebo učitelia majú dobré platy, majú dosť voľna, dosť prázdnin a mali to riešiť pred štyrmi rokmi a nie teraz…“. Aj nasledujúca pani sa nechala počuť: „Nepodporujem, učiť 20 hodín a ten plat..“.
Takýto, ale aj ďalší dôchodcovia nás stavajú do veľmi zápornej role v spoločnosti, od ktorej môžeme očakávať že nás určite „podporí“ až nám potečie do topánok.
Viac nájdete približne v 30-tej minute TN:
http://videoarchiv.markiza.sk/video/televizne-noviny/televizne-noviny/40716_televizne-noviny
Štrajk učiteľov je po dnešnom (21.1.2016) rokovaní zástupcov Iniciatívy slovenských učiteľov (ISU) s ministrom školstva Jurajom Draxlerom (nom. Smeru-SD) reálnejší. Zástupcovia iniciatívy sa totiž s ministrom nedohodli na splnení svojich požiadaviek. Ak sa podľa učiteľov niečo nezmení, časovo neobmedzený štrajk začne v pondelok 25. januára. Doteraz sa doňho zapojilo už viac ako 10-tisíc učiteľov z viac ako 550 škôl, no tieto počty ešte rastú.
Pre VD, SD, ktorí opatrujeme vnúčence školou povinné kompletný zoznam nájdete na stránke ISU (http://isu.sk/skoly-s-pedagogmi-zapojenymi-do-strajku/ ).
“Naším cieľom nie je štrajk, štrajk je len prostriedkom, aby sme dosiahli požiadavky, ktoré učitelia vytrvalo kladú na stôl a upozorňujú vládu od roku 2011,” dodal Kočan. Pripomenul, že učitelia organizujú v pondelok 25. januára demonštráciu. Uskutočniť sa má na Námestí SNP v Bratislave o 11.00 h.
K Vlado Petrík o 12:48 hod.:
… Ja tu legitimáciu na vlaky mám ( veď kto z nás ju nemá, keď bola taká sláva okolo toho pred rokom), ale na vlaku som prisámbohu od dob štúdii necestoval.
Máš pravdu. Načo nám sú vlaký zadarmo? Študentom, to hej, nech si cestujú do škôl a aj za zábavou-tam to mohlo byť už odjakživa. Ale my? Asi nepreženiem, keď skonštatujem, že ešte na to hádam máme, aby sme sa raz za Uhorský rok, keď cestujeme na staré kolena, za rekreáciou, zábavou, alebo čímkoľvek iným zviezli aj niečím pohodlnejším, jak preplneným rýchlikom- trebárs vlastným autom, alebo ku moru lietadlom a pri mori aj loďou
Poukazy na rekreáciu? Podobne. Mimo dvoch- zase za mlada-raz do T.Zrubov a raz do Šp. Mlýna , na rodinnú rekreaciu od pluku tiež- nič viac-pritom možnosti dostať sa k ním boli. No a tie Vianočné príspevky? Tak to je zase tak nastavené, že my sa k žiadnemu nedostaneme, ani keby na penzii boli ešte 100 rokov…Takže pre nás-žiadna výhra…
Karta VD/ SD je nedosiahnuteľná vízia, pretože čo je bežné u súkromníka, nie je v štáte možné.
príklad:
V AQUAPARKDELŇA Prešov mám kartu na 10 vstupov na 1 hod. á 3,8 EUR – bez nej 4,5 EUR.
Obdobne GOPASS so zľavou na ubytko, lyžovačku, aqua vstupy za 2 EURa mám kartu s výhodami. atd. atd.
SKy link, Internet…. všetko online.
a štátne RTVS: …. ak som si chcel uplatniť zľavu ” koncesionárskeho zásuvkového kocúrkova musel som predložiť : neopisujem, zadajte do Googlu ” úhrady RTVS ” . Tri mesiace jalovej komunikácie.
Ako mnohé štátne, ala poukazy pre dôchodcov… atd.
Tak ak si kartu výhod dovolí každý súkromný subjekt pre 10 000 zákazníkov , nechápem prečo nie štátna organizácia / štát / s 300 000 zákazníkmi. A to je aj v súvislosti s vlakmi zadarmo. Ešte som nevyužil, ak by som mal preukaz dôchodcu ” nabitú na 100 EUR / so zľavou na dopravu, múzea, kultúrne vystúpenia, šport, welnes. / nepotrebujeme vlaky zadarmo, poukazy na rekreáciu….. vianočné príspevky… /
PRETO KARTA VÝHOD DOCHODCU . Mimochodom nahradilo by to aj byrokratické ” potvrdenie sociálnej poisťovne o poberaní dôchodku ” , pre zľavu v MHD, vlakov, lekárne….
ad: Jozef Lanc : 20. januára 2016 v 10:59
aby sa nestratil názor , veľmi dôležitý. Snáď aj priestor pre samostatný článok: MIESTO DOCHODCOV.
“Uderky / z príspevku p. Lanca / pripomínajú päťdesiate roky minulého storočia ” pri hone na gazdov, živnostníkov” . To nie je miesto dôchodcov.
MIESTO DOCHODCOV:
Vo verejných priestoroch, , verejnej doprave , v medzigeneračnej komunikácii a vzájomného súžitia sú dôchodcovia najrizikovejšou skupinou. Mládeži sa dá odpustiť nerozvážne správanie.
/ každý dôchodca, ktorému slúži dlhodobá pamäť si spomenie na svoje správanie v mladosti- sny , túžby, nádeje, vzdor, klamstva, krádeže a napriek tomu sú z nich zodpovední rodičia a starí rodičia/.
ČI ?
Slovenský salaš : drevená ohrada pre ovce, prípadne iný dobytok, s príslušnou kolibou, pozri salaš (chata); pohostinstvo s typickými slovenskými jedlami /zdroj wikipédia / – jak to naše SLOVENSKO .
Dnes 21.1.2016 z medii konfrontácia :
– Baránek Polis – Galko SaS
– Kollár za rodinu- Procházka sieť.
Barani z košiara s ambíciou mamonu : / Mamon : démon či božstvo žiadostivosti či materiálneho bohatstva – zdroj wikipédia /. Všetci štyria i s ich stádom sa diskvalifikovali – mali by byť ignorovaní.
Myslím, že sme to s Milanom Faltínom vytiahli z kontextu príspevkov od príspevku :Jozef Lanc napísal: 20. januára 2016 o 10:59 (10 príspevkov naspäť).Vzhľadom na príspevok Vladimír Petrík napísal: 20. januára 2016 o 16:01: Je to tak ako je písané v príspevku.Prikláňam sa k námetu Vlada Petríka – “Námet pre našich zástupcov ZV SR a ďalších 10 organizácii veteránov ktorých zastrešuje VUSZ a ASR , najmä však Slovenská jednota dôchodcov”.Dopĺňam aj OSZ (APVV)..a ostatných.
Svoj predchádzajúci príspevok som uviedol iba ako perličku, čo všetko prináša život.:-) :)
Milan Faltin napísal: 20. januára 2016 o 20:40………..”o ktorých pre istotu ani bezdomovec nezavadí”…
Ale stáva sa často, že my najmä v mestách o bezdomovcov “zavadíme”.Mám takú príhodu.Pri stretnutí s bezdomovcom pri jednom nemenovanom hypermarkete v nemenovanom meste som si kúpil od neho časopis Nota Bene za 2 eura.Urobil som, ako obvykle, ako som počul, že sa má robiť.Po zaplatení som mu časopis ponechal, vlastne zabudol zobrať, aby si ho opätovne predal a tak si viac pomohol.Neviem, podporil som sivú ekonomiku?:-) :)Dôležitejší bol pre mňa zážitok, až sa mi bezdomovec celý od šťastia vyrozprával, ako sa teší, že sa pre neho čoskoro trápenie skončí a keď dovŕši 62 rokov dostane starobný dôchodok.Pretože do 1989 roku bol plne zamestnaný a až potom prišiel o prácu a už si ju nenašiel.Nemal som mu dôvod neveriť.62 rokov fyzický vek mínus 26 rokov rovná sa 36.Mínus 15 rokov (žitie do nástupu ZŠ) rovná sa 21 rokov dôchodkového poistenia, pričom na starobný dôchodok mu stačí 15 rokov.V predošlom zriadení nebola nezamestnanosť, bezdomovci, ani žobráci..
Netvrdím že všetci sú takí, ako som popísal, hoci mu kto-vie-čo Sociálna poisťovňa nevypočíta.Ale nedá sa ani tu paušalizovať.Preto by som aj jeho zaradil do Šedej ekonomiky.
Chápem, siva to sú zlodeji, korupčníci, vagabundi, špekulanti atp. a šedivá, mý obstarožní strýkovia,ujkovia dedkovia…. o ktorých pre istotu ani bezdomovec nezavadí…aby sa nedostal do zbytočného průseru…
Na vysvetlenie môjho predchádzajúceho príspevku.Sivá ekonomika – “zlodejina” – ale to vieme..
Šedivá, resp. Šedá ekonomika – dôchodcovská pre dôchodcov …tak ju nazývajú ekonómovia, odborníci..viackrát ju spomínali v reláciách na TA3 myslím, že je to ekonóm SAV pán Páleník, druhým ekonóm pán Stanek zo SAV.Teraz už neviem či predchádzajúci, alebo tiež aj súčasní poradcovia premiéra.Iba na upresnenie.
Tak-tak Miro. Ale aby sme tým naším z vrchných 10-tisíc až tak nekrivdili. Tie preukazky, čo nám dali majú sem tam ešte takú pololegálnu prídavnú hodnotu, o ktorej ani asi nevedia. Keď ich šikovne zamotáš k ostatným dokladom, tak napríklad medzi OP, VP, TP, EK, STK, tak pri prípadnej cestnej kontrole, Ťa zpravidla obíde možná pokuta, eventuélne v najhoršom prípade je v najnižšej sadzbe. Mne sa to občas stáva, hlavne keď ešte príslušnikovi medzi rečou trepnem “Ty šarža, ja šarža- čo sa tu budeme onačiť…”
Vieme, Vlado, vieme..veď máme preukazy dôchodcov z OSZ, či VÚSZ, len na to máme zľavy tak na guľové s makom..žiadne zľavy Tesco, Billa, Nay.Vhodné sú tak na vstupy na MV SR, či MO SR, ktoré aj tak väčšina z nás nevyužíva.Už viackrát v minulosti poradcovia premiéra, tiež ďalší, resp. ekonomickí poradcovia spomínali “šedivú ekonomiiku” (nie sivú:-) :)) – prispôsobenie takmer všetkého tiež pre staršiu generáciu, ktorá robí obstojnú vnútornú spotrebu štátu.Je to podobne aj inde vo svete.A karta dôchodcu.Určite by opätovne “neúmyselne” zabudli na výsluhových dôchodcov, ako to bolo pri cestovaní vlakom zadarmo, ale možno by sa do projektu zmestili IVD, VaVdVD, či SiVD, ako aj starobní dôchodcovia na základe kategórii funkcií..možno to raz bude ako štvtý..až..x..tý..sociálny balíček.Nechajme sa prekvapiť.Vážne, dôchodcom by plošne karta dôchodcu (zľavová) veľmi pomohla.
Len aby to nedopadlo (pri dobrom úmysle) ako keď sa pred pár rokmi (kto si ešte pamätáme) stratilo x…x…x… vagónov pšenice — potravinovej pomoci (múky a cestovín) pre chudobných/odkázaných — aj dôchodcov.Dodnes sa nevie, kde sa podeli tie tony pomoci.V archívoch slovenských médií informácie tohoto charakteru najskôr budú — až nie sú vymazané.Vinník žiaden.”Objektívne príčiny” — nič nové na Slovensku.
Odhadujem Vlado, že bonus-karta slovenského VD, alebo SD, či rôzných iných kombinácii….
???
Námet pre našich zástupcov ZV SR a ďalších 10 organizácii veteránov ktorých zastrešuje VUSZ a ASR , najmä však Slovenská jednota dôchodcov.
Pozrite sa do svojej peňaženky na karty Tesco, Billa, Nay…….. chýba jedna a dôležitá. Karta dôchodcu.
Viete čo myslím ?
ad.
Juraj Fusek napísal: 20. januára 2016 v 13:57
Jozef Lanc napísal: 20. januára 2016 v 10:59
Plne súhlasím. Dôchodcovia sa často stavajú do pozície ” moralizátorov ” , samozvaných správcov poriadku,
etiky. Najnovšie – kontrolóri DPH. Všetko zle. Staršia generácie má čo povedať. Ale nie takto a toto.
Dôchodcovia – pomocníci ŠOI, revízori a mentori , hliadky , nenahradia, ani nedoplnia systém , ani neviem čoho. Starý otec, stará mama má byť tolerantná, chápajúca, nie vycvičené socialistické úderky z 50-tych rokov, po 50-tich rokoch. Je to trápne a smiešne.
Pravdepodobne niektorí v sebe cítia nenahraditeľnosť a potrebu svojej osoby.Niektorí vidinu 13 dôchodku. Však sa musia nejako odvďačiť a zapáčiť svojmu predsedovi aby sa dostali na dotovanú dovolenku.Až je smiešne kde sa vie človek dostať.
Hliadky na stráži zníženej DPH! Koľkí zo seniorov sa prepožičajú za pár drobných? Neveril som vlastným očiam, videl som to v televíznych novinách v archíve z minulého týždňa! Sklerotické dôchodcovské páry pendlujúce po konzumoch s diármi a kalkulačkami sú ešte smiešnejšie než bývalé „PS VB“, ktoré pripomínajú. Spolu s obchodníkmi, ktorí sa v memorande (!!) zaviazali, že „férovým“ znížením cien podporia kampaň jednej strany, títo popletení dôchodcovia ilustrujú mentálny úpadok šíriaci sa naprieč spoločenskými vrstvami. Prečo sa súkromníci, podnikatelia podvoľujú na kolaboráciu s jednou politickou stranou?
A odkiaľ sa vzal u seniorov toľký deficit základnej dôstojnosti, že sú schopní verejne sa zosmiešňovať kontrolou cien chleba a klobásy?
Presne Karol. Napísal si to lepšie ako ja. Je to tak.
Áno, navrch májú mladšie, podľa Čisľakového zákona a ani nie štátne ale VUC-kárske (prečo im nezvýšia župani ale štát) a tie v Penťáckých nemocniciach(prečo im nezvýši Penta ale zase len štát)? samozrejme, väčšina z nás im to nezávidi. Ale keď sme takí zákonov ne/znalí, nie je to diskriminácia tých štátných? Tých čo sa proti tomu ohradili? Ha?
A ten štrajk, to nie je ani štrajk, to je protest. Veď tie sestričkty čo podali výpovede, budú chodiť do roboty ku pacientom do posledného dňa tak, jak to určuje zákon o výpovediach, výpovedných lehotách, čerpaní dovoleniek starých aj adekvátnej části nových, o PN-kách, o výpovediach, atď…
A každé zdravotné zariadenie má-alebo by malo mať plán , pre krízovu situáciu. Tak prečo tie reči,… že ohrozili… že znemožnili…že majú politické abície (a kto ich nema)…? Veď aj my sme mali plán uvedenia do BoPo. Či?
Pochopil som Milana Faltina, on písal o morálnom práve – o zákone – ktorý by mal byť najvyššie zo zákonov.
Policajti, vojaci, hasiči, lekári, sestričky by mali byť finančne a spoločenský tak oceňovaní aby nemuseli ani len uvažovať o štrajkovaní. Ale nie sú! Inak by sa neozývali.
Je zaujímavé aj porovnanie štrajku lekárov v 2012 a sestier teraz, ako uvádza aj Miro Palfi. Aký je postoj teraz voči sestrám, akoby tieto boli z inej planéty, iného mäsa a kostí, akoby boli vyvrheľmi spoločnosti iba preto že žiadajú lepšie ohodnotenie svojej služby, tak ako lekári pred 4 rokmi, ibaže pritom žiadajú podstatne menej, a nakoniec sú to prevážne iba “ženy”, tak čo!? No nie? Však sme na Slovensku.
Áno, už to tu kdesi bolo napísane: “…v demokracii platí, kto mlčí nedostane nič, kto je u válova má všetko…” (ale nejde mi do hlavy že tí doktori sa v žiadnom prípade nezastanú svojich pomocníčiek, bez ktorých by mnohí boli veľké nuly – viem o čom píšem!).
Hej Milan, morálne hľadisko.Súhlasím s Tebou.Prečo by nemali byť v poriadku PN-ky a OČR-ky, zdravotných sestričiek, ktoré dali výpovede.No keď bolo z morálneho hľadiska v poriadku ešte v roku 2011..?, za ministrovania pána ministra Uhliarika u lekárov, ktorí tiež išli na PN – ky a ako média uvádzali veľa z nich sa nechávalo vypisovať ako PN – u psychiatrov a to bolo z morálneho hľadiska v poriadku..?A po svojej výhre nastúpili lekári pekne do práce..akože nič sa nedialo.Bolo to morálne..?Nebolo to vydieranie pacientov..?Predseda LOZ pán Kollár by povedal, že nebolo a predsa verejnosť to vnímala ako ohrozenie pacienta..
Ale máš podľa mňa pravdu.V prípade zdravotných sestričiek zlyhal odborne aj morálne manažment ministerstva zdravotníctva a všetci tí, čo pripravovali nový zdravotnícky zákon.Čo pozorujem, jedným z rozporuplných bodov v zákone je tiež odstupňovanie platu medzi mladšími a staršími zdravotnými sestrami, niečo podobné ako to je v rámci silových zložiek za výsluhu rokov.Podľa mňa to odstupňovanie bolo a je aj správne.Akoby si nechcel nikto pripustiť, že je to tiež generačný problém.Dnes je situácia, že mladý 20 (+) ročný pracovník sa chce hneď platovo vyrovnať pracovníkovi, v tomto prípade zdravotnej sestre vekovo staršej s bohatými praktickými a odbornými skúsenosťami.Vlastne dnes je to vo všetkých profesiách, kde mladí chcú byť vo všetkom zarovno so staršími..dokonca najlepšie je starších “vykopnúť”.Hovorí sa tomu “vojna” generácií.Podrobnosti zákona nepoznám, ale len keď niečo z toho čo píšem: zrovnoprávnenie výsluhy rokov sa objavilo v zdravotníckom zákone, nie je nič nepochopiteľné, že tento zákon negatívne prijali najmä staršie zdravotné sestry s dlhodobou praxou..Až je to pravda, bolo to morálne takto zrovnoprávniť všetke sestry v ich novom zákone..?Podľa mňa nebolo.Nech aj ten mladý človek si dočká času ako hus klasu..a nie vsjo rovno.Rovnostárstvo tiež nie je všeliek.Tam si myslím ministerstvo zdravotníctva prepísklo a tiež to nebolo a nie je morálne.Len ten mladý človek vraví – hypotéky, pôžičky, auto, rodina…….možno že málokto z nich vidí, že aj starší ľudia nemajú na ružiach ustlané.Slovenska republika nepozná zatiaľ zákon o lobingu.Ale v tomto prípade mi to vyzerá asi takto.Kto viac loboval za ten zákon, tak takto zákon vyzerá.Mne to pripadá, že navrch mala mladšia generácia zdravotných sestier.Ale je to len môj súkromný pohľad.